A&H Mackie en DDX32 techn. geblaat

sjeijk

®
ik was gister met mario in discussie over de

A&H mixwizzard 16:2
Mackie vlz1604pro
en de behringer DDX32

Met name dat ik denk dat de EQ van de A&H me beter lijken dan die van de Mackie. Hij zij terecht 4 bus is altijd handig. Waarop ik me afvroeg of bussen voor EQ gaan enz. Verder wisten we niet zoveel te vertellen over de DDX32 dus bij deze een thread waar ik hoop dat mensen met ervaring of een onderbouwde mening over deze drie apparaten, deze spuien.

Ps. er is niet zoveel over de ddx32 op SF te vinden, zijn er uberhaupt mensen met ervaring met dit ding?

Die wizard is ook wel in een 4 buss uitvoering verkrijgbaar, wat ook pré is op de A&H zijn de faders (100mm).

Geluidstechnisch zijn het 3 werelden.

excuses voor deze leek vraag : wat is nu precies een bus (ik heb zoekfunctie al geraadpleegd)

Op een bus kan je bepaalde kanalen routen.

Je kan dus willekeurig kanalen toewijzen aan een willekeurige uitgang, daar komt het op neer.
Meestal gebruik je de termen als bijvoorbeeld 16 in 4 in 2 16/4/2, wil zoveel zeggen als 16 monokanalen die te routen zijn naar 4 bussen en 2 master kanalen. Afhankelijk van je tafel kunnen dat diverse configuraties zijn zoals bijvoorbeeld.
N/4/2
N/8/2
N/16/2

Een goede digitale mengert voor het geld.
Redelijk goede preamps.
Total Recall, erg handig. dus gewoon 100 projecten opslaan. Motorized Faders,
4 x FX (intern) + 4 x Aux-send.

etc etc.
www.ddx3216.com

Ik vind het een fijne mixer om mee te werken. Analoog klinkt wel beter dan dit.
Ik heb alleen niet genoeg ruimte voor een vette 24 of 32 kanaals analoge :)
Maar icm een RME kaart en ADAT-expansion is dit een topper

Ik heb dus 16 analoge kanalen en 16 digitale :)

het is de Behringer DDX 3216
en daar is meer dan genoeg over te vinden op het forum / internet

De behringer is een prima digitale geautomatiseerde mixer. Ik heb er 4 adat i/o`s in dus 32 kanalen digitaal.

Klinkt goed (ik moet moeite doen om mijn 808 kicks te temmen, dus echt digitaal klinkt het niet)

De EQ`s, ja; ze doen hun werk niet meer en niet minder. Let op! beter eq cutten dan boosten! Dat is altijd beter ivm eindmix resultaat (met het boosten krijg je ongewenste bijgeluiden). Dit geldt algemeen en niet in het speciaal voor de DDX3216.

Ik zoek nog een tweede DDX (ik heb een Machinedrum in de aanbieding), dus dat zegt wel genoeg.

Trouwens met 16 (8 stereo) bussen heb je wel zat toch? 32 channels, 16 bussen, 4 auxbussen.

Laatst gewijzigd:
ddx3216

ddx3216

zit er een adat aansluiting op die mixer. krijg je die er bij of moet je die er los bijkopen?

Ik heb een tijd die DDX gehad en het is een toppertje... Klinkt niet echt digitaal, heel veel headroom, werkt lekker en is retefleksibel... Ik ben uiteindelijk wel voor analoog gegaan, maar dat kwam zeker niet omdat de DDX niet beviel...

Ik deed niets met de mogelijkheden van het ding. Ik gebruikte de FX niet, niet de compressie op de analoge kanalen, niet de automatisering, niets van de bizarre routingmogelijkheden...

Ik heb op een bepaalde manier beperking nodig om creatief te zijn, zelfs wat betreft mixen. Daarnaast is de DDX zo neutraal als mogelijk is en voor mij is een mengpaneel gewoon weer een soundtool, ik hou van smeuige analoge EQ, analoge blending, een tikje te hard insturen, dat soort dingen. Daarom heb ik nu een Tascam M2600mk2 met brug en daarom wil ik nu ook naar een maatje groter nog... :D

ik gebruik de automatisering ook niet,
maar de total recall is geweldig :)

@roel, adat is niet std.
1 expansion geeft je 2x adat in uit
dus 2 4x adat in uit, dat heeft septic dus geloof ik ;-)

Inderdaad 2 x de adat uitbreiding erin van elk 2 adat i/o`s

Is wel zo mooi; er lopen alleen 8 adat en 2 midikabels van en naar de mixer.

Voor dat geld is die DDX3216 een ontzettende goede deal.

De markt voor kleinere digitale mixers is niet zo heel er groot.
En Adat is een type verbinding dus houdt er rekening mee dat aan de andere kant ook nog iets moet ala ADAT PCI kaart.

ik twijfel zelf heel erg of ik een analoge mixer ga nemen of een digitale mixer... kun je letterlijk dagen over nadenken!

maar da's nie on-topic hier :)

Als ADDA covertors gebruik ik hoontechs (Staudio) adam24`s en Alesis Ai-3`s

Ok, maar dat betekent dat je de interne analoge aansluitingen niet zo top vindt?

Ik heb nog een klein vraagje over de ddx3216. Deze is nu een paar dagen in mijn bezit, en het is een mixer met een hoog wow gehalte :D Ik heb 1 adat kaart in de mixer ingebouwd. Maar nu:

Van de 16 analoge ingangen wil ik via de adat uitgangen een 16 sporen opname op mijn PC maken. Van diezelfde 16 analoge ingangen wil ik via SP/DIF een opname maken om tegelijk een ruwe mix te kunnen maken. Hoe kan ik dat het beste instellen op de ddx3216 als ik de adat en de SP/DIF afzonderlijk van elkaar wil kunnen mixen?

Kan iemand mij daarmee op weg helpen?

Bij voorbaat dank

Back