TimeQube - Endless Summer

!
Is het niet een beetje uit..?? Lijk wel of we nu al jaren het zelfde horen. Denken jullie niet dat de massa het nu wel een beetje gehad heb met dit soort track's. Zo niet dan is het wel een saai wereldje.[/QUOTE

Tsja jongen, wen daar maar aan. Hoe lang worden we al doodgegooid met R&B, en wat denk je dat het beste verkoopt al jaren lang...JUIST

De R&B is ten eerste niet het best verkochte, al doen ze zo wel in de video clip's. De Pop artiesten en zeker de Rockers verkopen het meeste en verdienen het meeste. Elk jaar weer.Alleen de R7B producers die naast de muziek nog van alles bij doen die gooien hoge ogen met hun poen. Maar goed, dat is een andere discussie. Nu over deze Track. De R&B is zeker veranderd in de jaren. Misschien de laatste jaren wel het zelfde maar daar gaat het zelfde voor op, wordt ook steeds minder, tenzij er een verandering inzit. Zie Usher met zijn lead synth dwars door zijn nummer heen. In deze track hoor ik niets nieuws, ook de piano niet. Zo is de trance een beetje ontstaan. Rustige piano en harde beat met Bass. Er zit naar mijn gevoel niets vernieuwends in, dus vindt ik het saai. Maar zoals ik al zei. Mijn mening en hoop voor hem dat de massa het mooi, gaaf en vet vindt, want dan heeft hij zijn hit.

Bron: Nieuws.nl (http://www.nieuws.nl/news/NEWS/article.php?cat_id=7&article_id=2778)

In de Verenigde Staten is de top 10 van de meest toonaangevende hitlijst, de 'Billboard Hot 100 (http://www.billboard.com/bb/charts/hot100.jsp)' voor het eerst in de geschiedenis volledig gevuld met zwarte artiesten. Daarvan zijn er negen rapper.

Op één staat echter geen rapp(st)er, maar Beyoncé Knowles. De R & B zangeres staat daar met het nummer Baby Boy, wat ze samen zingt met reggae-ster Sean Paul.

Kenners van de pomuziek zijn niet verbaasd door deze ontwikkeling. DJ Mike Anthony zei tegen de BBC dat het 'gewoon een kwestie van tijd was' voordat dit zou gebeuren. De zwarte muziek heeft het succes te danken aan de opmars van de videoclips van zwarte artiesten. Ook de nieuwe muzieksoorten, zoals drum'n'bass en UK garage hebben het positieve beeld van zwarte muziek gestimuleerd, aldus Anthony.

I REST MY CASE!

Don't hold back!!!!

Ohh my GOD!!!!

Eeeee uhhh, Hans.... Dit klinkt echt supervet!!!!

Dit is voor mij ultieme zomergevoel! Dat deuntje is echt te gek....

Als dit geen hit wordt weet ik het niet meer.... als de rest net zo boeiend is komt dat wel goed!

Succes met shoppen!

Gr Henri

(degene die mij nu een trane nerd vinden :kont: )

Jongens, jongens, laat dit alles maar aan de producers over..

Al dat gezeur over geld.. :D

Dit is het Synth Forum, daar gaat het om synths/electronica ten doelstelling van het maken van muziek

Dit is het Synth Forum, daar gaat het om synths/electronica ten doelstelling van het maken van muziek

En als je daarmee je brood (goed) kan verdienen, dan zul jij ook niet klagen.;)

Origineel geplaatst door Kevin
Niet te geloven he...dat er echt vraag is naar deze muziek (maar is ook kwestie van smaak natuurlijk)
Desalniettemin vind ik het voor het genre wel lekker klinken op de stem enzo na dan maar ja ik neem aan dat dit maar een ruwe versie was toch ?
Dus begrijp me niet verkeerd ik zeik jullie niet af maar zo zie je maar weer waar het naartoe gaat in de muzikale wereld die vervuild is..iedereen doet elkaar na en overal pleuren ze zo'n verotte supersaw in enzo..ben dat gewoon beu veel mensen weten niet eens meer wat originaliteit is..maar goed daarentegen krijgt de consument ook wel alleen deze stijl voorgeschoteld.
Wordt eens tijd dat er wat meer ''experimentele'' dingen worden uitgebracht al is het maar op proef.
We zitten al weer veel te lang in de Rank One en Tiesto dingen..:duivels: :dj:

