novation X station 25

Vinyl Junk

Stamgast
Novation X-Station - Musical 6-pack
Keyboard, geluidskaart, synthesizer, effectapparaat, midi-controller en midi-interface, dat is de nieuwe Novation X-Station. Novation is vooral bekend geworden met synths als de Supernova en de Bass Station plug-in. Maar ook handige keyboardjes als de Remote 25. Met de X-Station doen ze er nu nog een schepje bovenop. Sluit dit op je computer aan je hebt in één klap de beschikking over een toetsenbord, een geluidskaart, een synthesizer, effecten, midi-controller knoppen én een midi-interface. De X-Station wordt in drie groottes geleverd, namelijk met 25, 49 of 61 toetsen. Verdere highlights zijn de ingebouwde mic pre-amps, een X/Y pad in de midi-controllersectie, een 3-oscillator synthesizer en een Asio driver.

De X-Station sluit je simpelweg via usb op je computer aan. Alle functies voeg je dus via deze ene kabel aan je pc toe. Zoals we dat van Novation gewend zijn worden er tientallen templates voor de midi-controller sectie meegeleverd, die je direct voor pakketten als Reason, Native Instrument plug-ins, Cubase, Logic en Sonar2 kunt gebruiken. Uiteraard kun je zelf ook templates aanmaken. Kijk voor meer informatie op www.novationmusic.com.

91.jpeg

Ik wil hem gaan gebruiken met een laptop en reason. Ik was eigenlijk van plan om een M-audio 410 externe geluids interface te kopen met daarbij een Ozone controller.
Maar nu twijfel ik, wat is wijs? Iemand al ervaring met dit beestje?

*** sniff vinyl ***

Niet om 't een of ander, maar is dit nog nieuws?
Een remote 25 audio met een nieuw OS en een nieuwe naam....

groet

Tom

idd, er zijn voorgangers, de remote 25 en de remote audio 25. Is mij bekend, dit is echter de X station 25... incl synth.

Ik heb al veel gezocht op gebruikerservaringen van dit beestje, en dat valt nog vies tegen... Vandaar...

*** sniff vinyl ***

Een remote 25 audio met een nieuw OS en een nieuwe naam....

buiten dat, de x-station is al lang bekend en besproken hiero...

Novation audio extreme en de X-station is gewoon hetzelfde ding. Bij de laatste zit een ander OS in geflashd. Maar dat kun je ook bij die extreme doen en maak je daar automatisch een X-station van.

Ik wil hem gaan gebruiken met een laptop en reason. Ik was eigenlijk van plan om een M-audio 410 externe geluids interface te kopen met daarbij een Ozone controller. Maar nu twijfel ik, wat is wijs? Iemand al ervaring met dit beestje?

Wellicht dat er idd al vele malen over dit ding gesproken is, maar in die discussies kom ik er niet honderd procent achter of dit ding is wat ik wil.... Als mensen nu 's niet gewoon gaan zitten zeuren dat dit allemaal al bekend is, en mij dan misschien voorthelpen door helder te antwoorden?

*** sniff vinyl ***

Bericht door een moderator:
Misschien kan je dan ook even aangeven wat het verschil tussen jouw vraagstelling en de informatie die onze wonderschone *zoekfunctie* je oplevert? D.w.z. wàt ben je dan nog niet te weten gekomen?

De vraag 'of het wat is' kunnen we zonder meer informatie tòch niet beantwoorden...

En oh ja... als je hier nieuw binnenkomt, is het nooit verstandig om mensen tegen je in het harnas te jagen...
Bijv. door ze te betichten van 'zeuren', vooral niet als ze je terecht verwijzen naar eerder gevoerde discussies.

Origineel geplaatst door Hanz
Bericht door een moderator:
Misschien kan je dan ook even aangeven wat het verschil tussen jouw vraagstelling en de informatie die onze wonderschone *zoekfunctie* je oplevert? D.w.z. wàt ben je dan nog niet te weten gekomen?

De vraag 'of het wat is' kunnen we zonder meer informatie tòch niet beantwoorden...

En oh ja... als je hier nieuw binnenkomt, is het nooit verstandig om mensen tegen je in het harnas te jagen...
Bijv. door ze te betichten van 'zeuren', vooral niet als ze je terecht verwijzen naar eerder gevoerde discussies.
Uh, lid sinds juni 2003..

