Vraagjes over Fruityloops, RS7000, MicroKorg etc.

Nou, Ik gebruik de RS7000 al vrij lang en ik vind de Song Mode ook erg onhandig. Zo zet de song mode aan het begin allemaal program changes neer!! Dat is dus zwaar kut. Wat niet elke synth houdt zich netjes aan die conventie. Je switched dan naar Song mode en plots staan alle patches op je externe synth op een andere geluid...echt kut!

Origineel geplaatst door Nolet
Nou, Ik gebruik de RS7000 al vrij lang en ik vind de Song Mode ook erg onhandig. Zo zet de song mode aan het begin allemaal program changes neer!! Dat is dus zwaar kut. Wat niet elke synth houdt zich netjes aan die conventie. Je switched dan naar Song mode en plots staan alle patches op je externe synth op een andere geluid...echt kut!

dat zijn de phrases die je dan nog gebruikt...kan je gewoon naar een user phrase zetten en dan je patterns opnemen, doet ie dat nie meer....... op de rm1x was/is er wel een bug dat die PC'es niet gefilterd worden door het midi filter

Wat Nolet dus schrijft vind ik dus ook wel kloppen. Het is ook zo raar dat je in die Song-mode alles weer moet opnemen; waarom kun je niet gewoon patterns programmeren? Dat kon ook gewoon in de MC-505 (die ik voor de RS had); maar ga mooi niet over op een MC-909, want vind de RS gewoon veel beter en echter :okdan:

Origineel geplaatst door Archaos
Wat Nolet dus schrijft vind ik dus ook wel kloppen. Het is ook zo raar dat je in die Song-mode alles weer moet opnemen; waarom kun je niet gewoon patterns programmeren? Dat kon ook gewoon in de MC-505 (die ik voor de RS had); maar ga mooi niet over op een MC-909, want vind de RS gewoon veel beter en echter :okdan:

Dat kan toch gewoon.. Je moet dat doen via Pattern Chain mode! Daar flikker je al je gemaakte styles en sections achter elkaar in, in de volgorde die je als Song wilt hebben. Vervolgens gebruik je de JOB "convert to song" en voila, alles staat keurig in een song.. Is niet moeilijk..

Om nog even terug te komen op de synths/workstations. Was gisteren op Waldrock en zag Fear Factory daar met een Kurzweil (natuurlijk zijn dat wel superprofs :P ) . Ben nog wel even benieuwd naar dat merk. Heb al wat opgezocht over die K-series. Zullen hier ook meer betaalbare (ca 1200) uitvoeringen van zijn? Met sampler en seq uiteraard....

P.S. Die Yamaha Motif 6 spreekt mij toch ook wel aan. Bij Feedback is ie zelfs afgeprijsd; toch wel aanlokkelijk hoor :P
(en die Korg Triton blijft ook wel interessant; helemaal ivm afprijzing bij Soundworld :P :P )

Laatst gewijzigd:
Nou, goedkope kurzweils zijn er niet! Die dingen zijn dus voor echte profs, en het prijskaartje laat dat dus ook zien ook. IK heb er wel eens op gespeeld, maar dat is wel "het van het hoor"! Alles zit erin en vooral die ribbon control is zo gaaf. Ik heb het hier trouwens wel over de K2600.
De nieuwe serie van kurzweil vind ik een beetje tegenvallen.....jemoet ervan houden. Sequennser is wel ok.

Eh.....die Kurzweil is wel erg hoog gegrepen denk ik Paulus (uitnodigende avatar trouwens... :erm: ).
Ik zou dan toch voor die Yamaha Motif gaan. Alhoewel ik ook die Korg Triton LE nog wel zie zitten. Alleen hoor ik over die laatstgenoemde toch wat mindere berichten. Wie zou over één van die twee of wellicht allebei nog kunnen reageren?

Ja hallo; daar was ik nog even weer. Ben dus gisteren in Feedback geweest en heb even de Yamaha Motif 6 en Korg Triton LE uitgeprobeerd. Ben er min of meer wel uit dat het de Motif dus wordt, maar ik vind die ambient-sounds van de Triton toch wel iets beter; wil daarom ook nog een module van Korg erbij nemen; heb ondermeer op het oog; The Prophecy, R/W en de X5DR. Die laatstgenoemde spreekt mij het meest aan, als ik het zo allemaal zie op harmonycentral.com...... Vond vooral de allebei heerlijk om te spelen, alleen is de deze Motif iets goedkoper en zitten er al sample-functies in. Heb even als vraag nog; als ik mijn RS verkoop, is het dan nuttig om het geheugen hiervan over te plaatsen naar de (toekomstige?) Motif? Of de helft van het geheugen natuurlijk; is anders zo lullig voor de koper..... Het schijnt nogal moeilijk verkrijgbaar te zijn tegenwoordig.
Heeft iemand verder nog tips wat Korg-modules betreft of uitbreiding van (ambient) sounds voor de Motif?

