centronix scsi 50-pins

Status
Please reply by conversation.

EternalFall

Ouwe rot
Ik zoek een centronix 50-pins scsi connector voor mijn sampler: deze is verbogen en ik zou hem moeten vervangen.

Misschien heeft iemand er 1 of een volledig defecte emu sampler, aan een bescheiden prijs. want ik alleen de connector nodig.

Thankx

EF

!

!

Misschien kan ik je wel aan het juiste onderdeel helpen.
Zit er aan die centronics een flatkabel met aan de andere zijde een andere connector op, zo ja wat voor één?
Kun je een foto posten van dat onderdeel ?

Centronic

Centronic

Hoi,

'k Heb een oude CD Rom-speler met wel twee van die Centronics stekers d'r aan, allebei perfecte staat (en op het oog ongebruikt, in ieder geval níet door mij gebruikt).
Eerst even een technische vraag. Als ik die CD Rom nog wel als CD-speler wil gebruiken, kan ik dan gewoon die Centronic connectors losknippen en de draden weghalen? Of krijg ik dan onherroepelijk problemen? Ik wil EF best die connectors leveren, maar die speler gebruik ik gewoon nog.

Trouwens, EF, 'k heb ook nog een kabel Centronics 50 pins naar DB25 liggen. Heb je daar wat aan?

Sorry voor mijn late reactie ( ben bezig met voorbereiden van ene verhuizing>>>> stresssss)

Hier zijn wat foto's: ik ben volledig a-technisch en van hardware samplers heb ik ook geen kaas gegeten.

Ik weet en durf de E-synth niet helemaal open te doen.

Bedoeling is, zodra ik deze centronix scsi connector heb, deze te laten plaatsen door een technische dienst, zodat hij deze niet zelf moet gaan zoeken.

In elk geval hartelijk dank voor de reacties.

Attachments

• picture 002.jpg
    picture 002.jpg
    11,7 KB · Bekeken: 81
Oh bijna vergeten: mocht er een knutselaar geinteresseerd zijn om deze E-synth over te nemen, zet ik hem ook op de te koop/ruil forum.

EF

Ik heb nog een oude scsi adaptec kaart liggen met een haakse connector, ik zou eerst proberen de oude los te solderen dan kan ik kijken of je deze kan gebruiken. Ik heb nog even gezocht voor een nieuwe maar dat wordt in Nederland niet gemakkelijk.

:okdan:

Tja voor zover ik kan zien zit de connector idd rechtstreeks op de print. Niet met een flatkabel en bijgevolg soldeerwerk.
Is in principe niet zo moeilijk als je wat soldeer ervaring hebt.

Wat is eigenlijk je probleem ? Breng hem naar een muziekzaak waar ze een hersteldienst hebben en dit is zo gefixt !
Of heb je schrik van een torenhoge factuur ? Dit kan volgens mij niet zoveel kosten. Max 75 euro of zo.
Ik wil dat wel voor jou doen, maar je woon t niet echt in de buurt...

Yep :)

Probleem was het vinden van die connector zelf: zodra iemand hem mij kan verkopen, breng ik hem inderdaad naar muzicservice in beegden ( zeer goede service en prijs), maar het is moeilijk om die Centronix connector nieuw te vinden.

Ik hoop echt dat iemand hem mij nog kan bezorgen?

Ik zou eens echt wat nieuwe samples willen importeren, en van alles uitproberen.

Take care

EF

Ugh...

Ugh...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Tja voor zover ik kan zien zit de connector idd rechtstreeks op de print. Niet met een flatkabel en bijgevolg soldeerwerk.
Is in principe niet zo moeilijk als je wat soldeer ervaring hebt.

Wat is eigenlijk je probleem ? Breng hem naar een muziekzaak waar ze een hersteldienst hebben en dit is zo gefixt !
Of heb je schrik van een torenhoge factuur ? Dit kan volgens mij niet zoveel kosten. Max 75 euro of zo.
Ik wil dat wel voor jou doen, maar je woon t niet echt in de buurt...

...Rechtstreeks op de print, dan zal dat ook voor mijn CD Rom-speler gelden. Ik had al zo'n vermoeden toen ik geen bevestigingsschroefjes zag. Ik ben bang dat mijn aanbod voor EternalFall daarmee ter ziele is.
Succes met zoeken, vinden en bevestigen.

Status
Please reply by conversation.
Back