TimeQube - Endless Summer

Re: TimeQube - Endless Summer

Origineel geplaatst door hansbakker
Zo, op verzoek van Bartology weer es een trackie van mij...

hij is nog niet af, dinsdag zangopnames..ik had em al zelf ingezongen zodat zij een idee had hoe te zingen, dus mijn stem gaat er gelukkig uit ;)

:engel:

http://student-kmt.hku.nl/~alex4/Marcel/TimeQube_Endless_summer/endless_summer_vocals_15-06.mp3

Gaat die stem er ECHT uit? ;)

Klinkt goed, man! Klinkt ook als een summer-track. Ik vind het begin goed met die piano en die acoustische gitaar, ik was blij verrast.....EEN BALLAD! Nee dus.
De rest (dance) is niet echt mijn smaak, maar komt wel overtuigend over!

Bedankt voor de post!

Bart :biertje:

ja die gaat er zeker uit 8)

Ik vind een zangeres sowieso beter bij deze track passen. De zangeres zal de track ook voor een groot deel moeten maken.

Zit goed in elkaar, met name de string attack klinkt lekker zomers, alleen is dit nu zo'n 13 in een dozijn nummer zonder gevoel. Klinkt vrij vlak. De tekst is zo cliche.
Ik vind het een slechte kopie van Dance Nation. Het nummer "Sunshine" en dit komt niet door de zang. Lijkt ook teveel op Dj Sammy. Of luisteraars op dergelijke nummers zitten te wachten die enorm veel lijken op bestaande nummers, valt te betwijfelen. Ik zou zelf een minder cliche tekst schrijven en meer vanuit je gevoel. Je hebt talent, alleen op deze manier komt het er niet uit.
Maarja wie ben ik.

Succes verder

Ik denk dat er genoeg labels zijn dit dit zouden willen releasen. ik doe het je niet na :)

Opnamekwaliteit is goed! (gek zeg!) :D

(ook) Niet echt mijn stijl muziek, maar zal (uiteraard) wel een hit(je?) gaan worden als ik naar de gemiddelde Zomer-nummers luister..En dat is je/jullie natuurlijk gegund.

:biertje:

Over het algemeen vind ik het een goeie poging ik zou het zelf niet kunnen, en ook niet kunnen opbrengen.

Toch heb ik wel wat kritiek hoor:

als je echt comercieel wil gaan moet je toch minder cliche's gebruiken, je kan namelijk ook teveel cliche's gebruiken. Ook een commerciele track heeft iets exentrieks nodig dat hem memorabel maakt.
Ik bedoel' spaans gitaartje, jp8000 saw, vocoder (Sher) stemmetje. Je zal wel een andere stem gaan gebruiken, maar dan nog.

Voor echt commercieel is het nog niet goed genoeg denk ik,, tekst en mood van de akkoorden passen nog niet goed genoeg bij elkaar. Die piano loopt synchroom met de vocals, terwijl de piano de zang zou moeten begeleiden. Het concept is zwakjes vind ik. Ook die piano klinkt te klassiek barok achtig voor een zomers gevoel. JE zou er meer latin invloeden in moeten verwerken om het echt over te laten komen. Als je m meer latin zou maken, los je ook gelijk het probleem op met dat de piano tegelijk loopt met de vocal.
Wat doen die chimes aan het begin en eind??? Dat zijn juist geluiden die associaties oproepen met wind en herfst. Dan kan je beter het geluid van de zee gebruiken, past beter bij het ruimtelijke gevoel van de track.

Dit nummer klinkt alsof je wilt voldoen aan een of andere standaard, maar het komt niet uit jezelf, zo komt het over op mij.

Ik bessef me ineens hoe moeilijk het is om een commerciele nummer te maken,veel succes, je bent op de goede weg.

Origineel geplaatst door Catalunya
Zit goed in elkaar, met name de string attack klinkt lekker zomers, alleen is dit nu zo'n 13 in een dozijn nummer zonder gevoel. Klinkt vrij vlak. De tekst is zo cliche.
Ik vind het een slechte kopie van Dance Nation. Het nummer "Sunshine" en dit komt niet door de zang. Lijkt ook teveel op Dj Sammy. Of luisteraars op dergelijke nummers zitten te wachten die enorm veel lijken op bestaande nummers, valt te betwijfelen. Ik zou zelf een minder cliche tekst schrijven en meer vanuit je gevoel. Je hebt talent, alleen op deze manier komt het er niet uit.
Maarja wie ben ik.