Ok... zal even wat beknopter blijven.... :engel:
Heeft iemand van jullie enig idee waar ik uitbreidingsgeheugen voor de Yamaha Motif 6 kan krijgen? En zou ik eventueel geheugen uit mijn huidige RS kunnen halen en deze later overplaatsen in de Motif 6 (nog aan te schaffen hoor..... ;) ).

Tot slot nog even (wat vandaag betreft dan, want ga zo Portugal-Engeland (oftewel Ronaldo vs Rooney) kijken :biertje: );
Hoe kan ik een (interne) memory check in de RS doen? Ben het ineens helemaal vergeten en zou graag willen weten hoe mijn RS dit nou nog maar kon weergeven.....

=( ...ben nog steeds niet erachter gekomen hoe ik die memory-check nou kan uitvoeren.... :frons:
Even een andere opmerking nog; Als ik de Motif 6 in m'n bezit zou kunnen krijgen, dan zou ik er graag nog een Korg module bij willen aanschaffen; namelijk de X5-DR. Hier schijnt ook nog een keyboard-uitvoering van te zijn; ook gebruikt door Dimmu Borgir (las ik op Harmony Central). Tevens zag ik dat er ook nog een module X5-D moet zijn; deze schijnt zelfs geprezen te zijn door zZounds Musician's Friend . Eigenlijk ben ik wel even benieuwd of hier iemand is die één van deze Korg-synths kent en hier ervaring mee heeft.

P.S. Het loopt nog niet zo met de verkoop van mijn RS en mijn Roland JV-80. Slappe tijd wellicht........ :confused:

Origineel geplaatst door Archaos
Tot slot nog even (wat vandaag betreft dan, want ga zo Portugal-Engeland (oftewel Ronaldo vs Rooney) kijken :biertje: );
Hoe kan ik een (interne) memory check in de RS doen? Ben het ineens helemaal vergeten en zou graag willen weten hoe mijn RS dit nou nog maar kon weergeven.....

Een check hoeveel geheugen je hebt kan je doen door op SHIFT + UTILITY te drukken (tegelijk dus) Je kunt geen integrity test doen volgens mij maar je kunt wel testen of je geheugen goed werkt door een heel lange sample op te nemen en die af te luisteren..

gr
RV

Ik heb shift + utility gedaan, maar krijg een zeer vreemde weergeving.... Ik zou 16 mb aan intern geheugen moeten hebben, maar er wordt iets heel anders aangegeven;

Sequencer memory - 100% free
Wave memory - 4095 kb free
(Recordable 4095 kb)

Vreemd; wat houd dit nou eigenlijk in?

Euh, je hebt er 16 mb in geduwd? Dan zou er dus ~16000 moeten staan :D
Alle geheugen wat je erin propt overruled je standaard (4mb?) geheugen.
Blijkbaar heb je dus het verkeerde type geheugen erin zitten....

Ik heb er het maximum in zitten en ik krijg te zien

sequencer memory 100%
wave memory: 65535 kB free

ff de goeie bestellen dus
volgens mij was er een vogel hier op het forum die nog geheugen verkoopt?
en anders:

http://www.oempcworld.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=32M-EDO/M

die werken zowieso

Bedankt Arv. Tsja; da's wel heel knullig....... ;{ . Maar is hier in Nederland ook iemand die dat geheugen verkoopt? En ook eventueel voor de Motif?

Ik heb pas geleden 4 32MB bankjes SIMM geheugen gekocht van een gast op marktplaats. Hij verkoopt dit blijkbaar als 2e hands handel.

Goed spul....werkt 100% in mijn RS7000. En 40 Euro voor 128 MB Simm is niet echt overdreven duur (hij heeft HP en kingston geheugen).

Kan thuis zijn website wel even opzoeken als je wilt.

Hee bedankt voor de tip, Acidfever :) . Heb je toevallig ook enig idee of deze geheugen ook geschikt zijn voor de Motif-series?

Origineel geplaatst door Arv
Een check hoeveel geheugen je hebt kan je doen door op SHIFT + UTILITY te drukken (tegelijk dus) Je kunt geen integrity test doen volgens mij maar je kunt wel testen of je geheugen goed werkt door een heel lange sample op te nemen en die af te luisteren..

gr
RV

Dat is niet helemaal waar !
Je kunt wel een integrity test doen!
Helaas heb ik de RS7K niet meer in bezit, maar ik herinner me dat ik bij het opstarten van de RS wat toetsen tegelijk moest indrukken om in een speciaal scherm te komen waarbij je instellingen van het apparaat kunt veranderen (+OS versie kon kijken/verandere!) en waarbij je dus ook een integrety test van je geheugen kon doen ! waarbij de RS wat testjes deed en vervolgens met een melding kwam of je geheugen OK of niet OK was !

Ik heb de toetsencombi uit een manual of ergens anders op internet gevonden.
Trust me het kan ZEKERWETEN wel nu alleen die toetsencombi nog :confused:
iemand die de combi wel weet ?

Back