softsynth ter ondersteuning van klassieke instrumenten?

geerdy

Ingeburgerd
Hello

Voor mijn nieuwste project ben ik op zoek naar de juiste synth, het moet een synth zijn ter ondersteuning van klassieke instrumenten zoals piano, dwarsfluit, harp,... viool
Het moet een zachte maar volle synth zijn en vraag jullie advies.

De vanguard die ik meestal gebruik vindt ik voor dit project te tranceachtig maar ik gebruik hem zo graag :D

Ooh ja,..; als iemand nog goede plug-ins kent voor bv djembi, Xylofoon,en andere slag - klassieke - instrumenten

Ooh ja 2: Ik ben ooit eens een plug-ins/instrument tegengekomen die een 'fantasie-sfeer' kan Creëren, weet daar iemand de naam toevallig van

Alvast bedankt :engel:

Laatst gewijzigd:
Softsynth?
Hoeveel ervaring heb je met software synthesizers. Kijk eens op de native-instruments site. Die synthesizers klinken erg analoog en warm.
Synthedit is ook erg goed, en gratis (dacht ik). Kan ook als vst gebruikt worden.
Hardware, daar gaat ik niet over .:D Daar moeten de experts maar uitspraak over doen.

Bericht door een moderator:
Topictitel gewijzigd... met een titel als "synth?" kom je op het synthforum natuurlijk weinig specifieks te weten...

Ik neem trouwens aan dat je specifiek op zoek bent naar een softsynth?

Mijn tip voor jou: Spectrasonics Atmosphere.
Kruisingen tussen echte synthgeluiden, klassieke instrumentgeluiden en alles daartussen. Heerlijke presets.
Nú met extra grote stukjes fantasie-sfeer! Oef, dat smaakt! :D

atmosphere-box.jpg

Tjek http://www.spectrasonics.net/instruments/atmosphere.html voor demo's! :)

als je een vsti met klassieke instrumenten zoekt moet je bij edirol orchestal zijn

Een analoogje met lekker vol warm laag en een boterzachte analoge chorus.

Een poly van Oberheim ofzo?

Kijk eens in de topictitel?

www.synthforum.nl > Synth Software > Soft synths > softsynth ter ondersteuning van klassieke instrumenten?

Notice a pattern here? :D

Origineel geplaatst door Hanz
Kijk eens in de topictitel?

www.synthforum.nl > Synth Software > Soft synths > softsynth ter ondersteuning van klassieke instrumenten?

Notice a pattern here? :D

Er is nog geen Oberheim VSTi? Sorry! :D

Probeer de Poly6 anders eens? Of die CS-80 kloon?

Het gaat er om dat je een er een synth onder legt met een vol, laag, dramatisch geluid te krijgen, met name bij strings. Analoog doet dat vaak beter dan digitaal. Het is ook nog een van de makken van VSTi's.

Origineel geplaatst door JaDeX
als je een vsti met klassieke instrumenten zoekt moet je bij edirol orchestal zijn
nee...niet echt.
Ze vallen TOTAAL in het niet bij VSL. check http://www.vsl.co.at/

maar wat betreft de softsynth is atmosphere van spectrasonics idd een erg goeie!

Origineel geplaatst door hansbakker
nee...niet echt.
Ze vallen TOTAAL in het niet bij VSL. check http://www.vsl.co.at/

maar wat betreft de softsynth is atmosphere van spectrasonics idd een erg goeie!

De klassieke geluiden heeft hij al, hij zoekt iets synthetisch om te layeren.

daarom raadde ik de atmosphere nog es aan...

wat ook gaaf werkt is je klassieke sounds bewerken met fx door bijvoorbeeld je strijkers naar een bus te sturen en op die bus een aantal effecten te zetten. Volgt ie gelijk het volume!

Back