welke (usb) controller gebruik jij ?

postman

Ingeburgerd
ik ben benieuwd welke USB/firewire/midi controllers jullie gebruiken om software aan te sturen.

graag zou ik willen weten;

- welke controller je hebt
- welke software je er mee aanstuurt
- waarom je juist deze controller hebt gekocht, de prijs even daargelaten
- dus welke functies heeft deze controller die je echt niet meer wilt missen

dit omdat ik opzoek ben naar een goede controller maar zeer benieuwd ben wat er zo hier en daar gebruikt wordt.

Ik heb m zelf niet, maar die van novation ziet er wel erg handig uit, een beetje als een k-station..

ik heb een yamaha O1X waar ik zowel cubase sx enzo, als ableton live mee controle.
ik heb ook een roland pc300, mar die ga ik inruilen voor iets portabler à la remote 25, oxygen, mk425...
ciao

heb net een remote 25 gekocht en eerste indruk is eerg goed!!

cubas sx aansturen gaat echt super!!

en de softsynths ook alleen moet ik hem nog leren te programeren maar verder superrrrrrr

je moet wel een meer octaafs keyboard erbij hebben om echt party en in te spelen

ah fijn dat de remote je bevalt:)
ruilen voor een edirol pc300?:P 8o)
greetzz

Yep die X-station is de bom. Lijkt misschien duur maar voor wat alles dat erin zit een scherpe prijs.
En ook ideaal als combo met laptop.

En m'n 01v96 kan ook nog als virtuele mixer voor Cubase SX gebruikt worden maar daar is nog steed geen aparte environment voor en moet je de DM2000 template gebruiken maar die vind ik onhandig.

Simpel maar werkt perfect:

MO_MS005.jpg

Sorry beetje flauw.

Maar ff ontopic, ik vond de steinberg Houston altijd wel een vette controller. Nadeel dat deze net ff iets te duur is, en ik geloof dat deze nu helemaal niet meer nieuw te koop is.
Ook leuk die nieuwe controllers van Behringer: http://www.behringer.com/02_products/b-control_index.cfm?lang=ENG en zeker niet duur!

maar ik ben dus eigelijk opzoek naar gebruikerservaringen, niet welke controller je wel aardig 'lijkt'.

Origineel geplaatst door fuse
Yep die X-station is de bom. Lijkt misschien duur maar voor wat alles dat erin zit een scherpe prijs.
En ook ideaal als combo met laptop.

wat is een x-station? de x-session kennik wel, maar van de x-station hoorde ik percies nog niet. maar mss sla ik er hier naast:)

Origineel geplaatst door emkedouwe

Maar ff ontopic, ik vond de steinberg Houston altijd wel een vette controller. Nadeel dat deze net ff iets te duur is, en ik geloof dat deze nu helemaal niet meer nieuw te koop is.
Ook leuk die nieuwe controllers van Behringer: http://www.behringer.com/02_products/b-control_index.cfm?lang=ENG en zeker niet duur! [/B]

voor zover ik weet is de houston nog altijd te koop

Back