Fabrieks geluiden terugzetten in mijn Korg M1

Drifter

Drifting with the flow
Hallo synthvrienden

Mijn vraag is of er iemand is die weet hoe ik de factory settings terug kan zetten in mijn Korg M1, ik bedoel dus dus de geluiden waar mee hij uit de fabriek komt.
Zijn hier programma's voor of moet ik echt een insteekkaard hiervoor aanschaffen met de originele geluiden er op??
De vorige eigenaar heeft alles veranderd en hij is er niet beter van gaan klinken vind ik zelf.
Ik ben nog niet zo erg thuis in deze materie en vraag dan ook uw hulp.

Bij voorbaad alvast mijn hartelijke dank

Arnold

Origineel geplaatst door Slipperman
op mijn M1R moest ik een paar sysex files versturen...

M1R - Press and hold the INT, PROG, and COMBI buttons during power up.

:D

dan reset ie um toch alleen maar? bij mijn d-10 moet ik dan idd daarna ook nog de factory sounds naar de synth sturen

Origineel geplaatst door Zhanox
dan reset ie um toch alleen maar? bij mijn d-10 moet ik dan idd daarna ook nog de factory sounds naar de synth sturen

Is dat geen "harde" reset dan? Ik weet het niet hoor, ik heb geen Korg.

Origineel geplaatst door Zhanox

JUIST JIJ SNAPT HEM :)

de M1R (en den M1 dan denk ook) hebben geen sounds vanuit de factory erin. Ja hebben ze wel maar die zit in een RAM memory :) Ik kan me niet herinneren dat er een ROM aanwezig is. Waar dus de fabrieksgeluiden in zitten. TOen ik hem ontvang deed bijna geen een preset of wat dan ook het. Had toen die combinatie geprobeert. Idd netjes naar fabrieksinstellingen. Maar geen sounds. Toen maar ff sysexjes gezocht met google. En nu heb ik een mooie libary met wat goede sounds. Dus denk dat je die SysEx moet sturen.

Back