Fantom - Motif - Motif ES

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

mrsensei

Nieuwkomer
Graag wil ik van iedereen die iets te melden heeft weten wat jullie ideeen zijn over deze drie worlstations.
Is een motif rack trouwens een ES of een standaard Motif ?
Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind de piano van de ES zoveel mooier klinken dan de Fantom. Ook heb ik het idee dat de Motif veel meer Dance-achtige sounds heeft als de Fantom. In de winkel kreeg ik de ES snel aan het grooven. De Fantom eigenlijk niet, maar nogmaals ben benieuwd hoe jullie daar over denken ?
Ik heb een triton gehad en een XP 80 v Roland. Ook CS6x van yanaha gehad. Heb nu alleen nog een mc909 v Roland . en een evolution midi keyboard. Rest is verkocht.
Denken jullie dat ik dan beter een rackversie kan nemen ? Kan ik makkelijk alles aansturen op de rackversie ?
BEdankt alvast jongens....

Martijn

Rack is motif 'classic'.

En in de search is veel te vinden over de verschillen.

De verschillen tussen de Motif ES en de Fantom X zijn eigenlijk miniem, denk ik. Beide workstations zijn erg sterk aan mekaar gewaagd. De Motif ES heeft de megavoices en de extra synthkaarten evenals de krachtige effecten in multimode als plus, maar het bedieningsgemak is misschien wat minder. Terwijl de Roland de permanente sequencer/sampler heeft en het grote display. Beiden bieden 128 stemmen (de Yamaha nog meer met de uitbreidingskaarten). Roland kan ook bouwen op een zeer gekende geluidsbibliotheek van de XV/JV-series.

Ik denk dat biede synths evengoed zijn ... het ligt alleen aan je persoonlijke voorkeur. Snor voor de rest eens de threads op ... er zijn er genoeg ;)

:doei:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back