Reverb (welke galmen met hoge kwaliteit?)

BananaWorld

Addicted to Music
Ik was een beetje aan het rondkijken voor een reverb, maar om de een of andere reden kom ik altijd uit bij de Lexicon MPX of de TC electronic M-one.

Zijn er naast deze apparaten eigenlijk ook nog andere reverbs die dezelfde 'kwaliteit' leveren en dan ook nog in dezelfde prijsklasse zitten.

kurzweil rumour

Attachments

• mercenary-audio_1795_2532238.gif
    mercenary-audio_1795_2532238.gif
    24,8 KB · Bekeken: 153
Roland SRV-330 Dimensional Space Reverb ( ca 300 Euro )

http://www.gearpreview.com/music/sig/srv330.html

Sony R7 Reverb ( ca 275 Euro )

http://www.mmproductions.co.uk/r7.html

Alesis Q20 Master Effects ( ca 300 Euro )

Its obvious competitor in this price range is the Lexicon MPX1, which I also happen to like very
much, but the two units have quite different characters and effect repertoires, so I'd strongly
recommend you try to hear them side by side.

http://www.soundonsound.com/sos/dec....htm?session=88b81d8d32bf96762ead0aeac4153d2e

Laatst gewijzigd:
Eventide Reverb 2016/Kurzweil KSP8

Eventide Reverb 2016/Kurzweil KSP8

De beste standalone reverb is waarschijnlijk de Eventide Reverb 2016, maar die aanzienlijk duurder. In dat geval zou ik zeggen ga voor de Kurzweil Rumour of nog beter, de Kurzweil KSP8. Dat is een multi-fx-processor die vergelijkbaar is met 4 Rumours en 4 Manglers ineen (plus nog meer). Ook deze zal wellicht buiten je prijsklasse vallen maar ohoh, wat een machine is dat!

OJ

Attachments

• ksp8.jpg
    ksp8.jpg
    15,3 KB · Bekeken: 120
Re: Eventide Reverb 2016/Kurzweil KSP8

Re: Eventide Reverb 2016/Kurzweil KSP8

Origineel geplaatst door OJS
De beste standalone reverb is waarschijnlijk de Eventide Reverb 2016, maar die aanzienlijk duurder. In dat geval zou ik zeggen ga voor de Kurzweil Rumour of nog beter, de Kurzweil KSP8. Dat is een multi-fx-processor die vergelijkbaar is met 4 Rumours en 4 Manglers ineen (plus nog meer). Ook deze zal wellicht buiten je prijsklasse vallen maar ohoh, wat een machine is dat!

OJ

Ahum, ik denk toch dat deze jongen iets meer als beste wordt gezien:

http://www.lexiconpro.com/960L/index.asp

kost alleen wel zo'n 20.000 euro...

mensen ik denk dat BananaWorld een galm zoekt tussen de 300 a 500 euro...:)

Origineel geplaatst door Digimod
mensen ik denk dat BananaWorld een galm zoekt tussen de 300 a 500 euro...:)

Oh..aha. Dan zijn de MPX1 en de M-One zeker geen gekke keuzes. Ik heb ze beiden gehad. Ik vond de MPX1 net ff wat beter klinken. Alhoewel de bediening van de MPX1 best kut is. Slechte user interface maar goede sound.

Als je echt cheap wil dan zou ik op de software gaan. Realverb en Dreamverb op een UAD-1 zijn makkelijk net zo goed als een MPX1. Als je dan ook nog met een SIR (convolutie) plugin werkt dan kan je echt bizar goede reverb krijgen voor weinig.

Ik heb wat TC M3000 en PCM91 Impulses voor SIR en dat klinkt dus beter dan de M-one, MPX1, Dreamverb, Realverb, Waves plugs etc. etc.

Convolutie is de bomb

mensen ik denk dat BananaWorld een galm zoekt tussen de 300 a 500 euro...
Idd, het absolute topsegment is voor mij niet te betalen en voegt ook niet zo heel erg veel toe aan mijn setup. Maar omdat ik nogal veel reverb toepas, vindt ik het redelijk belangrijk dat deze wel van gewoon goede kwaliteit is.

Als je echt cheap wil dan zou ik op de software gaan.
Ben toch echt op zoek naar harde waren. Mede omdat ik een vrij oude computer heb (PI 233 mhz) met een hele slechte cheapo geluidskaart.

Maar ik ben al iets wijzer aan het worden. ;)

Bij de Kurzweil Rumour krijg je ook nog eens zéér hoogwaardige AD/DA
converters meegeleverd (naar alle waarschijnlijkheid betere dan je nu hebt)
en zo kun je via SPDIF mooi 24 bit opnemen en af luisteren (tot 48kHz bemonsterings-
snelheid).
Alleen hiervoor is dit apparaat al populair;
zie voor verdere discussie over dit onderwerp: www.gearslutz.com en gooi
"Rumour" in de searchfunctie.

Tot Uw dienst,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door BananaWorld
Idd, het absolute topsegment is voor mij niet te betalen en voegt ook niet zo heel erg veel toe aan mijn setup. Maar omdat ik nogal veel reverb toepas, vindt ik het redelijk belangrijk dat deze wel van gewoon goede kwaliteit is.
Klein beetje offtopic:

Kun je door zo'n reverb bak meerdere sounds met verschillende reverb instellingen gebruiken? En hoeveel tegelijk dan? Is het net zoals bij synths dat het bij de ene wel kan en bij de andere niet en het eraan ligt welke je hebt hoeveel sounds je tegelijk kunt reverben.

