[MacBeth] Nieuwe M3X2 op de markt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Erg mooi!

Hoeveel gaat ie kosten?

Attachments

• m3xsa.jpg
    m3xsa.jpg
    29,6 KB · Bekeken: 92
Zoals?

Want dat zie ik niet op de site.

Hmm, ik had toch op wat ingrijpendere wijzigingen gehoopt... Ken had het over sinus op de osc en die zie ik niet terug op het plaatje. Ook de hoop op semi-modulair of iig seperaat aanstuurbare osc's wordt hiermee diep de grond in geramd...

Ken's site is overigens ook nog niet geupdate...

Ik denk dat ik deze vooralsnog even laat schieten... Bummer. Nu maar hopen dat ie snel met de M5 komt. :D

Origineel geplaatst door fuse
Zoals?

Want dat zie ik niet op de site.

Als je het verhaal leest dan zie dat er wat onderhuidse wijzigingen zijn uitgevoerd. Of het prijsverschil hiermee verantwoord is, dat is een tweede...

Origineel geplaatst door stekke
Heb toch een uurtje geduld man!

Geduld! Geduld!?? Als er iets nieuws van Ken komt... Ik kan niet stilzitten, begrijp dat dan :D

JohnnyBusca heeft iets verwijderd...

Dat blauwe, is dat echt als het kleurtje op de site, of is het in het echt toch ff anders... Vinnem wel erg leuk in een andere kleur...

Origineel geplaatst door n0_key
...dat blauwe, is dat echt als het kleurtje op de site, of is het in het echt toch ff anders... Vinnem wel erg leuk in een andere kleur...

Het blauw is eigenlijk moeilijk te vatten, hangt af van met welk scherm je het bekijkt. Binnenkort zal er een "echte" blauwe op staan.

Ben helemaal happy met de M3X-1 ... Over 25 jaar komen onze kinderen wellicht tot de conclusie dat de eerste versie toch het vetst klinkt. As usual!!
De M5 lijkt me een ander verhaal maar ik ben gigantisch bang voor het prijskaartje.

Origineel geplaatst door Lacrosse
De M5 lijkt me een ander verhaal maar ik ben gigantisch bang voor het prijskaartje.

Ik ook een beetje. Toch heeft Ken me expliciet verteld dat hij het wel verkoopbaar wil houden. Iemand uit de US waarmee ik regelmatig contact heb en die o.a. Ken's spul retailed kwam ook al aan met het verhaal van een prijs die niet (veel) boven de geschatte prijs van het 19" prototype (je weet wel, zonder sliders...) uit gaat komen. Dat zou meer duiden op een prijs van onder dan boven de 3k...

Niet dat ik het geloof, maar goed...

Denk niet dat die eerste beter gaat klinken.
Als de VCO's stabieler zijn en de VCA's lijkt me dat juist fijner.

Maar blijf toch uitkijken naar de M5.

Via een mailing:

De verbeterde punten, inclusief sinus! Hetzelfde filter, maar toch anders! Ideaal! :)

The unit has been improved with lots of extra's like :
- Sine waveforms on the oscillators;
- Iterface jacks are on the front panel for easy accessibility when
using other modular/analog gear;
- Same filter, but now self-oscillating, accurate over a full 10 octave
range (temperature comensated)!
- VCA with a cleaner signal/noise ratio;
- Replacement of "Op-Amps" by discrete components with AC instead of DC
outputs for better Cross Modulation action;
- more details to follow on the website...

They come at a very competitive price of 1145 euro excl. VAT and can be
ordered on both our websites (depending on the colour wanted).
En die prijs.. Een typfout?

Origineel geplaatst door fuse
Denk niet dat die eerste beter gaat klinken.
Als de VCO's stabieler zijn en de VCA's lijkt me dat juist fijner.

Maar blijf toch uitkijken naar de M5.

Uh, ja... Moet je voor de grap eens meelezen met discussies hierover op AH. Dat is een non-argument is wel gebleken, er zijn altijd weer massa's mensen die de voorkeur hebben voor juist die eerste nog niet perfect uitgewerkte versie van een synth vanwege het sonische karakter... Instabiliteit is tot op zekere hoogte namelijk gewoon vettigheid...

Maar goed, als die sinus op de VCO's komt dan begin ik alsnog weer te twijfelen om deze te gaan kopen. Wel een zwarte, staat beter bij z'n broertjes :D En misschien nog een kleine modificatie met CV's per osc... Damn, dat zou fijn zijn...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back