Midi versturen van Virus C via edirol USB midi interface

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Virus C eigenaars,

Als ik midi wil versturen van mijn virus lukt het me niet arps te versturen naar nuendo.
Ik route 'em dan in Nuendo.

ik speel het in via mijn Waldorf Q kbd,

Dus die zit op de midi in/uit van mijn geluidskaart en mijn virus zit op midi in /uit op die Edirol interface....

Wat doe ik fout? oja Virus staat op midi send enable....

Ik werk met 2 kaarten trouwens, 1tje met midi in/out(soundblaster) en 1 zonder midi interface (waveterminal)
Ik gebruik die soundblaster alleen als midi interface.....

Re: Midi versturen van Virus C via edirol USB midi interface

Origineel geplaatst door Alex Omega
Virus C eigenaars,

Als ik midi wil versturen van mijn virus lukt het me niet arps te versturen naar nuendo.
Ik route 'em dan in Nuendo.

ik speel het in via mijn Waldorf Q kbd,

Dus die zit op de midi in/uit van mijn geluidskaart en mijn virus zit op midi in /uit op die Edirol interface....

Wat doe ik fout? oja Virus staat op midi send enable....

Ik werk met 2 kaarten trouwens, 1tje met midi in/out(soundblaster) en 1 zonder midi interface (waveterminal)
Ik gebruik die soundblaster alleen als midi interface.....

Dan moet je ff goed in de manual kijken, want arps versturen kan wel.

Re: Re: Midi versturen van Virus C via edirol USB midi interface

Re: Re: Midi versturen van Virus C via edirol USB midi interface

Origineel geplaatst door The Unholy
Dan moet je ff goed in de manual kijken, want arps versturen kan wel.

Ja dat weet ik, en dat doe ik ook maar dan moet ik midi uit van mijn Waldorf op de midi in van de Virus en midi uit virus naar de PC.

Maar daar heb ik dus geen zin in. Ik wil meteen arps versturen zonder eerst aan mijn midikabels te rommelen...

Schopje....

Arps versturen vanaf mijn Virus naar mijn midi interface...
zo is ie aangesloten:

virus midi uit op edirol midi in
virus midi in op edirol midi uit

Waldorf Qkbd midi uit op sblive midi in
Waldorf Qkbd midi in op sblive midi uit
die sblive is niet mijn geluidskaart maar die gebruik ik ook als midi interface
Waveterminal is mijn geluidskaart....

Via de routing van de sequencer laat ik de virus spelen, maar een arp zo versturen gaat niet behalve als ik mijn
Waldorfje midi uit naar de virus midi in ga en dan de arp van de virus midi uit naar mijn edirol midi in aansluit.

en dat wil ik dus niet, steeds met mijn midi kabels kloten, en ik wil ook niet iets met thru doen want ik wil gewoon 2x 16 kanalen tot mijn beschikking hebben.

Wie helpt?

goed, er komt dus in ieder geval midi signaal uit de virus. (midi out gebruiken)

waarom wordt dit door een ander apparaat niet herkend:

- midi port A,B,C,D juist ingesteld bij de ontvanger?

(op je interface moet het lampje in "arp patroon" gaan knipperen)

- midi kanaal juist?

- midi-in bij ontvanger licht op?

Als ik arps van mijn Waldorf verstuur moet ik dat trouwens altijd van channel1 (van de synth) naar een andere willekeurige
channel sturen. (anders stuur ik die arp weer terug naar de waldorf en gaat die arp weer een arp worden)

Daar lijkt het ook op met de virus, hij gaat hakkelen....

midi poort in zet ik dan op edirol (moet goed zijn)

midikanaal misschien niet goed dan.... channel 2 naar 2 of dat juist niet...en moet ik het doen zoals bij mijn Waldorf?

De interface werkt goed. dus ook de lampjes bij het versturen/ontvangen van info....

je kunt op de virus 16 arps gelijktijdig op alle 16 midi kanalen eruit gooien - geen probleem. (in multi mode)

sind os 6 lukt dit probleemloos.

je moet alleen ervoor zorgen dat in en out poort niet gelijk zijn. (ook in single mode)

dus virus: midi in poort A, midi out poort B.

en kijk of dit in je software ook zo is.

anders krijgt je virus als input z'n eigen midi out signaal - dat geeft een hoop rotzooi.

Back