flightcase materiaal

Origineel geplaatst door 6 trak
...erm... zijn pinkpopnagels ook echt paars dan?

nee, maar wel rose....:halleluja

Hoi!

Ik ben dus degene die hem gaat helpen :P
Maarum ik lees dat we geen MDF moeten gebruiken, maar Multiplex. Komt voor mekaar, maar wat voor soort multiplex raden jullie aan dan? Er zijn nogal wat soorten MP ennuh, ik denk dat als we het zelf bouwen we wel een stukje goedkoper uit zijn :P Meteer hè Maarten ;)

Ik heb dit bijv gebouwd:

21k.jpg

En dat ding kan meer dan 500 kilo dragen :P wohoo!

Wat een boel reacties allemaal, bedankt!
The Q, je hebt een PB.
MDF gaan we dus niet gebruiken, en oja, de eerste kist die we willen bouwen is helemaal niet voor een motif maar voor een an1x bedoeld. Op maat laten zagen lijkt me inderdaad een goed idee, volgens mij kost het bij de gamma maar een euro per plank en dat is inderdaad niks. Schuimspul voor de binnenkant (geen standaard schuimrubber want dat is veel te zacht toch?) kunnen we als het goed is gratis aan komen. Ik ga eens berekenen hoeveel ik kwijt zou zijn voor een An1x kist... zo te zien kost een door Aiber gemaakte an1x kist (cs2x kist op de site) 154,60 of 175,40.. Nja, we zullen zien, ik hou jullie op de hoogte!

p.s. de kast op de foto van Oguz286 is ECHT ECHT sterk

iemand nog een deurtje over? hoeft alleenmaar een hand doorheen

Origineel geplaatst door oguz286
Hoi!

Ik ben dus degene die hem gaat helpen :P
Maarum ik lees dat we geen MDF moeten gebruiken, maar Multiplex. Komt voor mekaar, maar wat voor soort multiplex raden jullie aan dan? Er zijn nogal wat soorten MP ennuh, ik denk dat als we het zelf bouwen we wel een stukje goedkoper uit zijn :P Meteer hè Maarten ;)

Ik heb dit bijv gebouwd:

<PLAATJE> Zie hierboven </PLAATJE>

En dat ding kan meer dan 500 kilo dragen :P wohoo!

Volgens mij heb je daar Dr Who ingestopt. Of ben je een multi-space-dimension warper voor jezelf aan het maken?

Origineel geplaatst door rob'n
Volgens mij heb je daar Dr Who ingestopt. Of ben je een multi-space-dimension warper voor jezelf aan het maken?

Dat is mijn arcadekast, waar je heeeeeeel veeeeel spelletjes op kan spelen :P
Hij staat te koop btw :P

ik wil alleen een deurtje voor kabels in mijn flightcase bouwen want aan de achterkant is ie dicht.
alleen die deurtjes zie ik nu net nergens staan, iemand een tip???
:D

alleen die deurtjes zie ik nu net nergens staan, iemand een tip???

Deurtjes zijn niet echt iets voor een flight case, meestal wordt er dan toch een extra deksel gemaakt. Wat ik zelf al een paar keer heb gedaan is om de achterkant uitneembaar te maken, door deze rondom in het sluitprofiel te zetten. Een van de vier zijden moet dan echter wel open zijn middels deksel. Anders zul je zelf een deurtje moeten zagen, pianoscharniertje en sluiten met een magneetslotje, maar fraai is dit niet natuurlijk.

ja schiet niet op
misschien hebben ze bij de boerenbond wel iets, een deurtje voor een vogelhuisje ofzo
hoeven alleenmaar wat kabeltjes door

Ik heb maar een flightcase gekocht voor m'n motif trouwens... mooi stevig ding, zo had ik 'm inderdaad niet zelf zomaar kunnen maken denk ik.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Ik heb maar een flightcase gekocht voor m'n motif trouwens... mooi stevig ding, zo had ik 'm inderdaad niet zelf zomaar kunnen maken denk ik.

Een flightcase zelf bouwen is meestal duurder dan er één kopen. Ikzelf zou eigenlijk enkel aanraden om een kist te bouwen als er geen prefab kistjes te koop zijn voor datgene wat jij wilt. Of als je bezighouding zoekt, dan kan een DIY kist natuurlijk wel soelaas bieden :eureka: .

MDF zuigt idd voor flightcases, zeer groot kartongehalte, en zuigt water op als een spons (mja dit kan je desgevallend wel verhelpen met vernis maar dan nog)

ik heb nog verscheidene flightcase onderdeeltjes te koop. handvaten, rails, .... PB me even:)

Multiplex met zo'n kunststof laag eroverheen wordt ook wel betonplex genoemd.
Het is namelijk hetzelfde spul waar ze in de bouw bekisting voor beton van timmeren.

Leuk daaraan is dat het je kist gelijk een aardige donkerbruine (bijna zwarte) kleur geeft.
Wel zwaar, trouwens!

Dat helpt misschien bij het zoeken.

Het is absoluut waterdicht. Sterker nog: het kan zelfs olie aardig weerstaan, want dat doet het in de bouw ook.
Bekisting wordt voor het storten namelijk ingespoten met een soort olie...

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE

Da's cool, mag ik vragen waar je de case uiteindelijk hebt laten maken?

Bij de betere houthandel is ook multiplex met verschillende kleuren formicalaag te kopen (= harde toplaag).
Ik weet niet wat de prijzen hiervan zijn, maar wellicht is het goedkoper of een andere oplossing voor "echt flightcasehout"

Goedkoop = duurkoop en dat geldt zéker bij case bouw.

Als je ziet hoe sommig huisvlijt er uitziet... dat is de naam flightcase absoluut niet waardig.

Hey,

Zelf had ik enkele maanden geleden ook het idee opgevat om zelf enkele flightcases op maat te gaan maken. Alleen kon ik moeilijk informatie vinden over hoe je eraan moet beginnen. Uiteindelijk na veel lezen en opzoeken ben ik er dan toch aan begonnen. Dit is het resultaat:

wielschotelsnut-s.jpg

Omdat ik weet dat er nog mensen zijn die met dezelfde vraag zitten, heb ik dan maar een volledig stappenplan uitgewerkt met heel veel uitleg en foto's voor de zelfbouw van een flightcase. Hopelijk heeft er iemand iets aan:

http://www.flightcase-brico.be/index.php?show_aux_page=6

Lieven

Tof!

Zelf heb ik trouwens een Road Ready flightcase gekocht toen en die bevalt prima. Geen custom made ding dus, maar toch kwaliteit.

Back