Je moet niet zo teuten, man (lief bedoeld)! Nadoen, saw... Jarenlang rock gehoord met STEEDS weer die distorted gitaar... Beethoven met wéér die piano... Ik hoor hier soms zo veel (geluids-)experimenten dat ik af en toe denk zelf niks meer van hedendaagse muziek te snappen, maar zo denk ik dan weer. Ik denk dat de maker inhoudelijk commentaar wil.

Dus bij deze: ik zou zelf het nummer niet weer terug laten vallen in het "couplet", dat lijkt me wat te ouderwets voor deze stijl. Als je net aan het dansen bent wil je helemaal geen couplet meer. Hupsen en de DJ mixt je er toch uit na 30 seconden voor het volgende nummer.

Piano erg leuk gedaan, hoewel het schema eigenlijk erg simpel is. Lijkt wat te platgedrukt, net of de velocity overal 120 is?

Toch nog wat over je zang: pitch correctie gebruikt :) Je zou me trouwens een groot plezier doen je Engels wat te verfijnen. Nijs... Hier kun je niet genoeg overdrijven met een Engels accent. Je zang is best redelijk als je Endless summer "schreeuwt"! Lijkt met lef te maken te hebben. Ik vind het zwaar gedurfd hier te gaan zingen! Pet af. It's my life... hoor ik in de verte. Zonder gekheid zou ik 's een jaartje zangles of (gratis/ziekenfonds) logopedie nemen. Dan hoef je je niet te verontschuldigen.

Duifjes op het eind zijn een giller! Wat een idee. Ik hoop dat dat niet gejat is. Paloma Blanca ten top! Ik zag ze gewoon wegvliegen. Zaten ze zich ook te wassen aan het begin? Ik hoor gespartel.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
[...]
Hans weet heel goed waar hij mee bezig is. Dat kan van niet veel mensen worden gezegd.
Hans denkt heel goed na en focust op songwriting & arrangement.
Hans heeft het in z'n vingers, en als hij zo doorgaat heeft hij vroeg of laat zwaar prijs.

Hehe dit is uit het hart gegrepen! Aanvulling:
Hans heeft een Plan.

Origineel geplaatst door The Q
Als je een opbouwend kritiekje krijgt van ons sKeLeTvM dan mag je de handen dicht knijpen
(btw: waar is JazzMan eigenlijk gebleven?)

Weet je, ik mag dan al vaak kritiek spuien, ik weet van mezelf dat ik nooit iets onnodig zal af breken. Zelf wens ik ook dat mensen zich erg kritisch opstellen ten aanzien van wat ik hen laat horen. Geen gelul aub. Face the truth, want daar leer je het snelst van bij. En bijkomend ben ik ook heel erg streng voor mezelf. Mensen moeten mijn muziek niet goed vinden omdat ik een mooie jongen ben, daar heb ik geen bal aan. Vandaar dat ik idd zo goed als niks tracks post en het meeste dat ik maak gewoon in de trashcan verdwijnt.
Jazzman ? Nou we hebben het druk in de studio (recording a trashmetal thing right now) en Jazzman is met zijn funkjazz groepje aan't repeteren... (hoewel ik hem zeg dat geen dooie hond op dat soort muziek zit te wachten...)

Anyhow, Hans kan jij je adres/tel aan mij PB'en ? Ik wil je een track opsturen met nog al wat potentieel. Zoek hiervoor een herwerkt arrangement + female vocals & lyrics.

Geen gelul aub. Face the truth
*D

Daar ben ik het wel mee eens. Van kritiek kan je veel leren en dat is toch ook een beetje de reden waarom je hier je track post lijkt mij. Er zijn hier toch een hoop mensen die verstand hebben van het maken van muziek.

