[Track] new age/ambient

Neon Vomit

Gedeactiveerd account
Ben met een nieuwe track bezig en ben benieuwd hoe jullie em vinden klinken.
Hij staat op http://www.braintrainer.tk

Er is al een discussie over de gebruikte technieken aan de gang in deze thread:
beter leren

Ik ben benieuwd of het riviertje goed gelukt is.

Laatst gewijzigd:
Jij bent wel een fan van die binaural beats hè ;)

Sorrie, maar ik heb nu effe geen koptelefoon dus aan mij heb je niets. Effe geduld moet ik hebben.

Het idee is leuk, en hoewel er vrij weinig veranderd gaat het toch niet vervelen. :okdan:
Het doet me alleen een beetje te veel aan die meditatietapes denken en het riviertje leek voor mij meer op regen. Regen is koud en grimmig, terwijl ik de synth juist warm en rustgevend vind. Dus die combiatie klopt, voor mijn gevoel, niet helemaal.
Toch een leuk idee, originele opzet, en ik ben benieuwd naar andere ambient tracks van je! :okdan:

Ja misschien wel ja.
En misschien zo hier en daar ook nog wat andere 'warme' soundeffects er door heen?
Die leggen dan wat meer een link tussen die synth en het riviertje/regen.

PS Wat zegt die stem op de achtergrond? Of is dat geheim? ;) 8)

Origineel geplaatst door JimZ
PS Wat zegt die stem op de achtergrond? Of is dat geheim? ;) 8)
De stem... oei... over de stem en dat gezoem dat je hoort is al een hele discussie gaande.
Zie draadje (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=30928)
Maar daarom ben ik maar een nieuw topic gestart. Ik ben echt puur opzoek naar commentaar over de mix en muziek :) (bruikbare input van jou trouwens tnx :))
De text van die stem staat ook in dat andere draadje.

Ik heb nu ook eindelijk naar de track geluisterd! Het riviertje is naar mijn smaak ook wat te koeltjes, past niet helemaal bij de warme synth. Daarnaast klinkt het geheel nogal 'leeg' (maar ik heb niet met koptelefoon geluisterd, die zit ingepakt ivm mijn verhuizing). Stom idee misschien, maar zou wat tribal percussie niet lekker klinken?

Origineel geplaatst door Triphonius Z
Stom idee misschien, maar zou wat tribal percussie niet lekker klinken?
Tnx.
Ik zat idd aan wat van die oer shamaan drummetjes te denken. Ik heb alleen de samples niet :-(
Die rivier ga ik meer laag geven zodat ie niet zo koud is.

ik hoor water, wat vage stemmen en wat akkoorden
sorry als ambientmuziek vind ik 't 3x nix

en als minimal ambient? ;)

Back