Emulator X. Goed genoeg om hardware sampler te vervangen?

hoe t komt? maar er kwam een r & B loopje uit :D

je hoort uitsluitend 2 kanaaltjes van de proteus soundset

Attachments

• emuxrnb.mp3
    218 KB · Bekeken: 129
Ik heb net emulator X binnen .....
Bij Thomann verkopen ze nu Emulator X + 4 CD bundle .....

2 cd's met accoustische samples
1 cd met millenium synths

En als klap op de vuurpijl ....... Techno synth construction van Rob Papen!

Ik had op de site al wel gezien dat er een techno cd bij zat..... Maar had er niet te veel van verwacht.....
Maar nu ik er thuis achter kwam dat het niet zomaar een techno kitje is, vond ik het toch wel even de moeite waard dit te melden.... Ik weet niet hoe lang de aktie geldig is....

Er staan wat audio demos op de cd....... die zal ik vanavond even rippen en ergens uppen :)

EDIT

De sample cds zijn trouwens EMU en EOS formaat .....
En de Rob Papen cd is geloof ik uit 1999 =(

Maar jah omdat ik t nog niet voorelkaar krijg die samples te importeren heb ik nog geen idee hoe die klinkt....

Laatst gewijzigd:
mn vorige post was meer als een jaar geleden al zie ik nu :gaap:

ik heb de kaart heel lang in de kast gehad..... omdat ik dacht dat er iets verrot was .... en ik was druk met andere hobbies bezig dus t had voor mij geen haast ... totdat de garantie er bijna opzat .... ben ik toch maar eens wat met dat ding gaan doen ....en weer tot de conclusie gekomen dat er iets niet deugde .... heb toen de emu kaart terug gestuurd naar Thomann (waar ze trouwens mn pakketje waren kwijt geraakt .... flink flippen maar dat is weer een ander verhaal) ... afijn .... ik krijg weer een pakketje terug ... en had precies t zelfde probleem! ik weer flippen en thomann voor gigantische prutsers uitgemaakt ..... eerst mn pakket kwijt raken ... daarna de zelfde verrotte kaart weer terug sturen .... heb ik weer mn kaart terug gestuurd ... kompleet nieuwe doos terug gekregen deze keer zodat ik zeker wist dat dit een nieuwe was ..... en ja hoor .... alweer t zelfde probleem! 1 kanaal links of rechts deed t veel zachter als de andere .....de eerste keer had ik t op de outs .... de 2e keer ook .... en nu zat t probleem op de ins ... nu begon ik toch sterk te twijfelen ..... heb weer alle kabels dubbel gechecked en andere kabels gebruikt .... mn mixer dubbel gechecked (je weet namelijk maar nooit met behringer) .... alles leek ok ....nog maar eens de unofficial emu forums gechecked ... en zelfs meerdere malen om hulp gevraagd .... wat me opviel achteraf was dat zelfs emu niet wist wat er aan de hand was ..
heb meerdere problemen van andere users bekeken en al hun oplossingen op papier gezet .... en dat alles in 1 keer geprobeerd ....rare dingen als fader helemaal naar links en dan naar rechts in de patchmix doen .. en nog een zooi andere dingen in de patchmix waarvan ik niet meer weet wat .... en ja hoor op een gegeven moment deed ie t! eindelijk stereo met een even links/rechts .... dus conclusie ... een serieus domme bug in de drivers o.i.d. waar zelfs emu mij geen antwoord op kon geven toen ze mn probleem hoorde .....

eindelijk kon ik eens serieus aan de gang..
dit is met name de reden dat ik de laatste tijd weer zo aktief ben en vooral mn gear lust weer is opgewekt, nu ik in hoge kwaliteit mn gear kan opnemen en samplen, was er echt stront ziek geworden van die k*t kaart en had emu vervloekt :duivels:

nu ik een tijdje met emulator x werk wil ik eigenlijk niks anders meer ....
hier mijn persoonlijke plus en min punten