Hans ik vind je nummer steeds lekkerder gaan klinken. In het begin toen ik hem de eerste keer hoorde moest ik er even aan wennen maar door die vocal erin blijft het echt hangen in je hoofd. Af en toe komt het nummer in mijn kop en ben ik het aan het neuriën. Het zou best een nummer met hitpotentie kunnen worden. Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren. Wat weet ik nog niet precies maar er mist nog iets naar mijn mening, maar keep up the good work

:halleluja :halleluja :D :halleluja :halleluja

Als je van dit soort muziek houdt is het misschien ook wel leuk om Toad & Spider te proberen te bemachtigen van Ken Suguro, dat genereerd vanzelf dit soort tunes met een paar algoritmes.

Laat het midi sturen naar je favorite supersaw bak en laat het de hele dag aan staan en muziek genereren. Misschien duur in de aanschaf, maar denk aan de voordelen op de lange baan: je hoeft nooit meer die dure trance CD's te kopen.

Hier staat wat info http://www.iface.ne.jp/~ken/

En dat klinkt zo met Pulsar II synths: http://www.iface.ne.jp/~ken/atmossupersaw1.mp3

Okay het mist nog de zangeres; lijkt me een kwestie van vriendinkeuze.

Origineel geplaatst door dob
Als je van dit soort muziek houdt is het misschien ook wel leuk om Toad & Spider te proberen te bemachtigen van Ken Suguro, dat genereerd vanzelf dit soort tunes met een paar algoritmes.

Laat het midi sturen naar je favorite supersaw bak en laat het de hele dag aan staan en muziek genereren. Misschien duur in de aanschaf, maar denk aan de voordelen op de lange baan: je hoeft nooit meer die dure trance CD's te kopen.

Hier staat wat info http://www.iface.ne.jp/~ken/

En dat klinkt zo met Pulsar II synths: http://www.iface.ne.jp/~ken/atmossupersaw1.mp3

Okay het mist nog de zangeres; lijkt me een kwestie van vriendinkeuze.

Ken Suguro ruled
Wat een lekkere trackjes maakt die gast zeg

thnx guys!!

erg positief allemaal!

ik ga nog een andere zangeres de track in laten zingen want de eerste heb ik nog een beetje mn twijfels over...

Die DON'T HOLD BACK is erg leuk!

goed gedaan gasten ` onder welke naam doen jullie dit? Dj LecZ en Hans de Bakker? 8)

Op de 1 of andere manier vind ik don't hold veel lekkerder gemixed, veel voller.
en de melodie ook wat lekkerder...

wat dat betreft meer een hit dan deze laatste... hij is wat te kaal en wat meer 13 in een dozijn.

Maar timeqube klinkt goed...

succesn ermee!

Origineel geplaatst door Unic
Op de 1 of andere manier vind ik don't hold veel lekkerder gemixed, veel voller.
en de melodie ook wat lekkerder...

wat dat betreft meer een hit dan deze laatste... hij is wat te kaal en wat meer 13 in een dozijn.

Maar timeqube klinkt goed...

succesn ermee!

dat zijn alex en ik met je eens, wij vinden don't hold back ook lekkerder...
Construct (de laatste dus) is er wel uit gegaan naar 100 labels wereldwijd en er vroegen er 96 naar een zangeres! dus wie weet wat dat gaat worden!

Origineel geplaatst door hansbakker
dat zijn alex en ik met je eens, wij vinden don't hold back ook lekkerder...
Construct (de laatste dus) is er wel uit gegaan naar 100 labels wereldwijd en er vroegen er 96 naar een zangeres! dus wie weet wat dat gaat worden!

bedoel je hiermee te zeggen dat don't hold back niet goed gevonden werd door andere labels? of hebben jullie er nog geen werk van gemaakt.
want, nou heb ik niet veel verstand van labels en dance muziek, maar don't hold back lijkt me een zekerheidje:)

hoop van jullie de progressie te horen!! keep us posted. vind het wel interesant ;)

greoten unic

Back