Nieuw album Prodigy uitgelekt!

ik vind het nix - sorry.

phoenix is een soort van remix van nirvana's love buzz: bleach album.

the way it is > idd thriller van MJ.

krijg het ATR gevoel bij de zang...

nee: niet vernieuwend.

ik krijg een beetje het chemical brother's gevoel bij deze zooi "vroeger was het erg c00l - nu niet meer".

de cd zal ik niet kopen.

en voor iedereen die hem wel goed vond: :okdan:

bye

Voor de mokummers...

Bij de koperen hoorn is ie al als import cd te huur,
dus veel luisterplezier gewenst

ProdigY

ProdigY

hmmzz in het begin dacht ik dis niks.
Maar na een aantal keren luisteren wordt ie toch steeds beter!!

Blijft natuurlijk pers.:D

is het trouwens al iemand opgevallen dat naast het typische 'leenwerk' van samples en thema's van andere artiesten (i.e. thriller of up, up and away) er op dit album behoorlijk veel geluiden terugkeren van oudere prodigy albums?

ik noem een wekker in Wake Up Call -> uit dat nummer van MFTJG met "my mind is glowing..."

of die feedbackcrescendo uit Shoot Down -> uit die L7 cover op FOTL (edit: Fuel My Fire)

er zijn er nog meer, maar ik wil eerst zekerheid dat ik niet gewoon zwakzinnig aan het worden ben...

aaah ik snap het niet... The Way It Is... begint erg veelbelovend maar het komt niet los
de basis (ritme+bass) is vet, maar de verdere melodietjes zijn gewoon te zielig

Ik moet er nog effe aan wennen maar dat had ik ook met FOTL. Ik vind de stijl wel verfrissend, toch typisch Prodigy maar iets te veel punk. Vocals overmatig distorted en af en toe teveel terugkomende simpele deuntjes. In vergelijking met FOTL is dit album een stuk minder donker en dat vind ik jammer. Eerste nummer erg goed met die stapeling vocal-slices. Michael Jackson remix erg goed. Helaas duurt mijn favoriet het kortst: Medusas Path, een nummer die me deed denken aan Weather Experience van hun eerste album. Eerste indrukken zijn in ieder geval positief. Op zich wel opmerkelijk wat er allemaal mogelijk is met Propellerhead“s Reason !!!!

Origineel geplaatst door keithsonic
Op zich wel opmerkelijk wat er allemaal mogelijk is met Propellerhead“s Reason !!!!

Wat is er allemaal met reason gedaan zoal?
Ik vind het slechte reason reclame btw

Toch knap, geef je een keer in een interview aan dat je reason gebruikt om ideeen neer te zetten want zo'n laptop kun je altijd handig bij je hebben... Komt je album uit, zijn er opeens heel veel mensen die gaan rond schreeuwen dat het hele album in Reason is gemaakt.

Hebben jullie dat zelf aan Liam gevraagd dat jullie dat zo goed weten?

:bekdicht:

@omc: Ik heb dit gezegt: “Op zich wel opmerkelijk wat er allemaal mogelijk is met Propellerhead“s Reason !!!!“
Heb ik ooit beweerd dat het volledige album in Reason geproduceerd is ? NEE ! Feit is wel dat Liam weldegelijk Reason heeft gebruikt en zeker niet alleen om dingetjes uit te proberen. Hij gebruikte Reason als basis om van daaruit de tracks verder te produceren in ProTools or whatever.
Ā“And that sound we got out of Reason is something that we now and again had to go back to Reason to duplicate; sometimes we’d do a thing in ProTools and it just didn’t rock it like Reason did, so we’d take it out of ProTools and try to duplicate it in Reason insteadĀ“.
Nee idd julie hebben gelijk, hij gebruikte Reason slechts als een muzikaal kladblokje. En nog iets, een album kan best in Reason gemaakt zijn ondanks het afmixen in een professionele studio.

Origineel geplaatst door keithsonic

En nog iets, een album kan best in Reason gemaakt zijn ondanks het afmixen in een professionele studio.

Precies, produceren en mixen zijn twee verschillende dingen. Er is wel veel overlap, maar er zijn nog zat artiesten die een heel album maken en niet eens bij het mixen aanwezig zijn. Dat zal ze een worst wezen.

Tjeee

Ik moet toch toegeven (na een paar keer het hele album geluisterd te hebben) dat ik enkel de eerste 3 nummers leuk vind. De rest is me te 'electro-punk' achtig en erg schreeuwerig! Dus enkel een 12" je ofzo dat lijkt me wel wat, maar het hele album, nope.

Origineel geplaatst door Bahamut
aaah ik snap het niet... The Way It Is... begint erg veelbelovend maar het komt niet los
de basis (ritme+bass) is vet, maar de verdere melodietjes zijn gewoon te zielig

Ja en dat heb ik dus bij de meeste nummers. Intro's zijn spannend, veelbelovend, maar het
gaat nergens heen. Te weinig vette beats, te weinig pakkende themaatjes..

Ik geloof dat ik 'girls' nog het beste nummer vind.

heb ff snel geluisterd en ik vind het niks.

Ik bedoel moest nou overal distortion over ? Het is allemaal veel te schreeuwerig en na drie nummers begon ik al te skippen. Aggressief is het wel maar echt energie heeft het niet. De beats zijn veel te kaal.
Je kan er niet op dansen, alleen je hoofd kwaad op en neer schudden en dat zegt genoeg.
Alleen girls kan me nog een beetje bekoren maar verder.

Ach ja Vroeguh konden ze nog energie creeren zonder distortion.

ik heb de eerste zes tracks gedownload (de rest bewaar ik voor als de cd uit is, moet nog wel enige verrassing aan blijven natuurlijk) en hoe meer ik 't hoor, hoe vetter ik 't ga vinden

tot nu toe nog geen klachten dus eigenlijk, heb bij elk prodigy-album wel moeten wennen, de enige track die me echt meteen greep was smack my bitch up

verrassend? zeker...onaangenaam, dat wel. geeneen nummer greep mij aan. ja medusas path was hier en daar wel geinig (da's toch dat mythologisch figuur met slangenharen die, als ze je aankijkt, je in steen laat veranderen?)
you will be under my wheels; nou als ik die track hoor zijn 't hele zachte kleine wieltjes, dat overleven we wel.
oke dat 'ie retro klinkt maar hij doet er weinig nieuws mee..
ik vond de prodigy vroeger altijd errug rough en vernieuwend. nu toch niet meer zo.:Z

idd ik vind ze lang niet meer zo goed als in begin 80s met het album experiance je weet wel van out of space en weather experiance dat was pas prodigy wat ze toen deden met een simele 303 en wat ouwe synths kunnen de meeste producers van nu nog iets van leren ik slaag er nog steets niet in om ook maar in buurt te komen van hun sound van toen ligt waarschijnlijk aan dat ze toen bijna alles analoog deden veel beter deze half rock achtigge zooi met opzig wel vette beatz en leipe basslines maar verder allemaal een beetje al gedaan al gehoort nix verniewends

Heee Overclocked! Ze hebben al je punten en komma's gestolen!

Te gekke Tracks leuk om Nirvana eens flink in de remix te horen!!! Volgens mij is Liam ook een Nirvana fan, aangezien hij zoveel van ze sampled!! Tevens lijkt het me errug stug dat Reason hier bij aan de pas is gekomen!!!

hey kratarknathrak het is eenlange zin en hooftletters wat waren dat ook al weer:geslaagd: :D

Laatst gewijzigd:
Back