flightcase materiaal

Origineel geplaatst door flightcasebrico
Hey,

Zelf had ik enkele maanden geleden ook het idee opgevat om zelf enkele flightcases op maat te gaan maken. Alleen kon ik moeilijk informatie vinden over hoe je eraan moet beginnen. Uiteindelijk na veel lezen en opzoeken ben ik er dan toch aan begonnen. Dit is het resultaat:

wielschotelsnut-s.jpg

Omdat ik weet dat er nog mensen zijn die met dezelfde vraag zitten, heb ik dan maar een volledig stappenplan uitgewerkt met heel veel uitleg en foto's voor de zelfbouw van een flightcase. Hopelijk heeft er iemand iets aan:

http://www.flightcase-brico.be/index.php?show_aux_page=6

Lieven

zozo, meteen maar een shop begonnen ook?!?

maareh, ziet er netjes uit hoor!
grote kans dat ik binnenkort wat profielen en hang en sluitwerk bestel!

Inderdaad. In mei 2006 had ik beslist om eindelijk eens komaf te maken met al die zelfgemaakte houten kistjes van mij en om zelf echte flightcases te bouwen voor al mijn materiaal: één flightcase voor mijn gitaarversterker, één voor mijn Yamaha keyboard (PSR 9000 PRO), één voor mijn beide mengpanelen, twee voor mijn topkasten, en dan nog een paar kleinere.

Maar ik had vooral twee problemen, namelijk dat het moeilijk is ten eerste om flightcase materiaal te vinden aan een betaalbare prijs (althans in België), en ten tweede dat ik maar moeilijk aan informatie geraakte om te weten hoe ik nou precies een flightcase moet bouwen. Zo is het idee gegroeid om zelf een shop te starten, en vooral om een site op te zetten die hoog informatief gehalte biedt.

In ieder geval, succes met de bouw!

Back