reggae skank akkoorden op de synth

splinterdub

Nieuwkomer
Weet iemand waar ik info kan vinden over het spelen van reggae skank akkoorden? Is er een boekwerkje te koop met daarin uitleg over akkoorden op de synth en weet iemand zo'n titel?
Ik wil graag leren om de skank te spelen op de synth maar ik weet zo goed als niks van synths af dus uitleg of info erover zou ik erg waarderen.........

stink akkoorden...

nou ja, eindelijk iemand die zich met fatsoenlijke muziek bezig houdt, krijg je dit...

Natuurlijk bestaan er geen specifieke skank- akkoorden.
't is meer een manier van spelen, zeg maar...

bijvoorbeeld (heel simpel) |Bm|A|Bm|Bm:||

Origineel geplaatst door Flesje
Natuurlijk bestaan er geen specifieke skank- akkoorden.
't is meer een manier van spelen, zeg maar...

bijvoorbeeld (heel simpel) |Bm|A|Bm|Bm:||

Ja maar waar zitten die toetsen dan op het toetsenbord? Ik heb geen flauw idee wat/waar Bminuer of A is.
Ik heb koud op de maag een synth in mn handen gedrukt gekregen en wil er van die typische skank ritmes mee maken voor dubreggae.

Origineel geplaatst door splinterdub
Ja maar waar zitten die toetsen dan op het toetsenbord? Ik heb geen flauw idee wat/waar Bminuer of A is.
Ik heb koud op de maag een synth in mn handen gedrukt gekregen en wil er van die typische skank ritmes mee maken voor dubreggae.

Als je dit niet weet, dan zou ik eens een akkoorden-boekje of iets dergelijks gaan halen. Er zullen vast ook wel sites bestaan met akkoordenschema's e.d.

Origineel geplaatst door splinterdub

Ik heb een keer een orgel gekocht voor 25 gulden in die tijd nog en daar kreeg ik een stapel boekies bij met leuke liedjes om te spelen. Niet dat ik een noot speelde, maar achterin stond er een zaakje akkoorden gespecificeerd en daar had ik dus nog meer aan dan aan het orgel. Ik moet nog steeds de galm uit het orgel trekken. Wat ik wilde zeggen is kijk eens op de rommelmarkt of ze daar van die boekies hebben voor een kwartje of zo... leerzaam!

Origineel geplaatst door falafelbiels
Ik heb een keer een orgel gekocht voor 25 gulden in die tijd nog en daar kreeg ik een stapel boekies bij met leuke liedjes om te spelen. Niet dat ik een noot speelde, maar achterin stond er een zaakje akkoorden gespecificeerd en daar had ik dus nog meer aan dan aan het orgel. Ik moet nog steeds de galm uit het orgel trekken. Wat ik wilde zeggen is kijk eens op de rommelmarkt of ze daar van die boekies hebben voor een kwartje of zo... leerzaam!

Goeie tip!

:D Zal wel een loei van een bakbeest in je kamer zijn zo'n orgel?

Origineel geplaatst door falafelbiels
Hé Splinterdub,

vergeet niet een mooie echo aan te schaffen!

Kheb in Cool Edit Pro 2 goeie echo's zitten.
Die echo's zijn ideaal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal
aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal aal

Enige wat je nog moet doen zijn accoorden schema's vinden en die invoeren op die site, dan weet je welke noten je moet hebben.. simpeler dan dit kan ik mij niet voorstellen ..

Origineel geplaatst door demian
Enige wat je nog moet doen zijn accoorden schema's vinden en die invoeren op die site, dan weet je welke noten je moet hebben.. simpeler dan dit kan ik mij niet voorstellen ..

:D I got it.

Back