Nord Modular reageert niet op volume veranderingen in Cubase VST 3.0

nautic3l

Heerlijk!
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb mijn Nord Modular Keys hangen aan Cubase VST 3.0 en ik zou graag de onderlinge volumes willen regelen in Cubase, maar op een of andere manier lukt dat niet. Als ik het volume verander van 127 naar 0 hoor ik geen verschil. Het vreemde is dat mijn S2000 er wel op volume veranderingen reageert. Kan iemand mij helpen?

oplossing: koppel in de output module een midi controller nummer aan je level knop en gebruik die om je volume te regelen. Je moet 'm dus eerst toewijzen voordat er iets gebeurt, anders dan bij de S2000 die gewoon een standaard toewijzing heeft voor volume.

of met de rechter muisknop klikken en main-volume aanvinken. Dat zou ook wel kunnen werken lijkt me. succes

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Hazes, je was me precies 12 miliseconden voor :)

Wout

ik heb een typ-diploma ;)

Dus ik zou dat in de editor van de Nord moeten doen? Mocht dat zo zijn dan is dat mooi k%$#t want op een of andere manier trekt mijn mac die editor niet en moet ik hem weer naar boven naar mijn pc slepen. En wat is dat cc verhaal? Ik snap daar erg weinig van.

met de rechter muisknop kun je aan (draai-) knoppen een midicontroller toewijzen. Er zijn er drie die je standaard kunt kiezen (modulation wheel, expression pedal en main volume) en je kunt via "other" nog 120 andere controller nummers (CC's) kiezen. Zodra een knop aan een midi CC is gekoppeld kun je hem met een sequencer opnemen en kun je dus ook bijvoorbeeld het volume van een patch in de nord via cubase aansturen.

:o: o o o je 'gebruikt' de nord modular zonder editor ?! dat ken niet hè :D

maar ff serieus, de editor heb je vaak nodig om LFO rates of clocktijden aan te passen aan je song.
En dat is echt het minimale hoor.. kan nog zoveel bedenken waarvoor ik de editor niet kan missen.

Dat CC verhaal is gewoon standaard midi. Zoek maar eens op dit forum of op het net naar de midi-basics.
CC is ervoor om met midi, controllers aan te sturen (te veranderen) je hebt er 128 in totaal (0 t/m 127)

Al die controllernummers hebben een standaard functie gekregen om het makkelijk en uniform te houden
0 is bijv. altijd modulatie (modulatie wiel!) en 7 is altijd volume...

Wat je zou moeten doen in de editor (zoals al eerder gescherven hier) is met je rechtermùisklik op de volumemodule klikken en de controller mainvolume kiezen. Wat je dan gedaan hebt is de modular klaar maken voor ontvangst van die controller en wel op die knop! da's alles, het valt reuze mee kan ik je zeggen.

en ja dat moet natuurlijk via de editor. Heb jij je modular niet constant aan de editor hangen dan? Als je 'm alleen als preset bak gebruikt, dan mis je wat hoor.....

Nee ik heb hem niet constant aan de editor hangen, want ik speel in een pop/rock bandje dus ik maak/edit mijn geluiden van te voren om er zo mee op te kunnen treden. Ik gebruik hem dus nu samen met cubase omdat ik me verder wil ontwikkelen met onze muziek. De pest is alleen dat ik een oude powermac heb waar cubase op draait en ik die enkel daarvoor gebruik en de editor op mijn pc zit die ik voor huis, -tuin en keuken klusjes gebruik (en ook editen van geluiden van m'n nord). Dus dit hele verhaal schiet dus niet zoveel op. IIG bedankt voor de reacties

Laatst gewijzigd:
Back