Nieuw album Prodigy uitgelekt!

Eindelijk het album gevonden:D
Ik vind het op zich best lekker klinken; zoals hierboven al eerder gezegd 'retro' en 'funky'.
Vind alleen wel dat de tracks niet naar een hoogtepunt werken en dat er ook niet echt nummers op staan die een hoog herkenbaarheidsgehalte hebben.
Desalnietteplus best een relax avond-albumpje.

Ik vond het echt 3 keer niks.

De uitgelekte single was nog het beste.....;{

Echt prima promotie voor Reason dit trouwens :dubbel:

Ik vind het ook niet zo...

Volgens mij is track 11 (The way it) gebaseerd op een sample van M Jackson (thriller?).

Origineel geplaatst door OnAcid
Volgens mij is track 11 (The way it) gebaseerd op een sample van M Jackson (thriller?).

Ligt er ook niet zo heel erg dik bovenop ;)

Ik vind het ook 3x nix. Volgens mij begaan ze de fout dat ze wel heel erg sterk de nadruk op sample-tjes gaan leggen, dat het een overdaad aan samples is wat voor het gehoor niet prettig is. Alsof ze het album gingen maken met het idee "Hoe zorgen we in ieder geval dat het Prodigy achtig blijft klinken?"
Wanneer ik een nieuw album opzet. "Wil ik iets hebben van, wauw wat is dit?, vernieuwing dus" "Heb je even voor mij, van frans Bauer was nog vernieuwender dan dit!"

Die gasten hebben hun beste tijd gehad, dat blijkt maar weer! Zal Madonna nu blij zijn dat ze hun in de hoogtij dagen een contract heeft aangeboden toen?

yeah !

yeah !

Als "oude bekende" (hehe) van Liam en fan van het eerste uur kan ik niet anders dan zeggen dat ik deze tracks behoorlijk "kicken" vind !
Vooral "Girls" vind ik lekker gaan !

Allemaal gemakkelijk gezegd dat het "kut" klinkt en of niks waard is.
Dit is VET geprogrammeerd en klinkt al uitzonderlijk goed voor maar MP3 te zijn !
Toch vind ik het sneu voor Prodigy dat hun tracks voor de officiƫle release al gratis en voor niks op het internet te vinden zijn.
Typisch ook dat het weer een russische webstek is. Auteursrecht is voor deze pipo's van geen tel.
Mijn advies : kopen die CD !

Origineel geplaatst door bikkel

Echt prima promotie voor Reason dit trouwens :dubbel:

Als jij hard kan bewijzen dat dit album volledig met Reason gemaakt is...graag...
ik betwijfel het eigenlijk...:confused:

Quote :

So, Reason is pretty much the meat of the sound on the new album?
– Literally everything you’ll hear on the new album has been written on Reason. Everything starts there. Eventually we get to a stage where the song is written, and then we – that’s my producer Neil McClennan and I – move it into ā€˜Tools where we finish off everything, and that works great since Reason integrates with ProTools really well. Everything that comes out of Reason sounds really good, it’s got this sound, I think – a kind of certain... everything sounds like it ā€œlocks inā€ really good, you know? And that sound we got out of Reason is something that we now and again had to go back to Reason to duplicate; sometimes we’d do a thing in ProTools and it just didn’t rock it like Reason did, so we’d take it out of ProTools and try to duplicate it in Reason instead

Hmmm, tja , nog steeds niet ECHT duidelijk vind ik...:confused:

ik bedoel, written on... is niet hetzelfde als made with of produced with...

Reason PR !

Reason PR !

Origineel geplaatst door Bass
Als jij hard kan bewijzen dat dit album volledig met Reason gemaakt is...graag...
ik betwijfel het eigenlijk...:confused:

Ik twijfel daar ook zeer sterk aan. En verder : Alsof het van enig belang is hoe deze album tot stand is gekomen. Feit is : IT ROX !
Naast alle mogelijke geluidsbronnen blijven ADDA conversie, mixertje, monitortjes en randeffectjes van primordiaal belang
om het zo dynamisch te krijgen. Verwacht nou niet dat je met Reason alleen en liefst nog thuis dit soort dingen kan neerzetten ...
Dit klinkt als een dure studio, (nog even wachten wat het cd'tje zegt) en ik twijfel er ook niet aan dat het met minder is gedaan.
(naast de ettelijke grammetjes coke en andere breinversnellers...)
En stel je voor dat je - Liam zijnde - morgen van Propelorhead 10.000,- euro krijgt om overal rond te bazuinen dat de nieuwste
album met Reason in elkaar is gezet, wat zou jij dan doen ?? Juist. Cuz this is how it worx !

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Dit klinkt als een dure studio, (nog even wachten wat het cd'tje zegt) en ik twijfel er ook niet aan dat het met minder is gedaan. (naast de ettelijke grammetjes coke en andere breinversnellers...)

http://www.strongroom.com/

Als je het interview goed leest staat er ook dat ie alles bedenkt in Reason MAAR uitwerken en mixen gaat gezellig over een protools systeem (van Strongroom dus) met alle randapps die je er maar bij voor kunt stellen.

Ik vind het een heel aardig album zoals ik het zo gehoord heb. Ik denk er zeker aan om hem te kopen!

Vind een paar tracks wel ok (memphis bells oa).
Dat de productie goed is en dat er dikke beats inzitten, is wel 't minste waaraan het moest voldoen... qua muziek vind 't vergeleken met vorige werken (FOTL ging al gedeeltelijk deze richting op) wat simpel van structuur, te herhalend, pop achtig... minder opbouwend en minder sfeervol... hoognodige breaks en enkele subtielere momenten voor de afwisseling lijken volledig te ontbreken. Ik zeg: de minste van de 4, zoals verwacht.

Ik twijfel nog een beetje wat ik er van moet vinden...
't is volgens mij zeker geen slecht album, maar ik kan ook niet zeggen dat ik
het een geniale plaat vind. De tijd zal het leren.

Ben benieuwd of ze nog gaan touren door Europa. Voor NL weet ik nog
wel een aardig voorprogramma... :P

Ik denk dat niemand alleen maar reason gebruikt. je haald het altijd eerst nog door cubase, protools of whatever om de laatste hand aan een track te leggen.

en memphis bells is inderdaad een lekker nummer. De rest ben ik nog aant luisteren

Memphis Bells beat lijkt een beetje optnr POP.
Verder: dit album is echt van deze tijd

Back