Ik zit momenteel met een kleine uitdaging, om het maar zo te noemen
Ik ben op zoek naar een goede manier om samples\synths te gaten en dan wel op de manier waarop het over algemeen in de trance wordt toegepast.
Ik heb het al via midi note-on\note off programming geprobeerd, maar krijg gewoon niet het gewenste effect, dan
bedoel ik vooral problemen met de attack. Het eerste gedeelte van de gate klinkt dan hard, maar de opvolgende gates van die sample, missen de harde attack.
Nou is mijn vraag, gebeurt dit nou normaal op platen van L-Vee\Push en noem er nog maar een aantal, met een hardwarematige oplossing(een gate met sidechain bijv.) of zijn er ook nog andere goed werkende oplossingen. Ik weet dat er een Vst is(Hybrid Alien Filtergate\Midigate) die het kan, alleen gebruik ik Cakewalk Sonar 2 en daar wil die Vst niet echt goed op werken
Wat gebruiken jullie zoal en wat zouden jullie aanraden voor een eventuele hardwarematige gate oplossing..
Ok alvast thanks,
-KaZ-
Ik ben op zoek naar een goede manier om samples\synths te gaten en dan wel op de manier waarop het over algemeen in de trance wordt toegepast.Ik heb het al via midi note-on\note off programming geprobeerd, maar krijg gewoon niet het gewenste effect, dan
bedoel ik vooral problemen met de attack. Het eerste gedeelte van de gate klinkt dan hard, maar de opvolgende gates van die sample, missen de harde attack.
Nou is mijn vraag, gebeurt dit nou normaal op platen van L-Vee\Push en noem er nog maar een aantal, met een hardwarematige oplossing(een gate met sidechain bijv.) of zijn er ook nog andere goed werkende oplossingen. Ik weet dat er een Vst is(Hybrid Alien Filtergate\Midigate) die het kan, alleen gebruik ik Cakewalk Sonar 2 en daar wil die Vst niet echt goed op werken
Wat gebruiken jullie zoal en wat zouden jullie aanraden voor een eventuele hardwarematige gate oplossing..
Ok alvast thanks,
-KaZ-