Een leuke synth voor diverse muziek

Kijk, en daarom zeg ik er ook bij dat ik pas begonnen ben. Dus met andere woorden. Ik kan net zo goed een MIDI controller kopen van bijv. Oxygen en via Cubase allerlei geluiden eraan hangen? Althans dat ik wat ik uit jullie verhaal begrijp. Ik zocht een synthesizer omdat veel mensen dat zeiden, maar ik ben helemaal niet van plan om in een band te spelen, dus lijkt me na al deze reactie het toch beter om een MIDI controller aan te schaffen?? Of heb ik het fout? En welke plugins of andere pakketten heb ik nodig om goede geluiden te krijgen??

Re: Re: Een leuke synth voor diverse muziek

Origineel geplaatst door Digimod
Aan Hardrock zit ik toch een beetje aan FM te denken , bijv een SY77 of SY99

Ehm... niet om lullig te doen, maar eh.. waarom?
Ben geen groot kenner van het genre, maar ik kan me geen ruige rockbands herinneren met FM synths!
(sowieso al weinig met synths :D)
De paar die ik me herinner waren meestal analoge bakkies als Oberheims of Roland JP/JX'en.
Misschien een PPG ofzo voor symfonische rockbands... helaas is dàt vandaag de dag geen realistische optie.

Origineel geplaatst door Semt-X
Kijk, en daarom zeg ik er ook bij dat ik pas begonnen ben. Dus met andere woorden. Ik kan net zo goed een MIDI controller kopen van bijv. Oxygen en via Cubase allerlei geluiden eraan hangen? Althans dat ik wat ik uit jullie verhaal begrijp. Ik zocht een synthesizer omdat veel mensen dat zeiden, maar ik ben helemaal niet van plan om in een band te spelen, dus lijkt me na al deze reactie het toch beter om een MIDI controller aan te schaffen?? Of heb ik het fout? En welke plugins of andere pakketten heb ik nodig om goede geluiden te krijgen??

Doe me een lol, en lees gewoon eerst even rond op dit forum? Dit soort vraag is al 1000x gesteld (understatement!).

Origineel geplaatst door Hanz
Doe me een lol, en lees gewoon eerst even rond op dit forum? Dit soort vraag is al 1000x gesteld (understatement!).

... of the year...

Re: Een leuke synth voor diverse muziek

Origineel geplaatst door Semt-X
Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuke synthesizer voor diverse soorten muziek.
Je moet denken aan bands zoals Guns N Roses, Aerosmith, 36 Crazyfists, Muse enz enz.
Maar ook lijkt het me leuk om me te gaan richten op Dance, Trance enz....

Ik wil een synth gaan aanschaffen en weet dus niet welke, de nadruk ligt op Hardrock, Heavy Metal enz. En daarnaast ook nog eens kunnen gaan spelen met andere stylen.
Welke zou ik het beste volgens jullie kunnen nemen?

Ook wil ik m gaan aansluiten op mijn computer en er mee gaan rommelen.

Uiteraard mag het weet niet veel kosten, prijzen ben ik totaal niet van op de hoogte, dus laat maar iets horen...
Zelf viel mij een CS1X op van Yamaha, doe ik hier een goed koop aan? Ook een leuke functie lijkt mij een arpeggiator, aangezien ik deze ook wil gaan gebruiken binnen Cubase en dergelijk...

In ieder geval, bedankt voor jullie evt. input!

Ik zou in dit budget onmiddelijk voor de Yamaha an1x gaan.

Origineel geplaatst door justin
Ik zou in dit budget onmiddelijk voor de Yamaha an1x gaan.

ik heb verschillende grondige threads gelezen over de an1x en ben er van overtuigd dat dat een formidabel apparaat is, ook voor deze toepassingen. Maar jammer genoeg kost het toch een pakkie meer? (terecht misschien)
namelijk zo rond de 350€

Daarnaast heb ik nog gelezen, beste Justin, dat jij zeer en zeer veel weet over de cs1x weet, en heb van jouw postings daaromtrent zeer veel geleerd... en dan nu ineens zou je het apparaat niet aanraden voor zijn bijna belachelijk lage prijs?

:confused:

greetz

cloudy

Re: Re: Re: Een leuke synth voor diverse muziek

Origineel geplaatst door cloudman
ik heb verschillende grondige threads gelezen over de an1x en ben er van overtuigd dat dat een formidabel apparaat is, ook voor deze toepassingen. Maar jammer genoeg kost het toch een pakkie meer? (terecht misschien)
namelijk zo rond de 350€

Daarnaast heb ik nog gelezen, beste Justin, dat jij zeer en zeer veel weet over de cs1x weet, en heb van jouw postings daaromtrent zeer veel geleerd... en dan nu ineens zou je het apparaat niet aanraden voor zijn bijna belachelijk lage prijs?

:confused:

greetz

cloudy

Je bedoelt zeker iemand anders? Ik heb namelijk nog nooit een cs1x gehad lieve cloudman,dus helaas.

Origineel geplaatst door Hanz
Ehm... niet om lullig te doen, maar eh.. waarom?
Ben geen groot kenner van het genre, maar ik kan me geen ruige rockbands herinneren met FM synths!
(sowieso al weinig met synths :D)
De paar die ik me herinner waren meestal analoge bakkies als Oberheims of Roland JP/JX'en.
Misschien een PPG ofzo voor symfonische rockbands... helaas is dàt vandaag de dag geen realistische optie.

Als ik het me goed voor de geest kan halen zitten er in een paar nummers van Bon Jovi (oke, niet echt ruig) wel degelijk FM geluiden.
Verder is de hedendaagse prog-rock en prog-metal maar ook de death-metal vergeven van synthesizers.

Re: Re: Re: Re: Een leuke synth voor diverse muziek

Re: Re: Re: Re: Een leuke synth voor diverse muziek

Origineel geplaatst door justin
Je bedoelt zeker iemand anders? Ik heb namelijk nog nooit een cs1x gehad lieve cloudman,dus helaas.

/Homer-mode/ DO'H DO'H DO'H!!!! /Homer mode/

:stupid :stupid :stupid

Sorry Justin, je hebt volkomen gelijk. het was ons medeforummer C738 die de cs1x en an1x guru was...

ik hem me grondig vergist.

hmm, ontopici kan ik niet zo veel bijbrengen. 200 euro is een bescheiden budget voor een synth uiteraard, en dan nog iets wat expliciet moet passen bij metal en rock...

misschien is er nog een DX7 te koop aan deze prijs? er zijn zoveel geluiden voor beschikbaar en redelijk wat mee te doen... dus zouden er toch dergelijke geluiden ook uit te kunnen halen zijn?
Programmeert wel een beetje moeilijk misschien, maar toch.

greetz

cloudy

Back