Reverb (welke galmen met hoge kwaliteit?)

Origineel geplaatst door mdv
ik heb een 960L gehad, maar dit kleine dingetje verslaat hem wel zooo verschikkelijk hard en dat ook nog eens voor een fractie van de prijs:
http://www.quantec.de/

imho de best reverb die nog nieuw gemaakt wordt
ben er helemaal verliefd op en doe ik nooit van mijn leven meer weg

Inderdaad, als het om room-simulatie gaat is er niets beter
dan Quantec QRS (of tegenwoordig de Yardstick).
Maar vergeet niet dat de Quantecs alleen maar room-simulatie doen,
en je dus geen plates, springs etc. hebt, iets wat wel op de 960L
zit natuurlijk!

Jammer trouwens dat de QRS nooit is ontwikkeld voor de CreamWare Pulsar...
aanvankelijk liep CW hier heel erg mee op te scheppen, maar het is er nooit
echt van gekomen...

Mvg.

CoolRunning

De kwaliteit van de galm die je zoekt is 1 ding, maar ik denk dat je jezelf ook moet afvragen of je van plan bent je effect tot in detail te editten. Ik zelf heb als "bij-galm" bijvoorbeeld een M300 van t.c. electronic en die klinkt echt niet slecht. Voor zover ik me kan herinneren bleek in een review in de SOS dat het verschil qua sound met de M-One marginaal was.

Wat je inlevert is feitelijk een stukje controle over je galm, maar de belangrijkste parameters kun je uiteraard wel vinden. Daarnaast is hij een stuk goedkoper dan een M-One! Misschien een idee dus...

Origineel geplaatst door CoolRunning
Jammer trouwens dat de QRS nooit is ontwikkeld voor de CreamWare Pulsar...
aanvankelijk liep CW hier heel erg mee op te scheppen, maar het is er nooit
echt van gekomen...

Mvg.

CoolRunning

maar voor Creamware hebben we nu wel Lexicon simulaties, en nog hele goede ook :)

roland srv 330

roland srv 330

hallo met corne heb je de
roland srv 330 nog
zo ja wat is de prijs
anders bel me 0031624859912

Ik gebruik een LXP 15 en ben daar zeer tevreden over. Edit een stuk makkelijker dan de LXP1 (geen display, de 15 wel)Ten op zichte van een M-One is de LXP vele malen beter. Ik heb hem voor € 250,- gekocht. Persoonlijk vind ik hem beter klinken dan de MPX1 (waar de voeding het nog wel eens wil begeven)
Ik heb ook een Roland SRV3030 maar zou ik niet aanraden voor basic reverb. Is meer voor de wat leuke effectreverbs.

Back