rackrails

division_by_0

syntherik
Hallo mensen,

ik wil mijn eigen studiomeubel gaan bouwen en ben daarom op zoek naar losse rackrails (dus waar je je 19-inch bakkies in hangt). Iemand enig idee waar te koop?

grtz

/0

Bij Feedback verkopen ze het niet (zie Rotterdam staan bij je naam). Ik geloof dat ze het wel verkopen bij Correct. Bij de netwerk/computer afdeling geloof ik. Vanwege 19" servers enzo.

tipje: als je de keuze hebt moet je bij voorkeur van die glijrails kopen, en niet van die rails met voorgebakken gaatjes. :)

na een beetje zoeken vond ik:

http://www.stagemaster.nl/home.htm

19" Rackprofiel, glijsysteem Alu 6,38 mtr.

ze hebben daar nog meer leuke dingetjes voor de Nico's onder ons (positief bedoelt) :D

bedankt voor de replies mensen :biertje:

/0

Als netwerkbeheerder kan ik je 1 ding vertellen: Goedkoop wordt dat niet!!! Maar wel erg mooi!!

Succes!

ik heb ze van hout gewoon.. vurenhouten latjes.. maar deze liggen schuin met wel ondersteuning voor de apparatuur..

goedkope oplossing.. strak ziet et er ook uit.. (je ziet er namelijk neits van :D )

moet alleen nog even wat planken halen om em echt af te maken. .(heb dat nog steeds niet gedaan)

Origineel geplaatst door Remmelt
tipje: als je de keuze hebt moet je bij voorkeur van die glijrails kopen, en niet van die rails met voorgebakken gaatjes. :)

Hoezo dat dan ? voorgemaakt gaatjes lijkt me toch makkelijker ? de maten zijn toch universeel.

Heej toevallig was ik hier gisteren ook naar opzoek, naar rackrails. Ik ben namelijk ook zelf van plan om mijn eigen meubel te gaan bouwen.
Heeft iemand misschien hier ervaring mee? Ik weet zelf ook nog niet hoe ik 't exact wil hebben, ben 't een beetje aan het uittekenen. Voor zo'n glijsysteem check de link:

linkie naar glijsystemen

GrTz

Origineel geplaatst door postman
Hoezo dat dan ? voorgemaakt gaatjes lijkt me toch makkelijker ? de maten zijn toch universeel.

Kan handig zijn als je je apparatuur wat ruimte wil geven (bv vanwege warmte etc.) maar er niet een hele rackunit voor op wil geven. Daarnaast maakt het niet uit hoe of waar je zo'n profiel afzaagt; het past immers altijd want je zit niet vast aan een vaste verdeling van alle gaten.

Wie o wie heeft hier een rackunit met een glijsysteem / rackrails, zoals op onderstaande afbeelding te zien is. Ik ben namelijk benieuwd hoe je een rack vastzet in die rails. Bij een strip met voorgebakken gaatjes is het simpelweg een schroefje er doorheen jassen, en aan de achterkant een moertje aandraaien. Met die rails lijkt me dat niet exact hetzelfde zo te gaan. Of is het simpeler dan ik denk?

6108.jpg

Voor zowel de glijrails als voor die met gaatjes gebruik je zgn. kooimoertjes.

Bij die glijrails schuif je ze er in, en bij rails met gaatjes klem je ze in de gaatjes.

Attachments

• images.jpg
    images.jpg
    1,1 KB · Bekeken: 86
Back