timestretch artifacts

Imipolex

switchboard operator
Goede titel voor een nummer, niet?
Maar nee, het gaat om het volgende: Ik gebruik Acid wel eens om iets te remixen, nummers in stukken knippen en dan maar freaken. Zo een fiks aantal leuke remixen gemaakt...
Nu was ik bezig met My Bloody Valentine's 'When you Sleep' en ik kreeg die samples maar niet goed in Acid, wat ik ook doe, het blijft phazen en flangeren en klinkt voor geen meter, in Ableton klinkt het wel goed, maar daarin is het bijna onmogelijk lekker te editten met enig overzicht...
Mijn vraag is dus:
Waarom doen sommige samples dit en andere niet?
Zijn er alternatieven voor Acid die betere 'algoritmes' (of zoiets) voor realtime-timestretchen hebben, en net zo'n goed overzicht van de structuur geven?

My bloody valentine...zwemt die hun muziek zowizo niet in de flanger en phaser ??? ;)

met logic audio kan het ook dat stretchen, maar ik weet niet of het beter is dan Acid...

Origineel geplaatst door StiebZ
My bloody valentine...zwemt die hun muziek zowizo niet in de flanger en phaser ??? ;)

met logic audio kan het ook dat stretchen, maar ik weet niet of het beter is dan Acid...

Ja dat klopt wel, maar in dit geval is het duidelijk iets anders, om een of andere reden vernaggelt die timestretch het geluid helemaal, en die phasing verandert ook als je het tempo verandert. Ga acid 4 maar eens testen.

Re: timestretch artifacts

Origineel geplaatst door Imipolex

Zijn er alternatieven voor Acid die betere 'algoritmes' (of zoiets) voor realtime-timestretchen hebben, en net zo'n goed overzicht van de structuur geven?

'realtime' time stretching gecombineerd met een hoge kwaliteit zijn nogal tegengestelde eisen!
Echt goede timestretching algoritmes zijn te complex om dat realtime uit te voeren (prosoniq
timefactory bijvoorbeeld is erg goed, maar wel offline).

Ik doe het stretchen zelf altijd offline. Is niet zo flexibel, maar geeft wel optimaal resultaat.

Kijk, daar heb ik wat aan. Bedankt! Is inderdaad veel werk zo, maar dan heb je ook wat, nietwaar?

Re: timestretch artifacts

Origineel geplaatst door Imipolex

Nu was ik bezig met My Bloody Valentine's 'When you Sleep' en ik kreeg die samples maar niet goed in Acid, wat ik ook doe, het blijft phazen en flangeren en klinkt voor geen meter, in Ableton klinkt het wel goed, maar daarin is het bijna onmogelijk lekker te editten met enig overzicht...

Nou dat is wel een hele boute opmerking.
onmogelijk lekker editten zou je mischien van logic ofzo kunnen zeggen en is nog wel te begrijpen maar editten in live is nou juist het makkelijkste wat er is.

je hebt een dubbel overzicht. 1 van de sample zelf en de ander in je playlist.

Wat zou je nog meer wensen.

ben ik wel nieuwsgierig naar.

Origineel geplaatst door StiebZ

logic is superslecht in stretchen en vooral ook nog onvoorspelbaar.

Re: Re: timestretch artifacts

Re: Re: timestretch artifacts

Origineel geplaatst door stoot
Nou dat is wel een hele boute opmerking.
onmogelijk lekker editten zou je mischien van logic ofzo kunnen zeggen en is nog wel te begrijpen maar editten in live is nou juist het makkelijkste wat er is.

je hebt een dubbel overzicht. 1 van de sample zelf en de ander in je playlist.

Wat zou je nog meer wensen.

ben ik wel nieuwsgierig naar.

Ja kijk, als ik zo'n nummer verknip kom ik gemiddeld uit op 32 loops per nummer en dan maal 2 en nog wat losse loops, zit je al gauw op zo'n 75 samples. In acid kun je dan de structuur mooi zien van linksboven naar rechtsonder zeg maar, in ableton moet je toch eerst een arrangement opnemen voor je kunt gaan editten, en dat gaat bijna altijd mis. Ik zou het ook graag in ableton doen, ik vindt het een pracht-programma. maar het is vooral om live te jammen en niet om gedetailleerde edits te maken, toch. Heet niet voor niets 'Live'.

Is Cool Edit pro niet het enige programma waar je de mix (tussen origineel en artifacts) + de frequentie waarop hij timestretched kan instellen + gliding stretches kan maken en hiermee betere resultaten kan bereiken?

als alles op de 1 start heb je geen probleem in live
ik vind het eerder een vocaltroubleshooter...
lees de manual of down zo,n tutorial bij ze

Back