Succes verder

Ik ben het helemaal met je eens, de grote commerciele tracks hebben de juiste verhouding tussen cliche en vernieuwing.
Commerciele muziek is echt moeilijk om te maken, en er zit zo weinig expressie in. Ik zou als ik Hans Bakker was, lekker mijn eigen ding doen.

Een leuk zomers nummertje. Neigt naar cliche maar qua arrangement en opzet vinnik het zeker goed.

De mix is qua balans behoorlijk eruit zeg maar.
Klinkt dun en behoorlijk digitaal. En bijzonder teveel opgepompt. Best wel jammer.

Ik vind het een goed nummer!! Ik kan er wel wat in zien, leuk melodietje en is ook wel mijn smaak. En wat betreft de zang, zal misschien aan mij liggen, maar ik heb 'm nu al een tijdje op repeat staan, en zo slecht klinkt het niet. Sterker nog, ik vind Jim en Jamai serieus nog veel slechter zingen. Compliment toch? Misschien dat het nog een beetje koud klinkt, en dat je het her en der nog een beetje moet bijschaven, maar meer zal het niet zijn.

Wat betreft het nummer zelf: probeer er wat meer warmte in te krijgen, hij klinkt nog iets te schel. Wat ik nog eigenlijk mis, is tijdens het refrein "Endless Summer....Endless Summer..." een dikke JP sound die de melodie van het refrein zou moeten begeleiden. Het refrein mag veel spectaculairder!!! 't is nog te soft. Een idee hoe ik 't zou doen bij het refrein:

Refrein met een mega dikke JP Super Saw, die de zang begeleidt. En tijdens het refrein komt op een gegeven moment d.m.v een fade in, het huidige lead melodietje er in, wat je nu op de achtergrond hebt tijdens het refrein. En als het refrein is afgelopen, dan moet dat lead melodietje ff voor 16 of 32 tellen de leiding hebben in dat nummer. (geen zang er door heen gooien). gedurende deze 16 of 32 tellen het nummer weer iets opbouwen met die piano melodie.

Ik denk dat het echt wel iets kan worden. Ik ben benieuwd hoe het klinkt zodra die zangeres het heeft ingezongen.

veel succes :okdan:

thnx jongens! de gedachte erachter was ook een track in de stijl van DJ Sammy aangezien de duitse markt er op zit te wachten.

ik heb toen ik hier net kwam kijken wel eens
je "renee froger"nr gehoord.
toen dacht ik al wat een vlak geval.
bij deze vind ik dat ook.......
het valt me wel vaker op
dat jullie een peperdure opleiding
volgen en dan al die kennis
dan gaan gebruiken op
meest vreemde momenten.
compressie.....sidechainen...
nog een keer...............
if the song ain,t in the pocket
nothing is going to change it.
oftewel hoe goed je ook produceerd
het blijft niets.
probeer iets is melodies te ontwikkelen
voor je de trukendoos open trekt
p.s. tip
the art of mixing-bobby owinsky

heeey

heeey

Heey Don't forget me!!! Mixage komt goed! (eitje). Zangeres gaat ook veel wonderen doen,maakt de structuur duidelijker, en maakt het meer een echt nummer! a.s.Dinsdag opnames voor zang !BMG heeft hoge ogen op deze track !

Greets Alex

Re: heeey

Re: heeey

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
BMG heeft hoge ogen op deze track !

Greets Alex

Je gaat mij niet vertellen dat BMG in dit stadium al iets in deze track ziet? Of is dit een beetje opscheppen?
Wat begrijp ik commerciele muziek toch slecht. Commercieel voor niet muziek liefhebbers.
Volgens mij zul je toch echt iets vernieuwender bezig moeten zijn en een zangeres erbij lost dit niet op.
Luister eens naar Racoon met het nummer This Love. Is totaal iets anders, maar net dat vleugje vernieuwing wat iets tot een commercieel vernieuwend nummer maakt wat het publiek koopt.

En let erop "iets kan ook TE COMMERCIEEL"zijn. Luister nog eens goed naar de track en zet de luisteraar af en toe op het verkeerde been, zodat de luisteraar geboeid blijft. Iets wat te commercieel is belandt snel in de uitverkoopbak die buiten in de regen staat. En dat kan ook "endless" zijn. U begrijpt dat laatste is een grapje en alle kritiek is om jullie te helpen.

Succes verder

haha

haha

Die opname betaald niemand !! nou ja het is in de studio van Theo, but it's 4 free! Vaak zijn zangeressen die kosten verhogen , we hebben de kans gekregen alles in te laten zingen in een externe studio onder leiding van een behoorlijke top producer maar kosten waren dik 550 eurie, zelf fixen scheeld heel wat!

Laatst gewijzigd:
Back