poll: welk muziektijdschrift lees je?

poll: welk muziektijdschrift lees je?

• Sound on Sound

Stemmen: 10 27,0%
  • Future Music

Stemmen: 2 5,4%
  • Keys

Stemmen: 0 0,0%
  • Interface

Stemmen: 11 29,7%
  • Ik lees alles op internet

Stemmen: 8 21,6%
  • Feedback magazine :)

Stemmen: 0 0,0%
  • Iets anders, namelijk: ...

Stemmen: 6 16,2%

• Totaal aantal stemmers
    37
ik lees interface
vind het wel jammer dat het blad meer en meer op de soft-synth toer gaat
Maar dat zal wel de trend zijn en logisch natuurlijk, maar voor de diehard hardware fans niet zo intersant

Origineel geplaatst door dione
Lid van Interface.....SOS,Computermusic,FutureMusic koop ik wel eens los....

Maar dit forum verschaft de meeste info...

hiero hetzelfde dus.....behalve de Computermusic, die lees ik nooit.

SOS is leuk voor af & toe, alleen ga ik me zo snel ergeren aan die bakken vol advo's die erin staan.
(ik zou het eens moeten tellen, zou er nl niet gek van staan te kijken als er in SOS meer blz. advo's staan als "normale" blz.)

beetje naslagwerk...:geslaagd:

Attachments

• dsc00248.jpg
    dsc00248.jpg
    74,4 KB · Bekeken: 86
Origineel geplaatst door Digimod
beetje naslagwerk...:geslaagd:

leuk idee voor een nieuwe thread ; het grote 'post hier uw naslagwerk pic' thread...;)

Allereerst las ik Soundcheck...lang geleden...
Toen kwam Music Maker, maar daar stond amper iets in over synths en studio dingen, meer gitaar en drums en zo..
Toen kwam Future Music, later kwam ik erachter dat dat toch echt voor starters was/is. (Ze gaven een Roland EG 101 90% ofzo!)
Toen kwam Interface, ook leuk maar dat is nu bijna alleen maar Software en PC meuk geworden.
Sound on Sound vind ik dan nog de 'beste' eigenlijk, met meer objectieve reviews enzo...

Sound on Sound, maar koop hem niet meer, aangezien die dik 10€ kost hiero en als je dat twaalf maand doet je ook iets leuks aan kunt schaffen (echte nederlander he ;) ) tegenwoordig lees ik veel online.. SoS is ook online te bezichtigen.. net als zoveel informatie gewoon gratis van internet af te trekken valt..

Origineel geplaatst door Errol
Eerlijk gezegd merk ik dat ik steeds minder in de Nederlandse bladen kijk.
Op de 1 of andere manier heb ik te vaak het gevoel dat het zoveelste "geneuzel" weer eens wordt gehyped.

Daarentegen zijn er nog wat buitenlandse bladen als audio media en resolution die ik lees vanwege de interviews van bekende producers.

Veel buitenlandse media (USA!) zijn afgezakt tot het niveau van infotainment; het zijn een soort versierde
advertentiebladen met weinig substantiële artikelen.

Het internet neemt een steeds grotere plaats in voor mij als informatiebron omdat er wezenlijke, gedetailleerde
informatie te krijgen is over apparatuur, die ik thuis heb staan.
Voorbeeld: via internet ben ik achter een CD gekomen met een handleiding om alle SMD op-amps in mijn apparatuur
te vervangen met een luistervergelijking tussen de diverse op-amps.
Daar heb ik wat aan.
Bladen geven meer (on)wezenlijke informatie over apparatuur, die ik nog niet thuis heb staan.

Nu nog éénpuntiger geconcentreerd & gaat dus 50% langer mee!
ISPdeRuiter

P.S. Ik mis Dr. John (Watkinson) van Studiosound.

Ik ben geabonneerd op de Interface. Leuk blad... staat een hoop in...
Af en toe wil ik uit de kiosk nog wel eens een Sound on Sound meenemen, maar ik vind wel dat daar altijd veel reclame in staat. Aan de andere kant zit het qua inhoud verder wel prima.. dus vooruit dan maar.

De rest lees ik allemaal op internet. Eigenlijk ben ik verder niet zo'n gear/news-junkie als een hoop mensen hier (no-offence intended)... ik maak m'n muziek en voor de rest vind ik het wel best :)

- Debug :)
- NI Interviews

Af en toe wat leuke informatie, meer over muziek en productieaspecten binnen electronische muziek.

Ben afgehaakt bij Interface.. vind de inhoud altijd erg mager met bijzonder weinig diepgang .. :(

Af en toe een SOS'je wil er wel ingaan, al lees ik die meer om wat te gluren.. zoals de spits of metro ;)

Vond vroeger het Blad Midi-magazine wel goed daar stond veel informatie in, je
kunt tegenwoordig veel info op internet vinden en dan vind je een blad
als interface al snel minder, misschien hebben de meeste infostress.:D

Dacht dat midi-magazine weer de voorloper was van interface maar dat weet
ik niet zeker.

Verder vind ik de SOS meer een naslagwerk, er staat zoveel in dat lees je nooit allemaal...

Origineel geplaatst door Digimod
Vond vroeger het Blad Midi-magazine wel goed daar stond veel informatie in, je
kunt tegenwoordig veel info op internet vinden en dan vind je een blad
als interface al snel minder, misschien hebben de meeste infostress.:D

Dacht dat midi-magazine weer de voorloper was van interface maar dat weet
ik niet zeker.

Verder vind ik de SOS meer een naslagwerk, er staat zoveel in dat lees je nooit allemaal...

nee, interface heeft toen midi magazine overgenomen.

midi-magazine was toedertijd op sterven na dood.

Ik lees SoS. Niet alle reviews of stukken boeien me, maar ik lees toch een groot deel.

Mijn eerste thread-topic -snif- -sob- =( mooi zeg............

Bedankt voor de reacties. :biertje:

your welcome :)
maar er..... Keep da soul alive?

daar, onder je naam? :confused:

Origineel geplaatst door ProtoHuman
your welcome :)
maar er..... Keep da soul alive?

daar, onder je naam? :confused:

Ahum, ik was eerst (de #$%%@ lul), maar okay!! Zo dan?

:peukie:

Ik las vroeger de Music maker en heb daarna een abonnement gehad op de Nederlandse(!) FM. Toen die over de kop ging heb ik een abonnement genomen op de interface. Die heb ik nu nog steeds, maar ik ga hem wel opzeggen. Het blad kan me de laatste tijd echt niet meer boeien. Verder koop ik de SOS en de CM héél af en toe . Ook gebruik ik SOS online als naslagwerk vrij veel.

ik lees geen bladen meer. dat zorgt er alleen maar voor de je steeds wat nieuws wilt kopen :(

hoewel het synthforum daar ook nog wel eens aan wil bijdragen :D

Back