Mijn nieuwe modulaire speeltje!!

Origineel geplaatst door n0_key
Leg me eens uit wat daar mooi aan is dan, want ik kies tegenwoordig bewust voor discreet, het verschil is duidelijk, wat betreft klank iig wel. Los nog van de beschikbaarheid van de sjippies zelf op lange termijn.
Tja, wat is er mooi aan...

Moeilijk uit te leggen... Wat is er mooi aan een prophet5? Ik mag het type geluid wel, als je dat al kunt vergelijken, want er zit natuurlijk veel meer in een VCO als alleen een CEM3340.

Ik heb verschillende CEM3340s (SH-101, Bohm's, in een formant (en doepfer VMS, maar die wordt gefixed)) Gewoon lekker duidelijk, soft en hard sync, geen geouwehoer... fijne tjap!

Ik heb ook andere VCOs, die zijn ook lekker.. Wat ik wil zeggen is dat een CEM3340 niet slechter of beter is in mijn ogen, maar wel lekker.

Natuurlijk hoor je een klankverschil tussen een cem gebaseerde synth en een discrete synth. Het filter van mijn synthi klinkt ontzettend smerig. Het cem 3320 filter uit m'n Synthex klinkt weer heel subtiel en heel gelikt. het is idd niet beter of slechter maar gewoon heel anders.

Nee ok, klankverschil, dat is duidelijk. Ik dacht dat Jeroen over andere voordelen zat te zwammen, ik had me al schrap gezet om te gaan zeiken :D

[spammetje]
Voor alle modulair geinteresseerde peoples, ik heb dus een heel leuk, zeldzaam en apart, en natuurlijk discrete modulaire combo te koop staat, kijk maar in m'n sign... :duivels:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door n0_key
Nee ok, klankverschil, dat is duidelijk. Ik dacht dat Jeroen over andere voordelen zat te zwammen, ik had me al schrap gezet om te gaan zeiken :D
CEMs hebben nadelen, maar discrete onderdelen ook... :) Daarom moet je ze beide hebben! :)

Nou, hij staat op m'n kamer. Ik heb hem een leuk plekje gegeven naast de synthi zodat ze lekker samen kunnen werken:D Ik heb de vco's, lfo's en het variabele filter ff beluisterd en het klinkt errug goed. Vco's zijn behoorlijk stabiel, het variabele filter is erg cool en het highpass filter klinkt net iets beter als dat van de Synthex (vind ik)

Ik heb gisteren een rugblessure opgelopen tijdens een voetbalwedstrijd en kan niet lang achter elkaar met de synth bezig zijn:( Ik ben eigenlijk al blij dat ik hem naar m'n kamer wist te sjouwen.

Binnenkort laat ik de HD recorder wel lopen en ga ik wat freaken zodat jullie ook mee kunnen genieten:)

Attachments

• digisynthi.jpg
    digisynthi.jpg
    81,9 KB · Bekeken: 124
Origineel geplaatst door synthiaks
Binnenkort laat ik de HD recorder wel lopen en ga ik wat freaken zodat jullie ook mee kunnen genieten:)

Zeker doen! Ik ben wel benieuwd hoe het allemaal klinkt.

Echt mooi spul :{

N
Ik heb gisteren een rugblessure opgelopen tijdens een voetbalwedstrijd en kan niet lang achter elkaar met de synth bezig zijn...........

Off-TROPIC: Speel je bij Kroatië ?

Origineel geplaatst door conso
Off-TROPIC: Speel je bij Kroatië ?

Ja 8o)

hehehe, we hadden gisteren een kroegentoernooi en ik ben zo één die ondanks alle pijn door wil gaan tot het einde. Resultaat: 3 geweldige goals, 3e plaats, een gezellige barbeque met veel bier, een rugblessure en 2 gigantische blaren op m'n poten:D

Mooie bak, David! :okdan:

Nu ik de foto's van die modules zie, dan krijg ik het vermoeden dat m'n BME systeem, wat de mogelijkheden betreft, gebaseerd is op het Digisound 80 systeem. Maar op de VCO's na, zijn er in de BME nergens CEM chips te vinden. 8)

Aha!

Als het ook allemaal in deze volgorde gebeurd is heb je vast iets vreemds gedaan tijdens die bierbarbecue ?

Anyway, modular maakt ook mij erg nieuwsgierig !

Ja 8o)

hehehe, we hadden gisteren een kroegentoernooi en ik ben zo één die ondanks alle pijn door wil gaan tot het einde. Resultaat: 3 geweldige goals, 3e plaats, een gezellige barbeque met veel bier, een rugblessure en 2 gigantische blaren op m'n poten:D

Gefeliciteerd synthiaks!!!:{

Ben benieuwd naar de mp3's staat wel leuk naast die AKS!!

Attachments

• digisound.jpg
    digisound.jpg
    13,9 KB · Bekeken: 125
Als die zo klinkt, dan als die er zo uit ziet?

:{

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik vind de prijs idioot hoog

Idd!! Ik zou niet weten wat het spul tegenwoordig opbrengt maar als ik naar de prijs kijk van deze enkele module denk ik dat ik toch wel een zeer goeie deal heb gehad:D

Back