[TRACK] Soul to Soul - Audio

een mooi fundament om verder mee op te bouwen en/of uit te breiden !
op de achtergrond een leuke pad of string...

met welke software of hardware geknutseld ?

Ik hou altijd wel van een 808 sound, maar de beats kunnen idd een stuk vetter. Meer bas en wat meer laten 'pompen'.. Heb je een goeie EQ en compressor?
Ik vind het leuk klinken, alleen gebeurt er in het arrangement denk ik ook nog iets te weinig. Misschien nog iets melodieus dat bij de stem past?
Goed zo, ga zo door.

Weet niet, vind het begin een beetje maf. Misschien die vocoder een beetje beter afstellen. De kick komt er nu bij. Een beetje minimale kick vind ik. Misschien kan je kick pakken met meer laag. Een flinke attack denk ik van rond de 7.5, tresshold rond de 12.
Nu komt er een hele arsenaal aan 909 en 808 geluiden bij. Probeer andere geluiden te pakken. Deze vind ik eerlijk gezegd niet lekker in de mix vallen.

Ik ben nu een tijd verder in de mix maar er is niet echt heel veel gebeurd. Weet ook niet waar dit heen leidt. Ik hoor een paar geluidjes, niet echt heel veel afwisseling. Misschien een bass in doen. Een bass die lekker mee gaat met die vocoder. En toch best laag is.

Aan het einde gooi je pas een orgel dingetje erin. Die mag je er best wel eerder in gooien ;)

Voor de rest zou ik proberen er meer geluiden op de zetten. Lekker met sweep effecten klooien en de track een beetje optuigen.

Bedankt voor alle tips mannen! Hier heb ik heel wat aan.

Inderdaad de track komt wat repetitief over, heb ik hier en daar al gehoord, hier ga ik dus wat aan doen (meer variatie in die voice, wat effectjes, orgeltje gaat nu ook vroeger zijn intrede maken).

De drums zijn dus oké? Iets meer gekke drumgeluidjes erbij?

Ik ga nog een tweede kick layeren boven de eerste, zodat het inderdaad wat vetter gaat klinken. Ik heb nog geen outboard gear, dus dat gaat niet lukken.

Ik heb momenteel nog geen echte studio, met name nog geen mixer om mijn instrumenten te mixen. Deze track is enkel met mijn E-MU MP-7 gemaakt, als hij af was een ietsiepietsie delay en reverb (ook uit de MP-7).

Ik zet hier binnenkort een nieuwe versie.

Hulde voor de toelichtingen tot nu toe :okdan: .

Naar mijn idee heb je ook niet veel hardware nodig om muziek te maken, ik maak mijn tracks ook met weinig hardware.

lekker ladiback trekkie, ik hoor hem zo de dansvloert op schallen in een trendy club die 'havana' heet ofzo!

maar daarvoor klinkt ie misschien nog te vlak. Dit soorrt nummers moeten het mede hebben van een hele lekkere sjeu-ige groove die hier nog niet overheen zit. Questie van mixen/effecten denk ik.

Bedankt, leuk om te horen. Ik probeer nu nog wat met de effecten te spelen, maar ik heb daar eigenlijk weinig kaas van gegeten. Bij de vorige versies gebruikte ik altijd een delay, maar als ik dat achteraf opnieuw beluisterde dan klonk het best rommelig in mijn oren.

Bedankt voor je toelichting.

Back