bedankt voor je lange antwoord. Het lukt alleen nog steeds niet
Ik hoop dat ik het verkeerd doe..
Mijn setupje is nu zo: roland E 86 (kiebord) via OUT op IN van de sequencer (MC500 dus) en de sequencer zit via OUT op de IN van mn mc303.
Wat ik nu steeds doe is (in deze volgorde):
- de soft thru op ON zetten, zodat de noten die ik speel op mn kiebord via de sequencer de mc303 ingaan.
- het kanaal van upper 1 op mn e86 op 'on 1' zetten zodat alles wat ik speel via kanaal 1 op de sequencer binnenkomt.
- ik kies track 1 op de sequencer. (Het kanaal kan je volgens mij niet bij voorbaat instellen, alleen achteraf wijzigen of misschien op je kiebord een ander zend-kanaal instellen?).
- ik neem iets op track 1 op. Omdat ik nu denk op kanaal 1 te zitten (omdat ik dat op mn e86 heb ingesteld) doe ik ook maar 'part 1' op mn mc303 (welke volgens mijn ook midi kanaal '1' is. Weet niet waar ik dat heb gelezen maar de Rythm part is kanaal 10; part 1 tm 7 kanalen 1 tm 7).
- Ik speel het af en de sequencer bespeelt de 303 met het geluid dat ik daarop gekozen heb.
- ik stel op mn seq 'track 2' in;
- ik stel op mn e86 kanaal 2 in;
- ik stel mn mc303 op part 2 in;
- ik neem iets op met het nieuw gekozen geluid en het gaat NU al mis: tijdens het recorden speelt de eerder opgenomen track 1 met hetzelfde geluid als waarmee ik nu track 2 wilde inspelen...
Volgens mij is het ook zo dat de mc303 in realtime modus ook alleen maar op 1 midikanaal kan ontvangen.. (teminste dat dacht ik maar ik weet t niet zeker). In sound module mode zou je toegang hebben tot 16 kanalen maar dan vervalt alle functionaliteit van de knoppen op je mc303.
Is de midi-implementatie van mn mc303 gewoon niet goed???
Ik zet m eigenlijk liever niet in sound module mode want ik ben die knoppen juist zo gewend.. Ik zou dat niet met programmeren allemaal kunnen. Een draai aan een filter, het veranderen van een chorus parameter.. (dat moet dan allemaal handmatig toch?)
IIg; zo staat het er nu een beetje voor; is er een manier waarop ik wél per track een ander kanaal kan laten 'luisteren' van mn mc303?
In principe is een mc500 toch een betere en 'echtere' sequencer dan een mc303 ??
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen... (danny )

??

)
bij voorbaat dank allen,
groet,
daan