Vroeger... (cubasis)

Origineel geplaatst door OnAcid
Cloudy,

die versie is voor de Atari. Je kunt het draaien met Steem (emulator), maar midi werkt dan niet echt goed...

Helaas.

bloody crap!
ik had het nochtans goed bekeken en er glad over gekeken...
Bij het herbekijken moet ik bekennen dat je gelijk hebt :o:

damn... zeer spijtig... en idd, emuleren is een pest.

mja, verder op zoek dus.

groetz

wolkie

Cloudy,

die versie is voor de Atari. Je kunt het draaien met Steem (emulator), maar midi werkt dan niet echt goed...

Helaas.

Of je koopt voor 5 a 10 euro een oude Atari ST :)

Wel nostalgisch die screenshots op die Atari-Site... :z

Ik ben begonnen met Screamtracker 3 en een Gravis Ultrasound geluidskaart. Dat was knallen!

screamtracker.gif

mooi het die camouflage kleuren van ST (en later IT?) :{

gebruik nog steeds Ztracker omdat ik geen afscheid kan nemen van IT en toch met hardware wil werken.:Z

Origineel geplaatst door ironfreq
Hey OnAcid!

Je screenshot deed me gelijk aan mijn favoriete MIDI sequencer aller tijden terugdenken... dat is natuurlijk Evolution Audio, jaja dezelfde Evolution die vooral bekend is van hun MIDI masterklavieren. Een super eenvoudig, maar uitstekend en stabiel programma was dat (latere versies dan). Het zat destijds gratis bij mijn MIDI keyboard, maar heb het jarenlang met volle tevredenheid gebruikt. Ben later naar een wat uitgebreidere versie van Evolution Audio overgestapt, die onder de naam Magix Music Studio Generation 5 verkocht werd (dus niet Music Maker, dat is weer iets heel anders). Pas toen ik VSTi's wilde gaan gebruiken ben ik overgestapt en heb ik Cubase 5 gekocht.

Tot zover mijn verhaal :D

Groetjes,
Vincent

Evolution Audio rules!!! Eehhhh, laat ik liever zeggen Evolution Audio ruled!!! Kreeg het ook bij mijn midi keyboard, is voor de veeleisende VST plugger natuurlijk ontzettend achterhaald - voor andere veeleisende gebruikers ook trouwens-, maar het kreeg een 10 voor gebruiksgemak van mij.

ja, ik ben ook met cubasis av begonnen... *zucht* goede oude tijd

Cloudy,
Helaas.

Origineel geplaatst door cloudman
bloody crap!

mja, verder op zoek dus.

Ik heb anders echt prima ervaringen met Steem (v3.1). Midi werkt ook gewoon goed hoor...
Gebruik het met een aantal oldtimer Midi applicaties als Dr. T's KCS, Caged Artist (editor) en nu Intelligent Music's 'M'.
Even Cubase Lite van de genoemde site gedownload, gestest, en het draait echt zoals 't hoort.

Wat gaat er eigenlijk mis in jullie specifieke geval? Misschien kan ik nog wat hulp bieden.

De miditiming was bij mij belabberd (icm met m'n midisport midi-usb converter). Maar ik heb waarschijnlijk gewoon te weinig brute kracht in mijn pc-tje; Dual celeron 433 mhz. *D

Daar heb je kans van... weet niet of dat aan je MIDI interface ligt.
Op mijn Pentium IV 2,66 Ghz met USB MidiSport 4x4 slurpt STEEM (virtueel op 32 Mhz...) continue 40% (!) CPU time.
En als je ingewikkelde dingen doet tegelijkertijd gaat de strakke timing er wel een beetje aan, inderdaad.

Misschien scheelt het ook per applicatie; ik ben nooit een Cubase fan geweest, maar Dr. T en 'M' draaien als een zonnetje.

Ik heb net bij het verhuizen een cdrom gevonden met Cubasis AV, geinstalleerd onder XP (SP2) en het werkt. Het doet me erg denken aan cubase op de Atari maar toen had ik geen leuke synth en sampler om er mee te knoeien (enkel een yamaha DSR2000 keyboard).

Het bevalt zo goed dat ik inplaats van op m'n RM1x te sequencen Cubasis maar een tijdje probeer, misschien dat ik als het blijft bevallen wel een recente Cubase SE/SL/SX koop.

Ik ben trouwens begonnen met Noisetracker 1.2 op de Atari ST... }:|

Druid

Origineel geplaatst door retrophreakcom
het eerste muziek programma wat ik gebruikte was fasttracker v1.0. in dos.

fasttracker.gif

(versie 2 is dit)

good old FT!! jammer da het op XP nie echt lekker werkt ( totaal niet bij mij dus)

Origineel geplaatst door cloudman
bloody crap!

mja, verder op zoek dus.

groetz

wolkie

kom er net achter dat ik Cubasis nog op een CD-ROM heb.. als je of iemand interesse heb... let me know

Ik zoek nog Cubase of Cubasis (als het maar MIDI sequenced!) voor MacOS 9.1.x

Origineel geplaatst door Nolet
Ik ben begonnen met Screamtracker 3 en een Gravis Ultrasound geluidskaart. Dat was knallen!

screamtracker.gif

Jaaaaaa! Hier ben ik ook mee begonnen in 1993. Echt een vet pakket. Ik had helaas alleen geen GUS(max) maar slechts een éénvoudige SB kloon. Mijn 386 had toen slechts 2mb intern geheugen en ik moest erg creatief met samples zijn.
Ik ook nog wel geprobeerd te werken met FT2, maar op de één of andere manier kon ik daar m'n draai niet mee vinden.

Misschien is dit een goed moment...

Misschien is dit een goed moment...

...ik heb nog altijd een Atari met externe harde schijf staan. Er zit ook nog floppy met Cubase 1 bij. De muis doet 't alleen niet goed. Doe me een ruilvoorstel; iets leuks met of zonder MIDI. 't Is gauw goed.

Ik wil d'r van af. Vat je?

Groeten,
Pjeut.

Origineel geplaatst door Riezz73
kom er net achter dat ik Cubasis nog op een CD-ROM heb.. als je of iemand interesse heb... let me know

Ja die vond ik laatst ook, alleen wilde die alleen installeren met win98 :(

Maar ja, ik heb gewoon nog altijd een Mega STE ernaast staan met VGA kaart en 17" scherm met cubase 2.01 erop, werkt voor mij nog altijd het alerbeste qua computer sequencer.

Origineel geplaatst door Nolet

screamtracker.gif

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Ik ook! Veel leuke dingen mee gemaakt voor die tijd. Lekker retro op 8 bit 22,050 kwaliteit. Tracken was en is da shit! (begrijp me nou niet verkeerd he!). Daarna ben ik overgelopen naar FT2 en toen veel later naar Madtracker voor windhoos.
Ik moet zeggen dat al dat getrack ( :P ) echt een hele goede basis heeft gevormd voor het verder produceren omdat je alleen maar samples aan het manipuleren, knippen en plakken bent, waardoor je best wel creatief wordt.
Ach, die goeie ouwe tijd...

Back