AKAI S1100 kopen, waar op letten?

Nightly Build

Go for what you know
ok, vanavond ga ik er eentje halen :)
degene die hem verkoopt zegt dat hij maar 3 keer gebruikt is sinds nieuwe aanschaf begin jaren 90 en hij weet er weinig vanaf... hij weet niet meer wat er allemaal nog extra bij zit... volgens hem zit er ook een harddisk in maar weet hij niet meer zeker.
beetje vaag maar als het echt zo is is dat natuurlijk mooi.

waar moet ik op letten..

hoe kan ik zien hoeveel geheugen erin zit?
of bijv. een harddisk... is dat ergens op het display te zien?

nog andere dingen die belanrijk zijn?

daar gaan we

bij het opstarten zie je welke software versie er in zit de laatste is 4.3
ook zie je bij het opstarten het aantal simwords dat aantal x 2 doen dat is het aantal mb aan geheugen wat er in zit
kijk als alle standaard dingen er op zitten zoals SCSI kaart
laat je niet wijs maken dat de outputs een optie is aangezien dat gewoon een standaard is bij de 1100
als je naar het disk menu gaat dan kan je een keuze maken naar de harddisk zo kan je zien als hij ook daad werkelijk aanwezig is waarschijnlijk zal er 40 of 80 mb inzitten maar als er meer in zit dat is beter hij kan tot 512 mb

er zit ook standaard een digitale in en output op

opties zijn de wordclock kaart en een 2 digitale interface ( weet niet precies welke meer)
harddisk is ook een optie geweest net als de 32 MB aan geheugen

standaard zit er in de 1100 8MB geheugen in verdeeld in 4 kaartjes van 2 MB

als de verkoper zegt dat hij 3 x is aan geweest dan moet je een zeer scherp display zien en alle knoppen moeten echt als nieuw werken en zal je zeker geen vieze vinger afdrukken tegen komen rond de draaiknop of de tip toetsen

ben benieuwd

ik heb hem gekocht! :)

ziet er zeer goed uit, display is alleen niet zo heel bright meer maar volgens de verkoper hebben de meeste s1100's daar last van tegenwoordig... alles is nog scherp en duidelijk leesbaar maar volgens mij wel een teken dat hij vaak heeft aangestaan. verder ziet hij er erg strak uit.

er zit een 60 Mb harddisk in wat ik uit de menu's kan opmaken. als ik een sample op de maximale tijd wil opnemen lijkt het wel of hij een half uur kan samplen... lijkt wel of hij z'n harddisk gebruikt om op te nemen. ik ben er dus nog niet achter hoeveel geheugen er in zit. als ik hem aanzet springt hij direkt naar het programs menu, kan geen sysversie zien of geheugen info. ik ga nog wel eens in de menu's duiken.

ik heb via scsi met recycle een drumloop erin gezet en werkt allemaal prima via midi enzo.

vind het wel een geil ding! :P

klinkt prachtig!

tips enzo zijn nog steeds welkom.

bij het opstarten van de 1100 zie je onder in het display de software versie staan en hoeveel simwords er in zitten

heb je er software versie 4.3 in zitten dan kan je DD recording doen dus direct naar je 60 MB schijf samplen

klopt

je kan dus ook DD recording doen aangezien je de laatste OS er in hebt zitten

Origineel geplaatst door bounce
ik heb hem gekocht! :)

ziet er zeer goed uit, display is alleen niet zo heel bright meer maar volgens de verkoper hebben de meeste s1100's daar last van tegenwoordig... alles is nog scherp en duidelijk leesbaar maar volgens mij wel een teken dat hij vaak heeft aangestaan. verder ziet hij er erg strak uit.

er zit een 60 Mb harddisk in wat ik uit de menu's kan opmaken. als ik een sample op de maximale tijd wil opnemen lijkt het wel of hij een half uur kan samplen... lijkt wel of hij z'n harddisk gebruikt om op te nemen. ik ben er dus nog niet achter hoeveel geheugen er in zit. als ik hem aanzet springt hij direkt naar het programs menu, kan geen sysversie zien of geheugen info. ik ga nog wel eens in de menu's duiken.

ik heb via scsi met recycle een drumloop erin gezet en werkt allemaal prima via midi enzo.

vind het wel een geil ding! :P

klinkt prachtig!

tips enzo zijn nog steeds welkom.

zie 1100 thread...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=9481

Attachments

• s1100.jpg
    s1100.jpg
    43,9 KB · Bekeken: 89
errrr...

errrr...

...hoe maak je een nieuw program aan?

in de handleiding staat er niets over (voor zover ik kan vinden).
of is het niet eens mogelijk en moet je altijd het test program dupliceren?

Re: errrr...

Re: errrr...

Origineel geplaatst door bounce
...hoe maak je een nieuw program aan?

in de handleiding staat er niets over (voor zover ik kan vinden).
of is het niet eens mogelijk en moet je altijd het test program dupliceren?

ja dupliceren en dan je test program verwijderen

Om dit topic maar weer even nieuw leven in te blazen, de volgende vraag:
Ik ben geinteresseerd in een s1100, nu heb ik er een aangeboden gekregen met OS V1.36, maar ik geloof dat de nieuwste versie V4.3 is, kan ik deze dan upgrade? En als dit kan natuurlijk hoe doe ik dit?

Dan moet je je s1100 opstarten met een diskette waar dat os op staat, even aan een forumlid vragen of hij/zij een floppie voor je wilt kopieeren, je moet dan wel elke keer met opstarten dat flopje er in hebben, of handmatig laden in het load/save menu.

Je kan ook proberen om een os chippie te bemachtigen dan hoef je niet elke keer bovenstaande handelingen te doen.

Back