+

geluid is super! soms als ik iets opneem en ik speel t later af moet ik echt ff checken of ik niet per ongeluk mn hardware afspeel ... omdat ik soms echt geen verschil hoor in opname kwaliteit en mn ''live'' synths
moet er wel bijzeggen dat ik hiervoor dus een audigy gewend was .... maar een betere geluidskwaliteit als dit kan ik me amper voorstellen ... gebruik trouwens een emu1212m waarvan ik weet dat de converters van de M beter zijn als de andere emu kaarten zonder M .. dus hoe de geluidskwaliteit van emulator X is op andere emu kaarten weet ik niet ...

een sample laden en live afspelen in een softsampler en vervolgens met VST effect plugins bewerken en daarna routen naar hardware filters en fx is een genot ... in tegenstelling ben je bij een hardware sampler toch meer aan je interne effecten en/of duurdere hardware effecten gebonden wil je live tijdens t afspelen een zooi effecten over je samples heen gooien nu zou je dit misschien zou je t zelfde kunnen doen bij hardware samplers maar lang niet zo simpel als dat t met een soft sampler gaat ... je zal iig een hoop moeten routen lijkt me ..
dus je heb een groot voordeel dat je bij een softsampler voor weinig geld een hele zooi effecten kan gebruiken

geen gekloot met samples overzetten of converten geen gekloot met scsi aansluitingen op je pc etc.

zeer bruikbare filters
adsr instellingen kun je bpm sync doen ....

veel van deze pluspunten gelden voor alle softsamplers al is t geluid uit emulator x onovertroffen vergeleken andere softsamplers ....

kan vast nog wel meer plus punten bedenken maar ik wil mn post gaan afronden :)

- punten

geen sample preview ... als je vreemde samples gaat inladen zit ik er altijd bij met winamp om eerst de sample te luisteren voordat ik m import ....

blijf me toch altijd afvragen hoe een hardware emu sampler nu precies klinkt .... en of de klank volgens sommige inderdaad warmer en dieper is .....

ik gebruik emulator x eigenlijk alleen voor kicks en percussie ... en soms wat opvulling ..... wat ik bij sommige softsamplers gemerkt heb is bijv. dat als je kicks o.i.d. extreem laat rollen dat er clickjes boven op komen .......

baal eigenlijk dat ik niet gelijk de emu studio versie had gekozen ... ik moet nu namelijk mn emu1212m gaan uitbreiden aangezien ik emulator x als onafhankelijke soft sampler ga gebruiken zodat ik m kan routen naar mn hardware zonder gelijk de hele main bus mee te nemen...

kortom

Emulator x - Aanrader! vooral als je een nieuwe geluidskaart nodig heb... en je was al van plan een emu kaart te kopen, zou je wel gek zijn als je niet voor een emulator X combo zou gaan ..... btw de bijgeleverde sample banks vond ik weinig aan .... maar ze klonken zeker niet slecht voor hun genre ...

hoop dat iemand wat aan deze mini review had.... al was ie natuurlijk wel erg subjectief

Laatst gewijzigd:
Wat ik een beetje mis aan de Emu range (eigenlijk zelfs een beetje de plank gemist zelfs) is de standalone mixer toepassing.

Je kunt ongetwijfeld als je pc aanstaat de inputs meteen naar de outputs mixen maar ik mis op de plaatjes van de 1820 de eigen voeding waardoor de unit de audio van zijn inpuis blijft doorgeven zonder dat je pc aanstaat.

Verder had ik toch sowieso een firewire uitvoering verwacht.

Toch vind ik de 1212m een interessante kaart. Zou die best naast mijn Motu willen draaien als dedicated sampler, maar daar komt meteen het probleem. De ASIO standaard laat momenteel maar 1 interface tegelijk toe.

Ik heb gehoord dat Steinberg met een nieuwe versie van ASIO bezig is.....weet iemand of je daarmee meer dan 1 kaart kunt gebruiken?

Origineel geplaatst door Acidfever
Je kunt ongetwijfeld als je pc aanstaat de inputs meteen naar de outputs mixen maar ik mis op de plaatjes van de 1820 de eigen voeding waardoor de unit de audio van zijn inpuis blijft doorgeven zonder dat je pc aanstaat.

zou misschien idd wel handig zijn ..... maar als mijn pc niet aan staat heb ik die in en outs toch niet nodig ... tenminste nog niet mee gemaakt ...

