Houseclassics - Raad de titel!

Track 7 is van Sub System2 ,het nummer heet Photogene.
Hij staat op een maxi genaamd Jai peur van Atom records.

Die nummer 6 heb ik op CD single, als 3e nummer ofzo. Heet dacht ik "The Power of the Dark Side".
Leuk nummer trouwens, met die Darth Vader sample. Ik zal wel even kijken van wie het is.

Zo, na meer dan 5 jaar weer even een slinger geven.

Ik heb nog steeds 1 nummer niet kunnen traceren.
Luister bijlage: Tune-ID-11.mp3

Het is een mix van 2 liedjes, waarvan een is "Bad (Dance extended mix includes false fade)" van wijlen Michael Jackson.
Maar wat hoe heet dat andere nummer in vredesnaam!?
Iemand die mij uit deze pijn kan helpen!?
't is een obsessie voor me aan het worden!

Ik heb ook een extract van "Bad" bijgevoegd, precies geknipt op het punt van het fragment.
Heb al geprobeerd via mixing / inverting het Bad-nummer uit de mix te filteren, maar door compressie en wow+flutter in tape signaal lukt dat niet.

Attachments

• Tune ID 11.mp3
    640,4 KB · Bekeken: 61
  • bad-extract-mono-pitched.mp3
    339,2 KB · Bekeken: 70
Over nr 11:

Dat lijkt mij gewoon een of andere thuismix; Je hoort namelijk verschillende platen door elkaar.

Bijvoorbeeld het gegil en het gitaartje van Michael Jackson Bad (te horen op de 12") en inderdaad M/A/R/R/S

Het "YeahYeah" zit ook in marrs, maar komt oorspronkelijk van The JB's met "More Peas"

hier een stukje van de 12" van Jackson.

*SOLVED*

Zo, meer dan 6 jaartjes later even een reactie op jouw post van 5-jan-'05
Waarschijnlijk niet meer relevant, magoed, doe 't toch :)

Jouw sample van Bad heeft me destijds inderdaad geholpen, het gaat om de zgn. False Fade version. In die 6 jaar zijn we een medium rijker geworden (Youtube) en stomtoevallig liep ik gisteravond tijdens een uurtje Youtuben tegen 'dat andere nummer' uit die mix aan. "Bonk" daar was 't dan, out of the blue als een soort Eureka!

Awesome Foursome - Scratch Breakdown -- vanaf 2:08

Gemixed met:

MJ - Bad - Dance extended mix / False Fade -- vanaf 4:22

Overigens een behoorlijke k*t track die Scratch Breakdown, maar op die ouwe cassette tape in the mix met Bad klinkt het opeens heerlijk, luister maar:

http://soundcloud.com/schellebel/tune-id-bad-mixed-with-scratchy-breakdown

Back