:confused: Hangt allemaal van contracten af! Tevens werken wij graag zonder voorschot! scheeld een hoop kopzorgen ! En als het niet anders kan betaald BMG heus wel een deel , ik heb behoorlijke rare deals met andere "producers"gehoord, die hebben zo 1000 euro voorschot gehad ...maar nu nog een track!! hihihi
ik heb behoorlijke rare deals met andere "producers gehoord
hebben die dan dat nr daadwerkelijk verkocht
some lawyertalk.....
bij interesse dokken ze omdat ze je dan
een standard kontrakt aansmeren .
als ze niet dokken kan voor jou beter zijn
want dan kun je licensen aan hun
de realiteit is dat ze dan weinig moeite doen.
dan moet je het hebben van
connecties en de kracht van je nr
nou daar is al wat over gezegd
and you can,t fix it in the mix.
Het hangt idd van ons contract met Patriott af, maar dat is wel iets dat ik in het contract wil hebben, ze bieden ons niet voor niets een garantie van 5 singles..toch?
Ben benieuwd hoe de zangeres in het geheel gaat vallen. Dat het niet helemaal mn eigen ding is klopt wel omdat het voor een deel stijlcompositie is maar alex en ik hebben zeker wel onze stempel op de track kunnen drukken en dat gebeurt ook in een deel van het productieproces van de zangopname's. Feit is dat de markt in de UK en Duitsland naar dit soort muziek op zoek zijn...
Niet te geloven he...dat er echt vraag is naar deze muziek (maar is ook kwestie van smaak natuurlijk)
Desalniettemin vind ik het voor het genre wel lekker klinken op de stem enzo na dan maar ja ik neem aan dat dit maar een ruwe versie was toch ?
Dus begrijp me niet verkeerd ik zeik jullie niet af maar zo zie je maar weer waar het naartoe gaat in de muzikale wereld die vervuild is..iedereen doet elkaar na en overal pleuren ze zo'n verotte supersaw in enzo..ben dat gewoon beu veel mensen weten niet eens meer wat originaliteit is..maar goed daarentegen krijgt de consument ook wel alleen deze stijl voorgeschoteld.
Wordt eens tijd dat er wat meer ''experimentele'' dingen worden uitgebracht al is het maar op proef.
We zitten al weer veel te lang in de Rank One en Tiesto dingen..
Origineel geplaatst door technosoul wat ik in duitse en engelse bladen
hoor en zie ,is wel wat anders
dan wat ik bij jullie hoor.
afijn check een lawyer
voor je tekent....
Een goeie hiervoor is stichting PALM, onderdeel van conamus. Lid voor 60 euro per jaar en er zitten daar 2 topadvocaten met een inloopspreekuur voor dit soort zaken..
grappig dat je over palm begint
gisteren zag ik nog wat
je kon je inschrijven ,wordt je nr geplaatst
in een databank.
schijnt dat er reeds dingen weggezet zijn.
60 euro per?
zijn jullie daar 1 van?
Origineel geplaatst door technosoul grappig dat je over palm begint
gisteren zag ik nog wat
je kon je inschrijven ,wordt je nr geplaatst
in een databank.
schijnt dat er reeds dingen weggezet zijn.
60 euro per?
zijn jullie daar 1 van?
Los van alles wat hier is gezegd over "endless summer" (over smaak valt niet te twisten|) ben ik er zeker van dat deze track hitpotentie heeft en zeker niet alleen voor de duitse of engelse markt, ook in Nederland zou het best kunnen volgens mij.
een dikke JP sound die de melodie van het refrein zou moeten begeleiden. Het refrein mag veel spectaculairder!!!
Wat scratch hier zegt vind ik ook, je track mist nog een finale, daar moet je zeker aandacht aan besteden. Ik vind ook de bassline te veel pompen. je hebt talent kereltje!!
ken je die databanken niet..
tegenwoordig heel veel
dus omdat je zei ,ken palm
die hebben ook een db
en met succes volgens de musicmaker
kon toch dat jullie een van hen waren
Origineel geplaatst door trancer Los van alles wat hier is gezegd over "endless summer" (over smaak valt niet te twisten|) ben ik er zeker van dat deze track hitpotentie heeft en zeker niet alleen voor de duitse of engelse markt, ook in Nederland zou het best kunnen volgens mij.
Wat scratch hier zegt vind ik ook, je track mist nog een finale, daar moet je zeker aandacht aan besteden. Ik vind ook de bassline te veel pompen. je hebt talent kereltje!!
thnx!
wat betreft de zangeres wil ik een aantal trucjes uithalen, waaronder idd een (waarschijnlijk haar) stem door een vocoder heen. Vanwege timing is het wellicht slimmer om haar stem te pakken. Verder reversed reverb op enkele punten en delen van het refrein dubbel in laten zingen, al dan niet meerstemmig. Ik ben nog wel even bezig! iig morgen zangopname's...ben benieuwd! Alex heeft haar weten te strikken.
Technisch gezien is de mix redelijk in orde. Het is allemaal wel helder enzo. Geen dikke brei. Dus dat is al een pluspunt. Misschien dat de beat wat meer slammin' kan. De JP akkoordjes en piano riedel klinken net als alles wat je nu zo op the Box en TMF ziet. Dit is waarschijnlijk ook de sound waar je naar zocht, dus dat is goed geslaagd.
minpunten.
In het hele nummer zit werkelijk NUL komma NUL aan originaliteit, artistiek talent of enig gevoel. Het is jammergenoeg eenheidsworst van de bovenste plank. Nu begrijp dat jullie dit "voor de duitse markt" produceren, dus het kan een keuze zijn om het zo te laten klinken. Ik denk toch dat je de gemiddelde consument onderschat als je er vanuit gaat dat ze hier niet doorheen prikken. Probeer dus naast de clichés die opgelegd worden door de markt (de JP sound, de housebeat etc.) iets origineels te doen. Een pakkende melodie zou al niet misstaan. Misschien de lyrics een beetje uit het 'brugklas engels' niveau halen?
Origineel geplaatst door hansbakker het is dan ook NIET origineel bedoeld...het iets eigens geven daar zijn alex en ik nog niet helemaal over uit. suggesties?
Iets eigens er aan geven?
Tja, ik krijg weinig inspiratie bij dit nummer moet ik je eerlijk zeggen.
Het is inderdaad zoals iedereen al zegt knap in elkaar gezet (ik zou het ook niet kunnen denk ik),
maar heeft natuurlijk geen impact op de lange termijn.
Ik verwacht wel zo rond 2:17 dat er effe een bridge komt met een ander accoordenschemaatje en
een ander thema, maar dat gebeurt niet. Misschien dat je daar nog iets mee kan..
En ik zou de tekst nog wat bijschaven; het is wel heel erg simpel en zit misschien wel iets teveel herhaling in.
De structuur en deun doen me niet zo gek veel, maar je hoort wel dat er in potentie iets mee te beginnen valt. In potentie zeg ik omdat ik het nog niet helemaal lekker vind klinken, om maar iets te noemen, deze mix veel te snerpend hoog.
Waar ik wel erg benieuwd naar ben is hoe je die stem precies zo hebt gekregen. Is dat nu een vocoder, zo ja, welke? of is het antares autotune? Of nog iets anders?
Die vocaal das antares auto tune en een logic Vocoder! De mix gaan we fixen aangezien we beide geen studio monitoring hebben doe we dat bij onze externe productie studio (waar overigens rete goede monitoren staan).Kortom komt goed
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.