Vroeger... (cubasis)

OnAcid

Slager van Schiedam
..toen ik nog met Cubasis lite 1.0 werkte... :)

Ik kwam net een oud sample/software cd-tje tegen waarmee ik ben begonnen. ;{ Jeugdsentiment.

Daar staat ook cubasis audio lite (een van de eerste versies?) op. Natuurlijk even cubasis geinstalleerd (onder XP) en wat denk je? Werkt nog perfect!
Helaas wordt mijn midi-usb converter niet herkent. Anders had ik het wel geweten. Sequencen a la de atari, maar dan op de pc. :D

Attachments

• cubasis.gif
    cubasis.gif
    17,3 KB · Bekeken: 113
Hihihi...... daar heb ik ook nog vele jaren mee gewerkt. Eigenlijk had dat programma wel de basis voor wat je nodig had, mits je niet zoveel software gebruikt. Ik kwam hem laatst ook nog tegen. Past op 1 diskette.

Ik mis alleen de "pianoroll".
Verder is het goed te gebruiken. Midiclock, 2 sporen audio :), sysex.

Mooi werk zeg.. kreeg meteen een gabber/hardcore flashback toen ik die screenie zag.. :)

Vind dit nog steeds wel de basis om muziek mee te maken, qua sequencer dan. "Keep it simple" is the key..

Ik heb een hele tijd muziek gemaakt met Cubase 1.0xxx

Daar ben ik mee begonnen rond '93. Tot 2003 heb ik daarmee gewerkt. Toen kocht ik een AMD apparaat en kon ik eindelijk ook aan de Audio, VST's en andere toffe dingen beginnen.

Oude Troep !

:D

Ik werkte op de atari met V2.0

Mijn allereerste ervaringen waren op de sequencing software van de Philips MSX music module. Helaas kan ik hier geen plaatjes van vinden, de software van de Yamaha CX5M is helaas ook anders.
Dat Cubasis was zo slecht nog niet vergeleken met de 8bit seqencer op TV (256 bij 192 pixels) van de Philips. Sterker nog, ik was stinkend jaloers op een vriend die een ST had met cubase. Het duurde daarna nog een tijdje voor ik een x86-kloon-pc met midi interface zou hebben en me eindelijk ook kon overgeven aan het genot van serieuse sequencers. En dan te bedenken dat ik ze niet eens fanatiek gebruik.
Modtrackers heb ik nooit gebruikt, niet op de msx, niet op de amiga en niet op de pc. Ik werd altijd zenuwachtig van al die voorbijvliegende letters en cijfertjes. Ik kan ook nog steeds niet naar de Matrix kijken zonder zenuwachtig te worden. Ik wordt eigenlijk al kriegelig als ik het stilstaande plaatje hierboven zie.

Origineel geplaatst door rob'n
Mijn allereerste ervaringen waren op de sequencing software van de Philips MSX music module. Helaas kan ik hier geen plaatjes van vinden, de software van de Yamaha CX5M is helaas ook anders.
Dat Cubasis was zo slecht nog niet vergeleken met de 8bit seqencer op TV (256 bij 192 pixels) van de Philips. Sterker nog, ik was stinkend jaloers op een vriend die een ST had met cubase. Het duurde daarna nog een tijdje voor ik een x86-kloon-pc met midi interface zou hebben en me eindelijk ook kon overgeven aan het genot van serieuse sequencers. En dan te bedenken dat ik ze niet eens fanatiek gebruik.
Modtrackers heb ik nooit gebruikt, niet op de msx, niet op de amiga en niet op de pc. Ik werd altijd zenuwachtig van al die voorbijvliegende letters en cijfertjes. Ik kan ook nog steeds niet naar de Matrix kijken zonder zenuwachtig te worden. Ik wordt eigenlijk al kriegelig als ik het stilstaande plaatje hierboven zie.

dus dat is een modtracker :) heb "modtracker" voorbij zien vliegen maar wist niet wat het was ^_^

Origineel geplaatst door retrophreakcom
het eerste muziek programma wat ik gebruikte was fasttracker v1.0. in dos.

Omdat ik nog altijd nostalgische gevoelens bij het zien van Fasttracker!!!!
..........laat ik hem gewoon nog een keer zien:

fasttracker.gif

Ik heb nogsteeds massa's van mijn eigen XM-etjes op mijn compie staan

:okdan:`

Haha, ik had vroeger precies hetzelfde.
Ooit eens FT2 gekregen van een vriend... wat een drama.
Nooit begrepen hoe mensen er mee kunnen werken. Het is natuurlijk een hele andere manier van werken.
Maar het klinkt vaak wel ok. Vooral met die nieuwerwetsche trackers heden ten dage. :)

Die oude versies zien er tenminste nog degelijk uit! geen onontwarbare poespas van toeters en bellen!
Weet er toevallig iemand waar en hoe je nog op een goedkope en legale manier aan zeer oude cubase/cakewalk
versies kan geraken? iets om op een stabiele ouwe pc bvb te draaien en te sequencen...

groetz

wolkie

Hey OnAcid!

Je screenshot deed me gelijk aan mijn favoriete MIDI sequencer aller tijden terugdenken... dat is natuurlijk Evolution Audio, jaja dezelfde Evolution die vooral bekend is van hun MIDI masterklavieren. Een super eenvoudig, maar uitstekend en stabiel programma was dat (latere versies dan). Het zat destijds gratis bij mijn MIDI keyboard, maar heb het jarenlang met volle tevredenheid gebruikt. Ben later naar een wat uitgebreidere versie van Evolution Audio overgestapt, die onder de naam Magix Music Studio Generation 5 verkocht werd (dus niet Music Maker, dat is weer iets heel anders). Pas toen ik VSTi's wilde gaan gebruiken ben ik overgestapt en heb ik Cubase 5 gekocht.

Tot zover mijn verhaal :D

Groetjes,
Vincent

Origineel geplaatst door cloudman
Weet er toevallig iemand waar en hoe je nog op een goedkope en legale manier aan zeer oude cubase/cakewalk
versies kan geraken? iets om op een stabiele ouwe pc bvb te draaien en te sequencen...

Nou, daar ben ik dus ook al tijden naar op zoek!
Gewoon midi en verder niks, dat is wat ik nodig heb.

Komt 'ie weer met z'n Evolution Audio :D

Ik zag dat op www.evolution.co.uk bij de online shop bovenstaand programma nog verkocht wordt... Waarschijnlijk is het te basic (geen groove quantinizition (hoe schrijf je dat in hemelsnaam?!) en zowiezo te duur voor wat het biedt, maar check het eens uit zou ik zeggen.

MEGA VET NIEUWS

(voor mijzelf althans)

misschien heeft iemand dit al ontdekt,
maar ik heb een site gevonden waar je gewoon gratis en legaal Cubase lite kunt downloaden!!

Cubase lite hier, ook voor pc!

ik geloof dat het gaat om dezelfde versie waar Onacid mee werkt zoals aangegeven in deze thread.

Ik ben er in ieder geval zeer blij mee en ga het eens van dichtbij bekijken en uitspitten :)

groetz

wolkie

Cloudy,

die versie is voor de Atari. Je kunt het draaien met Steem (emulator), maar midi werkt dan niet echt goed...

Helaas.

de story of my life..... :)

De music module zelf heb ik niet meer, maar toevallig kwam ik een tijdje geleden wel nog de originele manual tegen, samen met het boekje waarin de, op een cassettebandje bijgeleverde, samples vermeld staan. (die samples waren trouwens ruk)

Back