32/4 of 32/8 van maximaal 1450 EUR?

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Ik ben op zoek naar een analoge 32 kanaalsmixer. M'n budget is hiervoor max 1450 EUR (absoluut max.)

Ik heb de volgende modellen teruggevonden (nieuwprijzen MusicStore):
- Yamaha MG32/FX14 (24 mono + 4 stereo/ 4 groups) : 1111 EUR
- Behringer MX9000 (24 mono A/B + 4 stereo / 8 groups / meterbrug ) : 1479 EUR

Ik weet dat Behringer een slechte reputatie heeft (terecht of onterecht, wie zal het zeggen). Voorlopig hou ik het bij de Yamaha. Maar zijn er eventueel nog andere merken die rond die prijsklasse zitten (Mackie is net iets te duur) of 2de hands met minimum 32 kanalen/4 groups?

Met dank bij voorbaat,

:doei:

Met jou budget koop je 2 SL3242's van behringer.

ff serieus: de mx3282a (ook behringer ja) werkt iig fijn, en ruist hier ook niet ofzo. nieuw ongeveer 900 euro

Er komen regelmatig van die 24/4 en 32/4 tafels van Mackie langs voor leuke prijsjes... Zijn dat niet die SR dingen?

Misschien is dat wat.

En anders zat keus in die prijsklasse als je gaat kijken naar Tascam e.d. Dan koop je met een beetje mazzel een 24/8 of 32/8 met inline kanalen en meterbrug voor 1000 tot 1400 euri... Dat is wel even andere koek dan die opties die jij noemt...

De MX3282A heb ik vroeger ook al eens gezien en is misschien een optie, het enige wat me tegenzit is de reputatie.

@noKey: 24 kanalen is zeker en vast geen optie ... die zitten al gelijk volledig vol.

alvast bedankt voor deze reakties :okdan:

Origineel geplaatst door Danny
De MX3282A heb ik vroeger ook al eens gezien en is misschien een optie, het enige wat me tegenzit is de reputatie.

Behringer heeft van oudsher de reputatie brak te zijn en alles te kopiëren. Dat brakke is idd van oudsher (wil iedereen die GEEN behringer in z'n hok heeft staan ff z'n vinger opsteken ?) en dat kopiëren gebeurd in de muziek ook, alleen noemen ze het dan samplen. 8o)

Volgens mij is de MX9000 vrijwel identiek aan de MX8000 alleen de vormgeving is anders.
Beide tafels waren ook even duur ongeveer, (ik dacht mx9000 zelf iets goedkoper)

Lijkt me dat je met een 2e hands MX8000 aardig weg komt. voor 600 euro moet dat toch wel lukken.
(daar ik de mijne weg gedaan heb voor 600)

btw: die mx8000 is een fijne tafel.

Moet het nieuw zijn?

Qua budget kan je ook prima een 2e hands kopen die geluidstechnisch een league (of 2) hoger speelt.

Origineel geplaatst door The Q
Moet het nieuw zijn?

Qua budget kan je ook prima een 2e hands kopen die geluidstechnisch een league (of 2) hoger speelt.

Neen, het moet niet nieuw zijn ;) ... maar welke types komen dan in aanmerking voor deze prijsklasse? Heb je een paar voorbeelden? Dan kan ik eens op het internet zoeken :)

Tja ze zijn hier wel vaker voorbij gekomen, mijn Favo's:

• * Soundcraft Spirit Studio (LC)
    * Allen & Heath GS3 (wel moeilijk in 32 ch te krijgen)
    * Soundtracs Solo, Solo Midi en Solo Logic
    * Soundtracs project-8 (aanrader!)

Maar er is wel meer moois te krijgen, een kwestie van uw ogen open houden op Ebay en andere marktplaatsen.

Ik heb bij Peter Verspuy zelfs meer dan 1200,- betaald voor een 2e hands behringer mx-8000. Dat was in een tijd dat ik geen flauw benul had van 2e hands apparatuur en prijzen..

Maar het is best een aanrader hoor, de slechte verhalen zijn zwaar overdreven..

Voor 600,- is ie zeker zn geld dubbel en dwars waard. Je hebt dan ook wel gelijk 48 kanalen. Voor een 32 kanaals mackie tafel betaal je geloof ik al meer dan 5000,-

@ Q: bedankt ... ik ga er daar eens een paar van opzoeken, kijken naar de specs :okdan:

@Behringerbezitters: Hoe denken jullie over de kwaliteit van de EQ's? Er blijken daar nogal wat kommentaren over te bestaan? En wat met de duurzaamheid van de faders, knoppen en andere zaken? Iemand ervaring mee? Je kan natuurlijk altijd pech hebben, maar komt het Behringer meer voor dan bij andere merken?

Met de eq van de berhinger MX8000 moet je een beetje oppassen, vooral in het laag kan de vervorming nogal lelijk gaan klinken als je er te veel van in zet.

Laag er uit draaien kan makkelijk, maar er in draaien is moeilijker.
Ook in het hoog vind ik de eq ook niet super klinken, maar is zeker nog bruikbaar als je er maar niet te veel van gebruikt.
Rauwe eq-sweeps zijn zeer goed te doen.

Als je een schone sound de tafel in stuurt en je doet er niet te veel mee komt ie er ook schoon weer uit.
Ik vind de tafel behoorlijk clean klinken (wat een pré is)

De uitgebreide routeringsmogelijkheden en de vele in en outputs aan de achterzijde maken het echt een hele flexe tafel.

Ik heb er geen spijt van dat ik hem weg gedaan heb, ik had hem niet meer nodig namelijk, maar als ik mijn hardware arsenaal weer zou uitbereiden zou ik zeker weer daar deze tafel gaan zoeken.

Faders zijn in principe best ok, als ze maar netjes behandeld zijn geweest.
Controleer of de faders niet met siliconenspray zijn behandeld.

Als er stof op de fader-huizen zit, dan klopt dat, daar de faderhouders met vet zijn ingesmeerd om vervuiling aan de binnezijde van de fader tegen te gaan.

De MX8000? Zijn geld dubbel en dwars waard. echt!

Origineel geplaatst door Danny
[B@Behringerbezitters: Hoe denken jullie over de kwaliteit van de EQ's? Er blijken daar nogal wat kommentaren over te bestaan? En wat met de duurzaamheid van de faders, knoppen en andere zaken? Iemand ervaring mee? Je kan natuurlijk altijd pech hebben, maar komt het Behringer meer voor dan bij andere merken?
[/B]

Met de band gebruiken we een mx3282a. Daar wordt behoorlijk mee gegooid & gesmeten en het ding geeft geen krimp. Alles werkt nog, niks ruist. We doen niet veel met eq, hooguit effe wat hoog bij de gitarist eruit halen als die het weer op z'n heupen heeft, dus daar kan ik weinig over zeggen als dat die ook voldoen.

Back