Origineel geplaatst door omc
Klein beetje offtopic:

Kun je door zo'n reverb bak meerdere sounds met verschillende reverb instellingen gebruiken? En hoeveel tegelijk dan? Is het net zoals bij synths dat het bij de ene wel kan en bij de andere niet en het eraan ligt welke je hebt hoeveel sounds je tegelijk kunt reverben.

Als je een galmunit hebt met 4 x in en 4x out dan kun je hem gebruiken 4 x mono of 2x stereo
dit moet dan via de aux gaan.
Het is mogelijk om dan diverse galmen te krijgen uit 1 unit...

natuurlijk kun je ook de multi setup gebruiken om zo 6 a 8 effects in 1 keer te gebruiken
maar dit is per merk weer anders...

als je echt over top reverb wil spreken mag je zeker de t.c.electronic reverb 4000 niet vergeten,een afgeleide van system 6000(a single engine stereo version),ongeveer 3000 euro,maar je mag zeker de kurzweil ksp8 niet vergeten een all-round toestel met geweldige reverbs,eigenlijk voor ongeveer dezelfde prijs.Ik zou het wel weten.

Origineel geplaatst door isnieZot
hier een gratis kwaliteits reverb die zich kan meten met alle dure reverbs.
http://www.smartelectronix.com/~magnus/

Uhm, dat zet die meneer wel mooi neer op zijn site "Ambience is a reverb that rivals the quality of the best commercial reverbs". Dat is dus onzin. Ik heb 'm ooit gedownload en meteen weer gewist want dat ding haalt het niet bij de convolutie reverbs en bijv. de UAD-1 of (blijkbaar) PowerCore reverbs. Laat staan MPX1 of M-One.

Reverbs

Reverbs

Zoals digimod al schreef een R7 van sony is echt een geheim tip.
Ik heb zelf een PCM 80 en de R 7 en beide hebben een hele mooie reverb.

ook heel mooi (maar je vind ze niet vaak) de Rocktron Intelliverb.
Deze klnikt vooral bij kortere galm tijden beter dan de boven genoemde 2 en zijn instel mogelijk heden zijn
vergelijkbaar met een PCM 90/91.

Als je ze vind zijn ze meestal ook niet echt duur (200 a 300 Euro)

Wat ook goed klinkt als reverb is de Rocktron Intellifex maar die heeft maar een paar instelbare parameters.

Als je goed en goedkoop wil is de LXP 1 van Lexicon de geheim tip.
De PCM 70 reverb in een klein jasje (100 Euro)
Koop er 2 met de MRC controller (300 Euro) en eigenlijk hab je dan alle reverbs die je nodig hebt.
Ik gebruik al deze reverbs regelmatig en prefereer ze boven de normale VST reverbs.

En allen klinken vele malen beter dan het huidige budget spul van Lexicon en TC. (MPX110 en M 300)

Re: Reverbs

Origineel geplaatst door Grooveron
Zoals digimod al schreef een R7 van sony is echt een geheim tip.
Ik heb zelf een PCM 80 en de R 7 en beide hebben een hele mooie reverb.

ook heel mooi (maar je vind ze niet vaak) de Rocktron Intelliverb.
Deze klnikt vooral bij kortere galm tijden beter dan de boven genoemde 2 en zijn instel mogelijk heden zijn
vergelijkbaar met een PCM 90/91.

Als je ze vind zijn ze meestal ook niet echt duur (200 a 300 Euro)

Wat ook goed klinkt als reverb is de Rocktron Intellifex maar die heeft maar een paar instelbare parameters.

Koop er 2 met de MRC controller (300 Euro) en eigenlijk hab je dan alle reverbs die je nodig hebt.
Ik gebruik al deze reverbs regelmatig en prefereer ze boven de normale VST reverbs.

En allen klinken vele malen beter dan het huidige budget spul van Lexicon en TC. (MPX110 en M 300)
Ben ik mee eens,en zeker als ge muziek gewoon als hobby beschouwd.

Re: Reverb

Re: Reverb

Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik was een beetje aan het rondkijken voor een reverb, maar om de een of andere reden kom ik altijd uit bij de Lexicon MPX of de TC electronic M-one.

Da's niet gek dat je altijd weer bij die uitkomt,want dat zijn gewoon lekkere bakkies....

Kep zelf een M-One en een MPX-550,zijn gewoon goeie galmpies....waarbij ik vind dat de M-One iets 'dunner' klinkt als de MPX...

In die prijsklasse heb je niet zoveel keus,behalve als je 2dehands gaat kijken,maar denk er dan wel aan dat de meeste 'oudere' galmbakken meer ruis hebben....

Origineel geplaatst door Grooveron
......

Ik lees ook goede dingen over de lexicon LXP-15-II
Heeft hier iemand hier ervaring mee ?

groet
Joost

Re: Re: Reverbs

Re: Re: Reverbs

Origineel geplaatst door levka
Ik lees ook goede dingen over de lexicon LXP-15-II
Heeft hier iemand hier ervaring mee ?

groet
Joost

De galm is het zelfde als de LXP I en de rest komt uit de LXP 5
ook heel mooi maar vaak wat duur, ze zijn geloof ik meestal rond de 300 Euro.

ik heb een 960L gehad, maar dit kleine dingetje verslaat hem wel zooo verschikkelijk hard en dat ook nog eens voor een fractie van de prijs:
http://www.quantec.de/

imho de best reverb die nog nieuw gemaakt wordt
ben er helemaal verliefd op en doe ik nooit van mijn leven meer weg

Back