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
zou misschien idd wel handig zijn ..... maar als mijn pc niet aan staat heb ik die in en outs toch niet nodig ... tenminste nog niet mee gemaakt ...

weet je nu al waar dat probleem met de driver vandaan kwam, heb het probleem momenteel ook en dat links/rechts op de monitor werkt nie ? Raar ook dat ik het probleem nergens online tegenkom.

de panning helemaal naar links en dan naar rechts doen .... en dan weer naar t midden .... en er waren nog 2 dingen die ik gedaan had ... maar daar kan ik zo gauw niet meer opkomen ....

heb de oplossingen iig gevonden op wat forums ... welke precies weet ik niet meer

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=emu+unoffical+forums&meta=

btw die panning moet je dus doen op t kanaal waar je kuren heb

de panning helemaal naar links en dan naar rechts doen .... en dan weer naar t midden .... en er waren nog 2 dingen die ik gedaan had ... maar daar kan ik zo gauw niet meer opkomen ....

heb de oplossingen iig gevonden op wat forums ... welke precies weet ik niet meer

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=emu+unoffical+forums&meta=

btw die panning moet je dus doen op t kanaal waar je kuren heb

Ik vind dat forum zo lekker overzichtelijk, dus heb ik maar op jouw naam gezocht. Nou blijkt dat je uiteindelijk zegt dat het aan een connector ligt, zou je dat mischien nog kunnen toelichten ?

Origineel geplaatst door Formant
Ik vind dat forum zo lekker overzichtelijk, dus heb ik maar op jouw naam gezocht. Nou blijkt dat je uiteindelijk zegt dat het aan een connector ligt, zou je dat mischien nog kunnen toelichten ?

dat dacht ik toen :)
dat 1 van de connecters dood was .......

maar dat bleek dus niet zo te zijn achteraf .....

dat dacht ik toen :)
dat 1 van de connecters dood was .......

maar dat bleek dus niet zo te zijn achteraf .....

grrrr, confusing.... ik weet iig dat ik fout zat met de panning truuk, dus niet de monitor panning maar op het kanaal zelf, das alweer wat nieuws! Cheers!

laat ff weten of t werkte .... ben zelf ook wel benieuwd of jij t zelfde heb als ik

oh en hier is de topic ..... waar ik mn probleem en oplossing in heb beschreven :)

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=53637&highlight=emu+1212m

kzie trouwens dat jij ook aktief was in die topic :)

klopt, probleem is er al een tijdje en heb ook exact hetzelfde probleem, te zachte output en alles is verder in ordem qua bekabeling en randapparatuur.

I had this problem once with my 1212m.

What I did to fix it was, open up patchmix, click on the bottom right the monitor balance control knob. Turn it all the way to the left, and to the right, then back to centre, it fixed it for me.

dit heb ik toen ook geprobeerd ( buiten alle andere geleverde suggesties, kaart verplaatsen etc ), maar heb enkel de monitor panning getweaked, niet op de channel strip.... Ik wil het probleem opgelost hebben, maar ook weten hoe dit probleem zo spontaan tot stand kwam, de kaart werkte altijd prima.

maar is die te zachte output wel in balans ? of is t links of rechts zachter? heb je de kaart al op +4db gezet?

maar is die te zachte output wel in balans ? of is t links of rechts zachter? heb je de kaart al op +4db gezet?
nah, hij gaat nergens een mixer in dus default -10dB leek me prima ( hij gaat naar een amp ). Rechts werkt, links is zacht

Het is weer zover :kont:

emu kaart in andere pc .. clean windows install ... 1 input is weer eens veel zachter ..
nu weet ik ongeveer waar ik t moet zoeken (al werkt t naar links en left pannen niet) ..
maar ik wordt hier toch wel schijtziek van ....brakke drivers

zou dat het zijn, puur die drivers ? Die lul van een Ichi heeft ook overal antwoord op behalve op dit dilemma ...

hahaha :dubbel:

deze keer zat een plug er niet goed in .....
damn wat ben ik opgelucht .....

Back