nieuwe jp8080/8000 sounds!

justin

Shauna
Toevallig kwam ik gister op een site terecht met nieuwe geluidjes voor de jp8080/8000,vind de sound persoonlijk zeer goed. Trouwens veel sounds van armin,rank1 en diverse tracks.

Zijn te kopen via een amerikaanse dude 40,00 usd(19min mp3 demo!)

Als je ze hebt gekocht laat even horen! ben benieuwd.

Linkie: http://rb2k1.com/sound-design/

Re: nieuwe jp8080/8000 sounds!

Origineel geplaatst door justin
Toevallig kwam ik gister op een site terecht met nieuwe geluidjes voor de jp8080/8000,vind de sound persoonlijk zeer goed. Trouwens veel sounds van armin,rank1 en diverse tracks.

spam!

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?goto=newpost&threadid=30901
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?goto=newpost&threadid=30915

Pas op!
Lekker allemaal dezelfde supersaws...dat ie daar geld voor vraagt, het zijn praktisch allemaal de standaard presets...wat een !

YESSSSSSSSSSSSSS!!

nu wil ik ook zo iets voor mijn supernova II .. dat zou helemaal slim zijn!

Origineel geplaatst door Bass
Pas op!
Lekker allemaal dezelfde supersaws...dat ie daar geld voor vraagt, het zijn praktisch allemaal de standaard presets...wat een !

Ja meen je dat joh,dat wist ik nie.:o:

Origineel geplaatst door retrophreakcom
als je zo'n synth koopt neem ik aan dat je ook wel zelf patches kan maken... oftewel beetje verstand hebt van synthesis... koop dan een yamaha met 128 non-editable presets. voor een karaokE avond :P

Met MAGIX music maker :D :D

Zitten idd een paar goeie tussen. Heb Manuel schleiss 1 en 2 hier reeds. Zitten ook wel goede sounds op ze.
Maar weet niet of ik deze ga bijkopen zo direkt.
Kwestie van zelf ook nog eens wat de handen uit de mouwen te steken om eens wat origineels te maken. Die ferry korsten Punk preset die ik net hoorde op de demo is wel tof, hoor ik zo... :)

Ga binnenkort de cds van scooter remixen dus komt mij deze gulle link goed van pas. En betreft de karaoke avond,heb binnenkort een optreden in een limburgse parenclub,waarbij ik regelmatig de super de supersaw ten gehore breng.

En betreft de karaoke avond,heb binnenkort een optreden in een limburgse parenclub,waarbij ik regelmatig de super de supersaw ten gehore breng.

Vinnik ook... geloof moet je verspreiden! :)

Re: nieuwe jp8080/8000 sounds!

Zie: www.borgstation.com
Goede JP8000 Editor + sounds te vinden!

gr,
Paul

sorry hoor, maar maak zelf eens presets
of ga jezelf eens een half jaar verdiepen in de materie die synthesis heet...

die gasten melken de trance hype wel slim uit.... dat dan weer wel

Persoonlijk vindt ik presets altijd wel handig omdat ze een uitgangspunt bieden voor verdere synthese, maar om er nu 1000 te hebben is wel een beetje onzin. In de meeste apparaten zitten wel 100+ presents wat toch meer dan genoeg is om de mogelijkheden een beetje te verkennen.

Deze sounds zijn idd een perfecte basis voor trance producties. Waarom zelf al die sounds programmeren? Als je trance muziek wilt maken kan je toch beter je tijd steken in technieken m.b.t. het gebruik van filtercurves, arpeggio's, delay en gate e.d.,daar lenen deze sounds zich uitstekend voor.

Origineel geplaatst door rocco
Deze sounds zijn idd een perfecte basis voor trance producties. Waarom zelf al die sounds programmeren?

Nou ik heb zelf een JP8000 en deze sounds heb je na een paar knoppen en schuiven te gebruiken in een paar tellen gemaakt hoor...
Dat iemand daar geld aan wil uitgeven is zijn eigen keus natuurlijk...

grappig, ik ken die jongen (ross)

ik zou nooit dokken voor presets :D

Toch is graag achterhalen hoe die ferry corsten "punk" preset gemaakt is....

Of klink ik nu als een noob? :D

Origineel geplaatst door Prophet
Toch is graag achterhalen hoe die ferry corsten "punk" preset gemaakt is....

Daar hebben we zelfs een subforum voor! ;)

-> HIERHEEN!

Maak een thread aan, beschrijf je vraag, post een stukje MP3 en de échte synth-liefhebbers gaan voor je aan de slag...

Tjeetje zeg, heb je zo'n mooi apparaat, gebruik je m niet! Neej, je laadt simpelweg andermans gemaakte geluiden en je betaalt er nog voor ook! Met alle respect hoor, no offense, ik zoek geen mot echt waar, maar wees eens origineel man. Is het te moeilijk om zelf een leuk geluidje in elkaar te knutselen? Dat ding is juist gemaakt om bewerkt te worden en wil alleen maar lekker getweaked en betast worden, dat vindt ze heerlijk! :P :dj: Wat heeft een synthesizer dan nog zin in je setup? Net alsof je een vette BMW koopt met daarin een automaat en m verder alleen gebruikt om boodschappen mee te doen en ermee te pronken bij de buren. (sorry, ik weet ook niet waar dat nou in een keer vandaan kwam :confused: ) Ga dan aan de sample cd's ofzo, maar jah. Echt zonde van zo'n schitterend apparaat! Dat wou ik ff kwijt, ik wil hier verder echt geen discussie over beginnen ofzo, ik zeg verder maar niks meer.... :bekdicht: :D

Ik doe nix anders met de 8080 nieuwe sounds prutsen de laatste tijd.
Een van de meest iniutieve bakken die ik in huis heb, buiten de NL1.

Ik durf gerust toe te geven dat ik met men access VirusB dikwijls een gevecht aanga om mijn goesting eruit te krijgen, met die stomme menu's. (nu is't al wa beter heb de structuur gemaakt in exell, geprint en erboven gehangen)
En met de Z1 ook hetzelfde verhaal.

Maar ik geef niet af, al duurt het 3 dagen om die klank te maken die ik "wil" maken.
Maar ik ben absoluut niet vies van een bank nieuwe presets gemaakt door mensen die adepten zijn in apart klanken maken, eruit te filteren wat me aanstaat en te gebruiken.
Moest ik mij erop toeleggen dan was ik waarschijnlijk ook geen slechte nieuwe klankenmaker, als zeg ik het zelf.
Maar voor mij maak meestal enkel wanneer ik het nodig heb tijdens het uitwerken van iets nieuw en wil ik "die" bepaalde klank gewoon vanuit den hoofde of het idee.
Beginnen met een nieuw gemaakte originele preset gebeurt wel, maar iets minder.

toen ik de 8080 kocht kreeg ik de Manuel Schleiss 1 en 2 erbij, heb ze niet gekocht, maar was wel zeer blij dat ze erbij waren dat wel, waarom niet? Ik was zelfs van plan om 3 te kopen, maar wegens weinig differentiatie afgelast
:doei:

Back