MIDI Thru problemen (SH-32)

Sly Dog

Tweak, Sample, Loop.
We gebruiken voor onze live-opstelling de MIDI Thru va de SH-32 om de K-Station met MIDI aan te sturen.
T probleem is echter dat ie wel de noten en dergelijke doorgeeft, maar niet de klok. Dus Effecten en LFO's zijn niet gesynct.:o:
Hoe is dit op te lossen?

Voor de duidelijkheid: de sh staat op thru (duh...), en op sync to MIDI. En dat syncen doet ie prima, maar geeft het niet door. De K-station synct wel prima als de SH er tussenuit is.

En de arpaggiator van de K-Station werkt dus ook niet.
Aangezien we deze opstelling hebben vanwege een paar optredens, willen we de set-up wel zo houden als nu.
Dus de SH blijft in de MIDI-kring vóór de K-Station, omdat de SH de baslijntjes speelt en dus qua MIDI-delay minder vertraging moet hebben dan de KS die toch enkel voor pads wordt gebruikt.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Voor de duidelijkheid: de sh staat op thru (duh...), en op sync to MIDI. En dat syncen doet ie prima, maar geeft het niet door. De K-station synct wel prima als de SH er tussenuit is.

Ehm....als de SH32 op thru staat zal deze toch volgens mij zijn eigen midi niet toevoegen aan de output (en dus de arp ook niet)?

Origineel geplaatst door Acidfever
Ehm....als de SH32 op thru staat zal deze toch volgens mij zijn eigen midi niet toevoegen aan de output (en dus de arp ook niet)?
Hmm, we hebben 't misschien een beetje warrig uitgelegd. Er zit natuurlijk nog wat VOOR de SH32, de sequencer! Die moet zowel de SH32 als de K-station aansturen (en nog wel meer natuurlijk....)

Hmm, we hebben 't misschien een beetje warrig uitgelegd. Er zit natuurlijk nog wat VOOR de SH32, de sequencer! Die moet zowel de SH32 als de K-station aansturen (en nog wel meer natuurlijk....)

Ja maar wat ik ervan begrijp is dat je wat midi in de SH-32 stopt....van deze de arpegio toe wilt voegen en met dit signal iets achter de SH-32 wilt aansturen??

Oke.....heb ff snel gecheckt en als je in het SYSTEM menu ff REMOTE op "ON" zet dan geeft ie de arp en chord memory netjes door naar de midi out.

Dit helpt me trouwens inens erg goed.....hehe....dit is de enige feature die de Roland MC909 wel heeft die de RS7000 niet heeft maar ik wel graag wilde hebben. (arp en chord memory zijn hetzelfde in SH-32 en MC909)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Acidfever
Ja maar wat ik ervan begrijp is dat je wat midi in de SH-32 stopt....van deze de arpegio toe wilt voegen en met dit signal iets achter de SH-32 wilt aansturen??

Nou nee, dat niet. Wat we proberen uit te leggen is dat de SH op de een of andere manier enkele gegevens (ik denk met name sync gerelateerde zaken) uitfiltert of aanpast zodat deze niet of niet goed bij de K-Station aankomen.

Hmmm...vreemd. Heb ik hier zelf geen last van.

Chord memory and user arps is op de SH-32 best krachtig trouwens. De meeste mensen verwachten dat niet.

Ik probeer nu jullie problemen te repliceren maar tot dusver ervaar ik niet hetzelfde.......een leuke test zou zijn met een midi monitor op de computer eens kijken wat er dan precies verdwijnt. Dan weet je het precies.

Omdat we er niet uitkwamen het ik 't maar even aan Roland Support gevraagd:
Beste , via een soft thru in synthesizers wordt nooit Clock informatie doorgestuurd. U heeft een Midi splitter nodig of een Midi-interface met meerdere uitgangen zodat u de ander synths via een andere poort kunt aansturen. Een andere mogelijkheid is dat u de SH-32 als laatste in de keten zet. Hopend u hiermee voldoende informatie te verstrekken, sluit ik met vriendelijke groeten. Karel

Vriendelijke groeten
Het Roland-team
We design the future
Nooit geweten dat soft thru's geen clock info doorgeven.... nouja weten we dat ook weer.

Omdat we er niet uitkwamen het ik 't maar even aan Roland Support gevraagd:

Nooit geweten dat soft thru's geen clock info doorgeven.... nouja weten we dat ook weer.

onzin

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
onzin

onderbouwen...?

ik heb nl. al aardig wat bakken gehad en er is er geen 1 geweest die via de midi thru de clock door kon geven die bij het desbetreffende apparaat op de input werd aangeboden dus kom maar op met je verhaal :D

en wtf is een 'soft-thru' ?

onzin
Onzin???? Roland support zit zijn users gewoon wat voor te liegen zeker?!?!?!

en wtf is een 'soft-thru' ?
Bij een soft-thru wordt de MIDI-in software-matig naar de MIDI-out gestuurd. Voor bakkies die geen hardware-thru hebben.

onzin

Bericht door een moderator:
Probeer een reactie eens uit 2 volledige zinnen te laten bestaan. Een technisch probleem verhelpen of discussie voeren met één woordige reacties draagt niet bij aan de kwaliteit van dit forum.

ik heb mijn yamaha an200 en dx200 zo aangesloten en das geen probleem, reageert gewoon op midi-clock

ik heb mijn yamaha an200 en dx200 zo aangesloten en das geen probleem, reageert gewoon op midi-clock
Klopt, volgens bij bedoelt Roland gewoon HUN producten.

Back