wat neem ik het beste als basis

feme

! P r i n g l e s !
Hallo iedereen,

Ik was laatst bij iemand op bezoek en die had een Roland MC-909. Ik was er natuurlijk van het eerste moment al verliefd op. Dus wou ik ook zo'n ding(of toch iets wat er op lijkt, want de Roland is natturlijk veeel te duur voor mij). Kheb al rondgekeken en de Korg Electribe R intereseerde me wel.
Is dat een goede keus? Want ik heb al gelezen op het forum dat je beter voor andere toestellen moet gaan omdat de geluidjes beperkt zijn. Maar kan ik de Electribe gemakkelijk upgraden/synthesizer/sampler ? En heb ik daar extra stukken voor nodig?

Laat me aub iets weten!

Thnx

Dat is te zien wat je wil maken en wil kunnen doen.

Als je als beginner alles okkazie koopt, er zijn; een sampler AKAI s2000 koopt voor 150euro
Een synth /masterklavier koopt voor rond 250 euro (roland JV80/90 XP30/50 etc...)
Een module Access Virus A rack voor 350 ?
+ als sequencer een atari van 20 euro +cubase (of anders een PC met sequencer en USB midi moduletje)

dan ben je imo meer KING dan alleen met zo'n MC ......of MPC....

Als het voor thuisgebruik is toch!

Als je live wil/DJ toestanden enzo, heb je wel zo'n ding nodig dat jij opnoemt.(al kan je dat ook thuis inzetten, dat hoor je mij niet zeggen)Ik geef maar een idee. Ga anders eens kijken bij èèn of ander forumlid die al wat langer bezig is.

als je nog nooit eerder wat hebt gedaan

pak dan een mc 307 of een 505 of een rm1x emu is ook erg o.k
je leert op deze manier vrij snel of je het snapt

ga daarna pas voor de versie van prophet koop je de rest erbij en heb je ook nog een leuke hardwaresequencer aan zde groovebox

Bedankt.
Het genre van muziek maakt niet uit. Het gaat van ambient tot techno tot hiphop enz.
Maar nog een vraag. Die oude ER is dat een groot verschil met de nieuwe want ik heb die voor 190 euro gezien dus kan ik daar mee beginnen?

Sean

En als ik nu kies voor een MC 505 zoals db1 zegt: geraak ik daar minder snel op uitgekeken dan de electribe of moet je even snel toestellen erbij kopen. Want misschien zijn de opties bijna evenveel als de ER...?

zou de korg er1 /ea1 nog efen laten voor wat ze zijn de mc 505 en 307 zijn als je net begint leuk vooral omdat je dan de opbouw en de srtuctuur van een track snel door hebt nadeel al je geluiden komen uit een apparaat

de rm1x is als het gaat om sequencen een stuk beter erwordt wel geroepen op dit forum dat de geluiden uit deze vaag zijn ondanks dat de zelfde engine ook in de cx2 zit
de emu command station is als het gaat om geluid en bediening het betre type [ heb ik gehoord ] met de vele rom uitbreidingen ook wat duurder
je kan er n.l. meerdere synth:s inplaatsen van emu maar is daardoor ook een stuk duurder
er wordt vaak erg lacherog gedaan om die groove doosjes maar heel wat mensen hebben hiermee de basis gelegd voor de rest van hun passie

probeer de mc307 mc505 de rm1x en de emu gewoon eens uit liefs meerdere keren en kijk dan wat het beste aansluit bij jouw manier
als je pas begint heb je aan deze bakken gewoon heel veel leerplezier ze kosten geen drol en als je ze niks vind verkoop je ze en weet je wat wel of niet wil hebben

begin gewoon nooit met duur profi spul tenzij je een natuurtalent bent
de enige die blij zijn als je duur spul koopt zijn wij op het forum want dan kunnen we het voor een prikkie overnemen en daar behoor ik ook bij :D

Re: wat neem ik het beste als basis

Met antwoord op 'wat neem ik als beste als basis?' zou ik zeggen iets met een goede sequencer..

Yamaha Rm1x (heeft goede sequencer en aardige geluiden)
Roland Mc505 (aardige sequencer leuke optie zoals megamix funktie, maar slecht geluid behalve drum)
Emu commandstation (sequencer met geluiden heb er zelf nooit wat mee gedaan??)

Ik zou gaan voor een mpc2000 of mpc1000

Een goed begin is het halve werk...
Als beginner zou ik proberen een leuke mpc2000 te scoren en als je dat onder de knie krijgt...wordt je blij

succes

Begin simpel met een apparaat en leer jezelf kennen wat je zelf wilt, hoe je werkt en wat je interesses zijn. Dan kun je makkelijker de kant op groeien die voor jezelf het beste werkt.

En op het forum staat ook ontzettend veel wat zeker aan te raden is om te lezen.

Zeer bedankt allemaal, ik ga me nu verder verdiepen in de toestellen die jullie gezegd hebben. :d

Sean

Back