Over het algemeen vind ik het een goeie poging ik zou het zelf niet kunnen, en ook niet kunnen opbrengen.
Toch heb ik wel wat kritiek hoor:
als je echt comercieel wil gaan moet je toch minder cliche's gebruiken, je kan namelijk ook teveel cliche's gebruiken. Ook een commerciele track heeft iets exentrieks nodig dat hem memorabel maakt.
Ik bedoel' spaans gitaartje, jp8000 saw, vocoder (Sher) stemmetje. Je zal wel een andere stem gaan gebruiken, maar dan nog.
Voor echt commercieel is het nog niet goed genoeg denk ik,, tekst en mood van de akkoorden passen nog niet goed genoeg bij elkaar. Die piano loopt synchroom met de vocals, terwijl de piano de zang zou moeten begeleiden. Het concept is zwakjes vind ik. Ook die piano klinkt te klassiek barok achtig voor een zomers gevoel. JE zou er meer latin invloeden in moeten verwerken om het echt over te laten komen. Als je m meer latin zou maken, los je ook gelijk het probleem op met dat de piano tegelijk loopt met de vocal.
Wat doen die chimes aan het begin en eind??? Dat zijn juist geluiden die associaties oproepen met wind en herfst. Dan kan je beter het geluid van de zee gebruiken, past beter bij het ruimtelijke gevoel van de track.
Dit nummer klinkt alsof je wilt voldoen aan een of andere standaard, maar het komt niet uit jezelf, zo komt het over op mij.
Ik bessef me ineens hoe moeilijk het is om een commerciele nummer te maken,veel succes, je bent op de goede weg.