MPC1000 probleem plz help

E-ONE

Ingeburgerd
ik druk op record speel iets goed in (dit heb ik gecontroleerd door op me computer op te nemen) en als ik het afspeel is het niet zo als ik het heb ingespeeld...

het is een beetje vaag daarom heb ik maar een voorbeeld geupload...de eerste is zoals ik het speel en zoals het moet en de tweede is zoals het wordt...

VOORBEELD

Dat heeft m.i. met de TC functie (timing correction=soort quantise) die automatisch al je ingespeelde noten op een vooringesteld raster plaatst. Als je 'm instelt op 16-den dan zet hij alle noten op de 16-den, op 32-sten komt alles op 32-sten, etc. Als je dat niet wil, moet je 'm gewoon uitzetten, of een andere instelling gebruiken waarbij het wel goed klinkt.
Succes.

Origineel geplaatst door Hazes
Dat heeft m.i. met de TC functie (timing correction=soort quantise) die automatisch al je ingespeelde noten op een vooringesteld raster plaatst. Als je 'm instelt op 16-den dan zet hij alle noten op de 16-den, op 32-sten komt alles op 32-sten, etc. Als je dat niet wil, moet je 'm gewoon uitzetten, of een andere instelling gebruiken waarbij het wel goed klinkt.
Succes.

ik had het eerst nooit en toen stond het ook gewoon aan...hoe zet ik het uit dan?(just incase)

als je je mpc aanhebt druk je op F1 (daarboven staat in de display T.C.) en vervolgens ga je op note value staan en draai je het datawiel helemaal naar rechts totdat er "off" verschijnt :D Klaar!:koffie:

het doet het nu wel weer...maar eerst had ik het gewoon aan dat weet ik cker...ik kan duss niet die swing functie doen en die drums zo? ik weet echt cker dat het eerst wel ging

Origineel geplaatst door E-ONE
ik kan duss niet die swing functie doen en die drums zo?

Wat bedoel je nu precies?

Wat bedoel je nu precies?

dan ik niet die drums kan doen zoals ik ze bedoel zeg maar... en even goed die swing fucntie die bij die time correction functie zit kan gebruiken...

tja, 't is of zelf swingen, of strak inspelen / quantisen en de mpc laten swingen :)

tja, 't is of zelf swingen, of strak inspelen / quantisen en de mpc laten swingen :)

eerst kon ik nog gewoon zo inspelen quatise en klaar :'(

Zal nu ook wel kunnen hoor. Gewoon even experimenteren met de instelling bij note value, totdat je degene gevonden hebt die doet wat je wil. Succes! :okdan:

Zal nu ook wel kunnen hoor. Gewoon even experimenteren met de instelling bij note value, totdat je degene gevonden hebt die doet wat je wil. Succes! :okdan:

waar is note value...ik weet nix :(

Als je geen noot correcte aan hebt staan, dan moet je wel je best doen om een strak ritme te krijgen.
Je kan het ook eerst uitzetten, dan je beats inspelen en dan alsnog bijv 1/16 met wel of geen swing op die track loslaten.
Echt gave beats maak je i.c.m de noterepat button. Maar dan moet je wel TC aan hebben staan.

waar is note value...ik weet nix :(

Als je op F1 drukt zie je Note Value staan met daar achter bijv 1/16. Gat op dat veld staan en draai dan met het dataweel naar rechts todat er OFF staat.

enne, wil best vragen beantwoorden hoor, maar heb je de handleiding wel eens opengehad??

of ik nou ervoor of erna time correction doe hij voegt gewoon samen of laat het helemaal weg...ik weet cker dat ie dat eerst niet deed...want dat eerste goede voorbeeld heb ik gemaakt toen ie het nog gewoon deed zoals ik wou...

enne, wil best vragen beantwoorden hoor, maar heb je de handleiding wel eens opengehad??

ik weet wel wat alles is maar niet hoe het heet...

ik weet wel wat alles is maar niet hoe het heet...

Daarvoor is dus de handleiding. Dat weet ik CKER :erm:

jajaja maar dat maakt duss niet uit het probleem blijft het zelfde

als ik time correction gebruik worden me drums kut

of ik het er nou ervoor of erna gebruik met welke note value dan ook...en ik speel het ook niet echt uit de maat in...vroeger deed ie het goed nu niet...

Standaard staat de MPC op 1/16 ingesteld en de swing uit.
Doe em eens uit aan, laat een paar samples, neem een beat op. Klinkt het als vanouds?

Zo, niet, gooi die track dan maar weer weg en ga op een lege track staan.
Druk op F1 en zet de corectoe OFF. en druk op DO IT of zo, of hoe dat ook heet.
Neem dan weer een stukkie op en luister opnieuw.

ik heb nieuwe os geinstalleerd...veranderen dan ook je instellingen...want hij doet het weer goed...

Back