Prophet VS Sysex

Ed Beukers

Techno 4 Life !
Weet iemand hoe je sysex message eruit moet zien voor de prophet VS ?
En of je alle knoppen apart kan uitsturen vanuit je sequencer.

Ik kom er niet helemaal uit, want tot nu toe kan ik alleen de totale program dump maar uitsturen.

Gr. Ed

Om alles een beetje in 1 thread te houden...stel ik m'n vraag hier ook maar...

Wie weet er hoe je op een makkelijke manier je eigen waves in de Prophet kan dumpen?
in het manual is wel iets te vinden over de sysec code om dit te doen maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten..
ik begrijp er overigens geen snars van maargoed.

Ik heb de editor voor de VS (Prophet VS Workstation heet het) geïnstalleerd, echt een extreem handige tool verder.
Echter kan je hiermee niet waves dumpen.. wel programs in sysex formaat.

dus wie-o-wie kan me dit vertellen of verder op weg helpen? bedankt alvast :biertje:

Ennuh Ed, via de sonicstate.com site kan je de editor downloaden waarmee je alle parameters (grafisch) kan wijzigen
en programs apart -of als bulk- kan up- & downloaden. (gewoon ff prophet vs intypen in het zoekvensterje van sonicstate)

Er schijnt wel voor Apple een programma voor de VS te bestaan die kan converteren naar 12 bit met de juiste wordlengte voor de VS. Helaas heb ik geen Apple en weet ook de naam van het programma niet, maar het bestaat wel.

Origineel geplaatst door Sander02
goed, opnieuw de vraag hoe je met een PC waves kan dumpen naar de Prophet VS...

Zelfs met een Prophet 2002 12 bitsampler is het mij niet gelukt. Volgens de handleiding kapt de VS de sample automatisch af waarna hij er een loop van maakt, maar het is mij niet gelukt.

Nou vraag ik mij af. Zijn de waves 0 t/m 31 nou de waves die daar naartoe weggeschreven worden wanneer je een nieuwe wave maakt van de bestaande waves die in de VS zitten of is dit nu de ruimte om waves te dumpen.

Er zit ook geen funktie op om bijv. wave 14 te wissen en hier een nieuwe sample in op te slaan.

Een groot raadsel dus

dat laatste kan je allemaal vinden in het manual Catalunya..
waves 0-31 zijn idd om overschreven te worden. Dat doe je door de wave te editten en op te slaan.
En met de joystick kan je weer nieuwe waves maken bestaande uit 4 waves. En met die nieuwe wave die je dan hebt gemaakt, kan je weer een nieuwe maken, en met die nieuwe... enz enz en daarbij kan je ook de'harmonics' veranderen van de waves die je aan het mixen bent.. en niet de toonhoogte!

op sonicstate.com staat een link naar het pdf manual, en daar staat in hoe je dat moet doen.

Ik had niet verwacht dat er zo weinig van bekend was, dat dumpen van waves. Er zijn volgens mij toch aardig wat luitjes die een Prophet VS hebben/hadden op dit forum :confused:

Origineel geplaatst door Sander02
heb geloof ik een foutje gemaakt met dat manual, hij staat hier :L

Het thanx! Maar ik zelf heb de manual al. Te lui om hem door te nemen :D

Welke ruimte wordt er dan wel gereserveerd voor de dump waves?

Wat is trouwens de meerwaarde van de RAM en ROM kaart? Heb je die wel echt nodig? Ik heb er geen
Kun je op die RAM geen samples dumpen?

Greetz Erik

Waves 0 t/m 31 zijn de plekken om nieuwe waves te neer te zetten. En dat kunnen waves zijn die je zelf gemixed hebt op de prophet, of die je vanuit je mac/pc dumpt. Dat eerste verhaal is niet zo erg lastig -staat allemaal in het manual :duivels: - maar het dumpen vanuit je pc heb ik absoluut geen kaas van gegeten =(

En op het net tref ik alleen maar dooie links aan vwb 'wave-dump' programmaatjes. beetje minder dus, want ik zou best wel wat meer van m'n eigen waves erin willen zetten. Ik vind het manual nogal magertjes op dit punt (zeg maar gerust ...)

Op mijn handleiding is wel een sticker geplakt met daarop de info hoe je een RAM destroy dient uit te voeren, maar het is mij niet gelukt, misschien dat je op die manier de ruimte pas weer vrijmaakt voor nieuwe waves

1 en 3 indrukken, power on en enter

Back