oozi
Ouwe rot
Origineel geplaatst door rkampschoer
Sorry dat ik het vraag, maar wat is een DIY?
(erg stom van mij, ik heb begin dit jaar zelf een RozzBox besteld...)
![]()
DIY = DHZ = doe het zelf = do it yourself
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door rkampschoer
Sorry dat ik het vraag, maar wat is een DIY?
(erg stom van mij, ik heb begin dit jaar zelf een RozzBox besteld...)
![]()

Origineel geplaatst door Sander02
...
.... Want met software zou je hetzelfde moeten kunnen bereiken volgens velen...
...
ik vond 't daar bijzonder goed te merken dat wat je maakt wel degelijk beïnvloed wordt door de spullen waar je 't mee maakt. software of hardware, 't is allemaal gereedschap, en iedereen maakt daarin z'n eigen keuze, aan de hand van verschillende factoren

Origineel geplaatst door Steven V
Hardware vs software... Er is al veel over geleuterd vind ik.
Mijn mening is: het beste van twee werelden; een combinatie van hardware en software. Zo bijvoorbeeld een hardware synth met een leuke en uitgebreide editor voor op uw komputer. Akai heeft dat heel mooi gedaan vind ik met hun Z serie en Ak.sys. Krijg je met dat programma op je computer toch een mooi visueel beeld van wat er gaande is. En met de muis gaan priemelen is niet noodzakelijk; je kunt (en zou moeten) de controllers gebruiken.
Althans ja dat is mijn eigen mening.
Origineel geplaatst door sinew1958
WAAROM DAN NIET INEENS EEN SOFTSAMPLER....
..
maar denk dat het niet echt uitmaakt of je nu veel of weinig hardware meeneemt, gaat uiteindelijk om wat er uit komt en hoe je met het publiek speelt...
=XTRECIST= schreef:Ik heb laatst DPI gezien. Dat is een live Techno act, die op 2 laptops met Reason herrie maken. Technisch klinkt t allemaal erg goed. Moarrrrr.... toch hoor je t verschil tussen hun en onze set. Het is beperkt qua geluid. Een lage 909 dreunt en voel je veel meer dan als zij een soortgelijke kick hebben. Zeg maar zo'n kick in een break die op de achtergrond loopt. Verder het soort 303 geluid klinkt wel cool, maar lijkt allemaal veel op elkaar. Een echte analoge snare klinkt toch dikker en vetter dan een digitale tssssssh snare.
Mee eens, je kan er ontzettend veel mee, maar qua sound, als je het verschil gehoord hebt, heeft toch grenzen.
Ik neem liever voor live een dure Moog mee, waar je ECHT laag mee kan voor een bassline dan een SWmatige net niet bassline. Ik ga me nu ook al een beetje ergeren aan mn Virus. Voor sommige dingen is het zeker cool, maar ik krijg steeds meer jeuk van het digitale. Natuurlijk is het de kok, en niet de keuken. Maar in een 5 sterren restaurant keuken werk je ook niet alleen met een aardappelmesje.
Laatst van iemand een oude tape gehoord die op cd is gefikt. Waren megamixes van HipHouse rond 87/88. Die waren gemixed op oude tape recorders (die ik nu in de verkoop heb hehe). Zelfs dát klinkt nog vetter en warmer dan de meeste tegenwoordige shit. Daarna zetten we 538 op, krijg je ultiem clean afgemixte digitale meuk voor je kiezen. Dán hoor je t verschil helemaal.
Dadelijk moet ik alleen nog maar naar freakshows gaan om t 'echte' (tussen haakjes om relleh te voorkomen) werk te kunnen beleven...
Sorry voor deze intermezzo, maar moest ff.
Hehe, dank.
). Natuurlijk heb je de duurdere workstations al wel, maar laat het gewoon dan een soort groovebox-model zijn, met de mogelijkheden van pakembeet Fruityloops (oa met layeren) en/of bijv. Reason.Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Ik heb laatst DPI gezien. Dat is een live Techno act, die op 2 laptops met Reason herrie maken. Technisch klinkt t allemaal erg goed. Moarrrrr.... toch hoor je t verschil tussen hun en onze set. Het is beperkt qua geluid. Een lage 909 dreunt en voel je veel meer dan als zij een soortgelijke kick hebben. Zeg maar zo'n kick in een break die op de achtergrond loopt. Verder het soort 303 geluid klinkt wel cool, maar lijkt allemaal veel op elkaar. Een echte analoge snare klinkt toch dikker en vetter dan een digitale tssssssh snare.
Mee eens, je kan er ontzettend veel mee, maar qua sound, als je het verschil gehoord hebt, heeft toch grenzen.
Ik neem liever voor live een dure Moog mee, waar je ECHT laag mee kan voor een bassline dan een SWmatige net niet bassline. Ik ga me nu ook al een beetje ergeren aan mn Virus. Voor sommige dingen is het zeker cool, maar ik krijg steeds meer jeuk van het digitale.
Ander voorbeeld:
Je gaat naar een opera, en je verwacht natuurlijk een heel orkest en zanger/es. Dan kom je ineens 5 pc's tegen die alles daarin sequencen met gesampelde instrumenten en de vocals komen uit een programma.
Op zich, als t goed klinkt, is t erg knap als je dat voor elkaar krijgt. Maarrrrrrr: het oor wil ook wat. Ten eerste, heb ik echt wel respect voor wat jullie doen. Zoals ik al zei, technisch vond ik t goed. Echt. En aangezien ik zo'n zeikerd ben in geluid, viel, en Robin ook, het verschil me op. Het klinkt zeker goed genoeg om er mee op te treden, want t publiek hoort t toch niet. Alleen als t crappy FT meuk is, dan wel.
Natuurlijk is t een vermogen, en zoveel meer risico met live appz. En dan helemaal t analoge werk, of iig goede HW. Niet 5 Electribes voor lead en alles. Mixen op I-Pods is natuurlijk erg knap. Zeker. Maarrrrrrr, qua geluid moet je dan niet al te veel eisen stellen.
Waarschijnlijk is dit gewoon mijn erg persoonlijke smaak. Maar wilde het even kwijt.
Ondanks dat zij in 10 minuten hun setup klaar hebben, met hun 2 laptops, mixer en 2 MIDI controllers: ik vind het nog steeds geen alternatief voor live.

Het is weer zover
Weer een eindeloze discussie
)
was mijn verhaaltje wat eigenlijk in een echte Hard/Soft discussie hoort maar nu ben ik wel mijn ei kwijt
Ouwe relschopper