Bekende panflute gezocht

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
hey allen,

Ik ben (nog steeds) op zoek naar het al overbekende panfluit gefluit met dat glijdende "Fiiiiiioeoeoeoew" erin.
Zit o.a. in die top40 trance dance hit welke nu vaak gedraaid wordt met de text "never have to be alone" "for your lover has come home " " she has chosen not to fly" etc.
Ik dacht eerst dat het misschien een JV sounds was maar ik ben m niet tegengekomen in m'n 1010 en andermans 1080.

hellup ?

Ehm...ik weet ´t niet zeker, maar ik dacht dat Enigma ook zo´n panfluitje had, en dat ´t uit één van de (vele) Roland synths kwam....Maarja...welke...

Succes!

Wat je zoekt komt uit het liedje van Ultrabeat - Pretty Green Eyes, en een mix die ik op de HD heb heeft dat geluid er 'los' in zitten. In Fasttracker-kringen is het ook bekend, wat suggereerd dat het uit een ouder (begin jaren '90) workstation komt of misschien zelfs een van de antiekere samplers. De echte benaming voor het ding is "Shakuhachi". Er is hier op het forum eenzelfde fluit gezocht, en volgens mij heeft Slipperman 'm toen gepost.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=18309&highlight=shak*

Asje :)

Shaku heet dat ding geloof ik. Ik dacht altijd dat ie in een Korg M1 zat maar hoorde laatst dat ie op een Akai diskette stond die destijds bij een S-900 ofzo zat.

De mooiste zit echt in de fantom-X (Ambient Shaku ofzoiets). Heb 'em in Pale Sun gebruikt (Zou je ff moeten luisteren). Staat wel ergens in de tracks-list op dit forum

Ik ken het nummer niet en dus de preciese sample ook niet. Maar in de JV1080 zit toch een hele fraaie shakuhachi patch (Taj Mahal, bank B ergens begin in de honderd) ?? Lijkt me sterk dat die niet in de JV1010 te vinden is. Met het world expansion board heb je een nog mooiere.
In ieder geval, van dat instrument moeten samples in overvloed zijn dunkt me.

Back