Aansturen knoppen softsynths?

Henri/etgin303

Ouwe rot
Hallo people,

Ik heb een kort vraagje. Liefst geen antwoorden van 'lees de manual maar'... :D

Ik heb een masterkeybord zonder pitchbend, modulation of wat dan ook.. enkel toetsen...
Nu wil ik bijvoorbeeld de V-station cut-off knop automatiseren d.m.v. aansturen controller (74 ?).
Zijn de meeste softsynths-knoppen voorzien van een controller nummers ?
Ik wil de controller dus gewoon 'intekenen' in het scherm van Cubase waar je ook de noten kunt zien.

Is het mogelijk om b.v. in real time de knoppen van je softsynths te besturen met de muis en dan je sequencer te laten opnemen ?

Later,

Hen3

Bij de Pro-53 NI werkt dit iig wel je maakt dan een tweede track aan waar je de cuttof opneemt. Daarna selecteer
je de controller in de keyeditor. Je ziet nu precies de variatie die je het gemaakt en dit kan ook verder worden
aangepast. Handig om de cutoff lineair te laten opkomen bij b.v de lead.

Re: Aansturen knoppen softsynths?

Origineel geplaatst door Henri/etgin303

Ik heb een masterkeybord zonder pitchbend, modulation of wat dan ook.. enkel toetsen...
Is het mogelijk om b.v. in real time de knoppen van je softsynths te besturen met de muis en dan je sequencer te laten opnemen ?

Hey,

Met de meeste sequencers kan je idd datgene opnemen wat je op dat moment bestuurt. Zowel soft- als hardware.

Je kan je controllers van je soft synths ook doorsturen naar je hardware controllers (zoals een masterkeyboard of gelijk welke andere synth die over controllers beschikt).

Grtz

Je soft synths via midi aansturen kom je dikwijls in handleindingen tegen onder : "Assign MIDI Controller"

Met die optie kan je dus een midi controller kiezen dewelke je wilt gebruiken om de controller op je soft synth aan te sturen.

(isschien dat je hiervoor toch eens de handleiding van je sequencer moeten raadplegen).

Back