Emulator X. Goed genoeg om hardware sampler te vervangen?

Interessant verhaal Dione.

Volgens mij bespaar je hier een hele hoop mensen problemen mee.

En waarschijnlijk is Emulator X nog niet volwassen genoeg om het op te kunnen nemen tegen andere softsamplers. En hebben ze geen rekening gehouden om voor hardware emu gebruikers ervoor te zorgen dat ze ongeveer hetzelfde kunnen verwachten.

En als ik jouw was zou ik een email met een lijst van tekortkomingen en bugs naar die gasten sturen.

Origineel geplaatst door fuse
Interessant verhaal Dione.

Volgens mij bespaar je hier een hele hoop mensen problemen mee.

En waarschijnlijk is Emulator X nog niet volwassen genoeg om het op te kunnen nemen tegen andere softsamplers. En hebben ze geen rekening gehouden om voor hardware emu gebruikers ervoor te zorgen dat ze ongeveer hetzelfde kunnen verwachten.

En als ik jouw was zou ik een email met een lijst van tekortkomingen en bugs naar die gasten sturen.

vooral verrassend om te lezen dat de (online) magazines emulator X helemaal de hemel inschrijven, op wat kleine puntjes na.................. blijkbaar hebben de reviewers zich niet lang genoeg bezig gehouden met de software zelf...erg jammer......zeker ook als je de grove fout in de ableton Live4 review in de SOS van deze maand leest, ga je je toch afvragen of ze misschien teveel gewend zijn aan hardware-reviewen.....

Ja Dione,

ik had wel degelijk begrepen dat je het puur over de software had hoor :D Na wat rond te lezen over de hardware zelf lijkt me dit toch nog steeds een mooi pakket, en voor die 100€ extra ga ik het toch niet laten, er kunnen tenslotte patches uitkomen en ik denk dat er precies wel een mooie samplelibrary bijzit...

Thanx again,

Wim.

Origineel geplaatst door olafmol
vooral verrassend om te lezen dat de (online) magazines emulator X helemaal de hemel inschrijven, op wat kleine puntjes na.................. blijkbaar hebben de reviewers zich niet lang genoeg bezig gehouden met de software zelf...erg jammer......zeker ook als je de grove fout in de ableton Live4 review in de SOS van deze maand leest, ga je je toch afvragen of ze misschien teveel gewend zijn aan hardware-reviewen.....

Of gewoon 1 dag krijgen van hun editor om het af te ronden, ahum...

Origineel geplaatst door dione
'

probeer eens het volgende : neem een preset met een aantal verschillende samples,zet van 1 van die samples de start offset anders (zodat ie later begint)....save je bank en luister dan nog eens...

Dit probleem heb ik bij Kontakt ook, precies hetzelfde. Loops en sample start/end posities zijn soms ineens anders als je een programma een paar dagen later in laad. Geen idee hoe het komt maar vind het wel heel sterk dat dat bij Emu X nu ook is. Zou het geen fout in Cubase kunnen zijn ? Ik neem namelijk aan dat al deze settings via VST functionaliteit naar Cubase worden doorgesluisd en bij je Song/Arrangement worden opgeslagen (ik sla geen Kontakt programma's los op). Vreemde is ook dat het soms (een hele tijd) goed gaat.. en dan ineens weer niet.

Origineel geplaatst door Arthur
Dit probleem heb ik bij Kontakt ook, precies hetzelfde. Loops en sample start/end posities zijn soms ineens anders als je een programma een paar dagen later in laad. Geen idee hoe het komt maar vind het wel heel sterk dat dat bij Emu X nu ook is. Zou het geen fout in Cubase kunnen zijn ? Ik neem namelijk aan dat al deze settings via VST functionaliteit naar Cubase worden doorgesluisd en bij je Song/Arrangement worden opgeslagen (ik sla geen Kontakt programma's los op). Vreemde is ook dat het soms (een hele tijd) goed gaat.. en dan ineens weer niet.

En ik ook. Sterker nog, soms gaan programs gewoon helemaal in de soep. En inderdaad, het grootste deel van de tijd niet... Ik save vanuit Kontakt daarom de hele meuk nog apart een keertje en dat gaat tot nu toe altijd goed...

Wat die reviews in bladen betreft. Degene die ze echt geloofd is waarschijnlijk de schrijver zelf. Wat van onafhankelijkheid kun je ze allang niet meer betichten.

Ik geloof liever de gebruikers of mezelf. Da's dan wel handig met internet en SF enzo. ;)

Origineel geplaatst door Arthur

okee....maar ik hoor dan niks meer...(tenminste niet die sample waarvan de offset anders staat...) ;)

Origineel geplaatst door Nerve
Ja Dione,

ik had wel degelijk begrepen dat je het puur over de software had hoor :D Na wat rond te lezen over de hardware zelf lijkt me dit toch nog steeds een mooi pakket, en voor die 100€ extra ga ik het toch niet laten, er kunnen tenslotte patches uitkomen en ik denk dat er precies wel een mooie samplelibrary bijzit...