Ik vind dat mijn mede forummers ook niet erg aardig tegen hem doen. Het is dus van beide kanten ...

Ehm... 11 berichten geplaatst. It's not your age that counts, its your commitment to this forum. ;)

Maar klopt, OMC - we proberen hier een gezellige sfeer te behouden op dit forum.
Juist door dit soort topics zie ik vaak echter ergernis over en weer ontstaan, ook bij mensen die 'normaal' vaak wèl proberen te helpen.

Daarom nogmaals het verzoek aan Vinyl Junk: wees wat specifieker in je vraagstelling.
Ik denk dat je dan zult zien dat mensen je heus graag willen helpen!

sorry vinyl, didn't mean to make you cry....

Ik wil hem gaan gebruiken met een laptop en reason. Ik was eigenlijk van plan om een M-audio 410 externe geluids interface te kopen met daarbij een Ozone controller.

dit is waar het om ging en dat was een legitieme vraag, maar die heb ik nooit gelezen, omdat je met een hele beschrijving van de x-station begint, heb ik dat niet eens gered.

dus TIP: slim posten...

is 't wat

is 't wat

Oké, dan maar weer ontopic. Ook ik heb interesse in dit ding. Met name dan de X-Station 61. De starter van dit topic vraagt zich af of het wat voor 'm is. Ik dus ook, maar ik zal ff m'n vraag specificeren. Het lijkt me een handig ding. Alleen dit ding aan mijn Mac hangen om Logic, softsynts etc. aan te sturen en je hebt alles compleet. Wil ik zang opnemen, plug ik m'n mic er ook ff in. De uitgang naar mijn mixer of een koptelefoon erin en klaar.

Maar is dit een goed ding hiervoor, of zou je beter af zijn met losse componenten? Dus een masterkeyboard + een losse geluidskaart/module voor de audioverwerking? Vaak stoppen ze in een alles in 1 oplossing niet altijd de beste kwaliteit spullen om de totaalprijs te kunnen drukken. Weet iemand hier iets vanaf bij de X-station? Zijn er sowieso al mensen die zo'n ding hebben of een Remote? Werkt ie prettig? Zou dit een toekomstzekere oplossing zijn, bijvoorbeeld mbt de ontwikkeling van nieuwe templates voor nieuwe software?

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden...
ook namens de topic starter ;)

Nou ja, vragen om je vraag duidelijker te stellen vind ik geen zeuren. En met zoeken had je zeker wel meer bebrabbel van me kunnen lezen waar ik meer dit beestje de hemel in prijs.

Maar ehm... ik vind hem handig te gebruiken hoor. Niet eens perse als laptop aanhangsel maar ook als keyboardje naast de computer om dingen in te spelen en knoppen om te gebruiken.

De geluidsinterface die erin zit is OK maar heeft het nadeel wat alle USB geluidskaarten hebben nl. een latency van 5 a 9 ms. Niet schokkend misschien maar je moet zelf maar inschatten of je dat acceptabel vindt.

En de interne synth die erin zit vind ik erg goed voor dat geld.

Kijk, now we're getting somewhere...

Allereerst mijn excuses voor mijn misschien wel een beetje botte reactie voorheen, maar in veel fora wordt veelal direct fel geageerd dat een dergelijk topic al vele malen is voorgekomen. Dat is jammer aangezien mijn vraag toch best terecht is. Idd, een vraag goed formuleren in een een forum is een kunst op zich...

Misschein als ik het anders formuleer...

Wat is de juiste keuze voor bij de laptop en Reason?

- X-station 25?
- M-audio 410 + Ozone controller?

Thanx in advance ya'll

*** sniff vinyl ***

Het enige wat ik weet is dat op het forum van soun-on-sound men niet erg te spreken is over de remotes. Zitten bugs in en de kwaliteit van de hardware schijnt te wensen overlaten. OS Crashed bij bepaalde handelingen en dergelijke schijnt voor te komen. Anderen zijn er juist weer erg over te spreken.

Volgens mij heb je met de X-station relatief gezien een hoop spul voor weinig geld. Als je een audio interface nodig hebt is dit ding zeker de moeite waard. De duurzaamheid van het spul....ik weet het niet. Ik heb best veel negatieve verhalen gelezen op internet over de remotes.

Novation is over het algemeen ook niet de snelste met updates voor systeembugs enzo.

Back