midi editor op maat

Raymond

Stamgast
Hi,

ik zoek een midi editor waarmee ik het volgende kan:

een bepaalde velocity wijzigen in een andere (geen percentage);
een range van velocities kan wijzigen in een andere door mij in te stellen waarde (dus niet percentage), dus bijvoorbeeld velocity 4-34 veranderen in 40.

Ik heb een paar sequencers, die jammer genoeg alleen maar de waardes kunnen veranderen mbv percentages.
Dus bijvoorbeeld: waarden 4 t/m 50 verhogen met 120% of iets dergelijks. En dat wil ik nu net niet.
Die vallen dus af voor deze aktie.

Raymond

Logic kan dit iig... Niet dat ik weet waar ik het kan vinden, want ik vind Logic helemaal niet Logic, maar ik heb het mijn compadre meerdere malen zien doen...

In het intussen niet meer in de handel zijnde 'Music Center' van Easy Computing kan dit. Ik heb er ook wat naar moeten zoeken, maar het kan in het scherm 'Gebeurtenissen' waar alle midi-events lijn per lijn genoteerd staan en waar je verschillende parameters kan wijzigen met gegeven begin- en eindwaardes.(absolute waardes wel te verstaan) Ben je er zeker van dat je geen programma hebt waar een gelijkaardig scherm bestaat? Ik denk wel dat elk deftig programma een soort van 'bulk screen' heeft met rauwe midi gegevens.

Laatst gewijzigd:
in cubase kan dat bovenin het scherm

(vraag me niet hoe die schermen allemaal heten.......vergeet ik altijd)

Die event editor is bruut eng. Je kunt er zo'n beetje alles mee veranderen wat je wilt.
Maar is niet bepaald gebruikersvriendelijk te noemen.

Misschien dat het gewoon sneller is om met je muis al die nootjes af te gaan.
Is wel strafwerk maar het werkt dan wel.

Of anders die bepaalde noten selecteren en dan verhoging maximaal 200/400 of meer % en dan weer 31% kiezen wat dan 39 of 40 zou moeten zijn.

Origineel geplaatst door fuse
Die event editor is bruut eng. Je kunt er zo'n beetje alles mee veranderen wat je wilt.
Maar is niet bepaald gebruikersvriendelijk te noemen.

Misschien dat het gewoon sneller is om met je muis al die nootjes af te gaan.
Is wel strafwerk maar het werkt dan wel.

Of anders die bepaalde noten selecteren en dan verhoging maximaal 200/400 of meer % en dan weer 31% kiezen wat dan 39 of 40 zou moeten zijn.

precies, in cubase kan je zelfs een compressor of limiter 'effect' toepassen op de midi (!)

Origineel geplaatst door Sander02
precies, in cubase kan je zelfs een compressor of limiter 'effect' toepassen op de midi (!)

Thanks guys.
Ik denk dat ik binnenkort Cubase maar eens ga aanschaffen.

Raymond

Back