Leuk loopje

JimZ

ZANG-TUMB-TUUMB
De track is nog niet af, maar ik wilde het toch alvast op het synthforum zetten en jullie mening er over horen. Ik heb het gemaakt met Reason 2.5, en het meeste wat je hoort heb ik in gespeeld met samples van de Orkester Sound Bank.
Hopelijk veel luister plezier ;)

Attachments

• leuk loopje.mp3
    998,9 KB · Bekeken: 72
Ik vind het leuk klinken, de melodien die er iets later inkomen zijn vrolijk-melancholisch, een beetje richting aphex twin.
Maar waar je met je beats heen wilt? In het begin lijkt het een indiana jones achtergrond en dan wil je er een mars van maken??
En ik zou ook niet overal die reverb overheen gooien. Ik hou zelf van wat frissere beats, richting aphex twin break beats..
Succes met je track.

PS ik zag je avatar: vind je ook niet dat Cocu (jeweetwel, die voetballert) zo erg op de hoofdrolspeler van a clockwork orange lijkt??

Ligt het aan mij of bevat deze track wel heel erg veel reverb

Ja, ik ben echt verslaafd aan reverb. Over bijna alles gooi ik wel die RV7000 heen. Ik zal het wat meer beperken

PS ik zag je avatar: vind je ook niet dat Cocu (jeweetwel, die voetballert) zo erg op de hoofdrolspeler van a clockwork orange lijkt??
ja inderdaad! :biertje:
Clockwork Oranje!

Origineel geplaatst door JimZ
Ja, ik ben echt verslaafd aan reverb. Over bijna alles gooi ik wel die RV7000 heen. Ik zal het wat meer beperken

Nou....doe maar niet!!! Ik ben ook wel 'reverb geil', ik vind t wel masterlijk goed klinken.:) Zeker als je dat fluitje er opeens doorheen gooit! Heel goed gedaan! :okdan:

Misschien nog een leuk strijkersorkest erdoor heen...met je mega reverb natuurlijk! Ik ben echt benieuwd van wat je er allemaal gaat maken! Just let us know when you're finished!!

Suc6 verder!

Ja, reverbgeil is een goede benaming :D
Toch misschien een klein beetje minder reverb over die drums, en een bombastisch galmend (voor de liefhebber) Wagner orkest zullen mijn track goed doen.
Bedankt voor de tips :biertje:

Minder reverb of niet?
Licht er een beetje aan waar je de track voor wilt gebruiken. Heb je een film of een game in gedachten dan is het prima om extra reverb te gebruiken (mooi kerkereffect). Als 'stand-alone' mag 'ie inderdaad op de drums iets teruggedraaid worden.

De bas (wat is het eigenlijk voor sample? Bas of laag gespeelde cello?) mag iets meer legato.

Klinkt wel lekker!

Ik heb het niet echt voor een bepaald doel gemaakt. Ik probeer een kort demo'tje te maken met sfeervolle, militairistische muziek. Of dat me gaat lukken weet ik niet, want éen track afmaken is voor mij al heel wat. Maar goed.

Wat is legato?
legato [-'µaa-] (It) bijw muz gebonden :confused:

het is trouwens een laag gespeelde cello

Origineel geplaatst door JimZ
Ik heb het niet echt voor een bepaald doel gemaakt. Ik probeer een kort demo'tje te maken met sfeervolle, militairistische muziek. Of dat me gaat lukken weet ik niet, want éen track afmaken is voor mij al heel wat. Maar goed.

Wat is legato?
legato [-'µaa-] (It) bijw muz gebonden :confused:

Juist ja, dat is legato.
Nu zit er een duidelijke sprong tussen de tweede en de derde noot die de cello speelt (wellicht quantize gebruikt?). Strijkers trekken de verschillende noten vaak door als ze wat langzamer spelen. Hoewel, een expert op het gebied van strijktechnieken ben ik ook niet dus eigenlijk is het gewoon gelul in de ruimte, ik werd al moe toen ik een keer een voorbeeldje van al die technieken aan onze violist vroeg, het zijn er nog al wat. Vergeet maar gewoon wat ik zeg.
"This would sharpen you up and get you ready for a bit of the old ultra-violence"

milkplus_lrg.jpg

Back