Mobiel opname ding

Phontaq

+---O---+
Hallo!

Ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik buiten draadloos geluidsopnames kan maken in acceptabele kwaliteit. Zijn er toevallig minidisc-recorders met een fatsoenlijk pre-amp ofzo? Ik heb momenteel alleen een Rode NT-1a, dus dan zou ik ook fantoomvoeding nodig hebben, wat het alleen maar onhandig maakt. Het liefst wil ik dus gebruik maken van een dynamische microfoon in combinatie met een opnametool.

Ik heb een Pocket PC met een ingebouwde microfoon, maar helaas heeft deze verder geen audio-in., dus ben ik meteen gebonden aan de kwaliteit van de ingebouwde microfoon. Een goede audio-in voor mijn Pocket PC zou ideaal zijn, maar voor zover ik weet bestaat die nog niet.

O ja, aan een laptop ga ik niet beginnen, want dat vind ik een veel te dure oplossing!

Hebben jullie nog briljante ideeën?

Gr, Phontaq.

of het briljant is weet ik niet, maar ik gebruik al een jaar de Korg PXR4.
Een compact 4 sporen recordertje (+8 virtual tracks). Hij kan 2 sporen simultaan opnemen en de ingebouwde microfoon is niet eens slecht. Verder kun je er uiteraard je eigen microfoon, gitaar, synth etc. inprikken.
Opslagmedium is SmartMedia met als grootste capaciteit 128mb (1 spoor op high quality is 90min. audio).

Adapter wordt erbij geleverd, maar hij draait ook op 2 (oplaadbare) penlites.
Het display gebruikt veel stroom, maar het uitschakelbare backlight is in deze een handige functie.

Ik gebruik hem voornamelijk om samples te nemen op plekken waar ik geen stroom heb en in die hoedanigheid ben ik erg tevreden over dit apparaatje. De afmetingen zijn compact, je steekt hem zo bij je, dus het samplen van straatgeluiden is geen enkel probleem.

Hij slaat op in MP2 formaat, maar een conversieprogramma (mp2>>>wav) is te downloaden van de Korg site.
Het overzetten van je tracks kan via USB, maar ik gebruik een SmartMedia kaartlezer.
De PXR4 beschikt ook nog over een effectsectie, maar deze is tot nu toe door mij niet veel gebruikt. De (Nederlandstalige) handleiding is duidelijk.

Volledige pecs en info op: Korg website

Groet

Tom

Weet iemand nog meer van die leuke kleine opname apperaatjes, waarmee je het liefste 2 of 3 tracks kan opnemen? Want ik mis echt een klein dingentje die ik gewoon met mijn gitaar kan meenemen, want om de een of andere reden komt inspiratie altijd op het verkeerde moment.

Of weet iemand gewoon snel waar ik in nederland een Zoom PS02 of een Zoom PFX9003 kan kopen? Kan zo niks vinden, en via de Zoom website lijkt het dat ik het niet naar Nederland kan laten verschepen... :mexico:

Wat vind je hiervan? :D ghehe

'k heb hem gevonden op m'n zoektocht naar een betaalbare 8in/8uit kaart met usb. Ik vind 'm briljant!

Attachments

• laptop[1].jpg
    laptop[1].jpg
    39,1 KB · Bekeken: 93
Back