Thanx again,

Wim.

okidoki...

er zit wel een hele mooie sample-library bij.....niet voor mijn muziek misschien,maar zekers goed...(dat kunnen we wel aan de heren van e-Mu overlaten ;)......) ...in totaal 2,7 gig aan samples verdeeld over 15 banken....

wat ik al zei : prima sample-player,maar voor het verkrachten van samples niet mijn ding...

ik heb ondertussen Kontakt besteld....*D

nog een "bug" ontdekt :

ik kon binnen Cubase SX op de een of andere manier niet ctrl+a en ctrl+z gebruiken maar wel andere ctrl+combinaties....het viel me op dat Emulator X dezelfde sneltoetsen had....mmmm....Emulator X uit m'n VST instruments lijst gehaald en hop : ineens kan ik weer ctrl+a en zo gebruiken.....:frons:

iemand misschien een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen ?

Heeft het Emulator venster op dat moment de focus?

Kortom als je het arrangement venster (of ander SX-eigen venster) aanklikt, werkt je CRTL+A enzo dan wel? Of ook niet?

Origineel geplaatst door D-mike-E

Kortom als je het arrangement venster (of ander SX-eigen venster) aanklikt, werkt je CRTL+A enzo dan wel? Of ook niet?

Ja dat was eerlijk gezegd ook het eerst wat in mn kop schoot hoor, lijkt me gewoon een focusissue en geen bug...

Origineel geplaatst door D-mike-E

heeft geen enkel effect....denk je dat ik dat niet meteen geprobeerd zou hebben ?;)

het is trouwens ook in de Key Commands window het geval ; je kunt daar een toetsencombinatie intoetsen en dan geeft ie de functies die daaraan verbonden zijn,maar hij reageerde niet op die combinaties...

Origineel geplaatst door dione
nog een "bug" ontdekt :

ik kon binnen Cubase SX op de een of andere manier niet ctrl+a en ctrl+z gebruiken maar wel andere ctrl+combinaties....het viel me op dat Emulator X dezelfde sneltoetsen had....mmmm....Emulator X uit m'n VST instruments lijst gehaald en hop : ineens kan ik weer ctrl+a en zo gebruiken.....:frons:

iemand misschien een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen ?

okee.....deze bug is nu dus door iemand van E-Mu bevestigt...ze zeggen d'r aan te werken....

ook een paar van m'n andere problemen schijnen idd. foutjes te zijn waar ze nog aan gaan werken....wachten op de update dus....:stupid

t'is shit als je niet gewoon je wav-file in een venster kan slepen om't dan vervolgens te bewerken.

kan dat echt niet ?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door simon
t'is shit als niet gewoon je wav-file in een venster kan slepen om't dan vervolgens te bewerken.

kan dat echt niet ?

nee...je moet 'm eerst importeren...gaat via een menuutje en een schermpje...

Wow.....ik had m'n probleempjes met Emulator X gepost op het E-Mu forum,kreeg ik het volgende PB-tje :

Hi Dione,

I'm Kevin Moore, an e-mu beta tester. Thanks for the excellent discovery on the sample start problem. As it turns out the bug is a little different, but it's definitely a bug and it will get fixed soon. Here's a temporary way to work around it:

The problem is not that something goes wrong when you save. Actually saving correctly applies the value that's in the field. The bug is that when you adjust it with the mouse, what you hear is different from what it shows in the field.

To demonstrate, edit your voice and type a number into the sample start field (without using the mouse to move the knob), then type enter, then play the note. This works properly. If you set the value to a high enough number that it's farther out than the end of the sample, you hear nothing. Now if you start over with a fresh bank and move the knob WITH THE MOUSE to the same number, and play, you'll hear the note (when you should hear silence). So that's the bug. Saving just fixes it. This will be fixed in the next version, but in the meantime, just use the keyboard to enter your sample start times. Again, great find! This might not have gotten fixed if you hadn't found it.

On the other subject, the length of time it takes for the voices and zones window to open, THANK YOU for posting that!! That's been my pet peeve about Emulator X and now that a real customer has complained about it, it will carry much more weight.

If you find any more problems, feel free to forward them to me. All I do is look for bugs and ways to reproduce them. Once I can repro a bug, it will almost certainly get fixed quickly.

Thanks again for your help,

Kevin Moore

:D .....tis leuk om gelijk te hebben....:geslaagd:

Aangezien ik nog ff moet wachten op mijn bestelling van Emulator X, vroeg ik me af of iemand mij vast even lekker kon maken door een audio demotje te maken met alleen emulator X + de effecten op de Kaart zelf.
En ik denk dat er wel meer mensen erg benieuwd zijn :)
De audio demo van de emu site klinkt in ieder geval al leuk, maar niet echt mijn ding.
Kan iemand eens een leuk loopje maken meer dance/trance/hardcore etc. georienteerd?
Al is het alleen maar een beat met wat percussie! :)

Back