zoek boek over geluids theorie in het Nederlands.

aso

Stamgast
Ik zoek dus hier een boek over in het NL' s of een site waarop het goed is uitgelegd ook in het NL uiteraard...
engels heb ik alleen kom er niet echt uit...

ik ben de Gezalfde!

echt, serieus. googlen is niet zo moeilijk.
de eerste paar hits zijn al ontzettend duidelijk en informatief.

een klein beetje zelf zoeken scheelt een hoop crap op dit forum.

Checkpoint audio van Eelco Grimm (is een leraar van me :) )

Echt aan te raden. Zitten ook 2 test cd's bij met een hele hoop geluidsvoorbeelden en audiotracks om je audio-apparatuur mee te calibreren.
Boek kost zo'n 45 euro dacht ik.

Origineel geplaatst door Subgroover
Checkpoint audio van Eelco Grimm (is een leraar van me :) )

Echt aan te raden. Zitten ook 2 test cd's bij met een hele hoop geluidsvoorbeelden en audiotracks om je audio-apparatuur mee te calibreren.
Boek kost zo'n 45 euro dacht ik.

Dit is echt een heel goed boek, kan ik je echt aanraden. Het gaat alleen niet in op de basics.
De auteur gaat ervan uit dat je al een basis hebt. Zitten ook twee goeie CD's bij.

midisys

Ik heb hier nog een echt naslagwerk liggen van een jarenlange geluids en opname-technieker bij de BRT (belgische radio en televisie) (noemt nu VRT)

Dat boek noemt: "Professionele Geluidsopnamen" , het is heeeeel technisch en gaat van de early analoge toestanden merendeels ook tot een stuk modernere dingen. Ook plaatsingen voor opnames van micro's, Compressie, expanders,galmen, enfin , alles word besproken maar dan heel technisch allemaal ook, met diagrammen enzo. Het ligt hier stof te vreten. Het is A4 grootte, zo'n cm of 4 dik.Mooi drukwerk ook. Was een duur geval, zo'n 75 euro dacht ik. Moest je interesse hebben laat me maar iest weten... (kan altijd wat foto's nemen desnoods....).

Origineel geplaatst door Burp
Wat ik vond in de bieb in Utrecht en met erg veel genot heb gelezen:
Klank en Muziek, Een combinatie van wetenschap en cultuur, John R. Pierce.

Nou, dat vond ik nu juist een zeer slechte :) Als men echt een beginner is, dan is een natuurkundeboek op HAVO niveau toch eigenlijk het beste.

Wout

(Al zijn die slappe grammofoonplaatjes wel leuk :)

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Nou, dat vond ik nu juist een zeer slechte :) Als men echt een beginner is, dan is een natuurkundeboek op HAVO niveau toch eigenlijk het beste.

Wout

(Al zijn die slappe grammofoonplaatjes wel leuk :)

Ja die slappe plaatjes, lekker goed voor je platenspeler! :dj:
Maar wat vond je d'r zo slecht aan wout?
Natuurkunde is idd een erg handige basis (waar ik gelukkig veel van heb), maar daar zit vaak weinig muziek-theorie bij en dat vond ik wel leuk van dit boek, die combi. Dat mis ik ook in veel muziektheoretische boeken: die beginnen meteen met notenbalken te smijten en gaan voorbij aan de vragen die ik in ieder geval had: hoe komt het dat juist bepaalde noot-afstanden zo lekker klinken en andere niet (natuurkundig/biologisch)? etc.

nb tegenwoordig haal ik mijn info vooral van internet, zoals cyan_circle al laat zien doet een beetje googlen wonderen en op dit forum rondstruinen werkt ook goed!

Back